Jump to content

Buskarna!


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En fågel viskade till mig att sånna där inlägg inte är tillåtna. Det läste den här på GTAsajten. :ph34r:. Inte för att någon admin/mod bryr som om deras egna uppsatta regler.

Tänkte att jag också kunde whine i och med att andra gör det :wub:

Ang. den regeln.

Frågan har varit uppe på tapeten i admin forumet, men inget vi har drivit igenom... Inte än så länge iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. den regeln.

Frågan har varit uppe på tapeten i admin forumet, men inget vi har drivit igenom... Inte än så länge iaf.

För att citera StellHels egna regler.

§3.4 - Lé Spam = Lé BAN!

1. Korta inlägg som inte tillför topicen något (" :ph34r: ", "Haha!", "n00b")

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att citera StellHels egna regler.

Läs ett par rader ner;

Upprepat spam slutar i att personen får varning/ban beroende på hur mycket spam det var. Personen kan i detta fallet också få permban och aldrig få logga in igen.

Upprepat spam. Att någon gör en smile post är inte fällande för att vi ska kunna banna honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs ett par rader ner;

Upprepat spam. Att någon gör en smile post är inte fällande för att vi ska kunna banna honom.

Jag är rätt så säker på att jag sett godfather göra liknande poster förut, men du kanske vill att det ska ske inom lopper av samma dag?

Det kan ju i princip tolkas hur som helst., flrtydliga gärna.

Dock är jag med på notan nu. Missade den texten.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste kunna se mellan fingrana ibland med. Får fortfarande inte bli en polis-stat här.

Man får inte quota ett inlägg utan att skriva något eller barra göra en smile. Men kommer det ett sådant inlägg från en medlem som inte har en enda varning och alltid sköter sig, så är det inte lika illa som om det kommer från någon som Pottzork.

Ex. Topic "Vad är ditt favorit pålägg"

Azore svarar "Korv"

Jag quotar honom. Skriver inget själv.

Ja man får inte göra så, men... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såna inlägg blir man visst hybernatad för. A.A satte mig i ide en vecka pga ett inlägg bestående av en :o smilie.

De är visserligen onödiga men hur mycket mer tillför det till tråden om man sätter dit ett "haha"?

Bwhahhaa.
MAWHA!! XD

OMFG!
omgplz... :(

edit: har förresten bara fått just den varningen på 2.5+ år på forumet, så nog har jag skött mig relativt bra innan.

Jag klagar inte på beslutet då det står i reglerna men det borde väl inte vara några undantag?

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såna inlägg blir man visst hybernatad för. A.A satte mig i ide en vecka pga ett inlägg bestående av en :( smilie.

De är visserligen onödiga men hur mycket mer tillför det till tråden om man sätter dit ett "haha"?

edit: har förresten bara fått just den varningen på 2.5+ år på forumet, så nog har jag skött mig relativt bra innan.

Jag klagar inte på beslutet då det står i reglerna men det borde väl inte vara några undantag?

Hybernatea mig isf, det var jag som startade skrattattackerna. :P

Ang. vice inlägg. Du har helt rätt och jag håller med mig. Men varför skulle det vara ett undantag att skriva "i buskarna"? Om det ska vara OK att göra ":o" i enstaka fall. Då bör det även vara OK att skriva "bland könshåret" eller "i buskarna". Eller?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hybernatea mig isf, det var jag som startade skrattattackerna. ^_^

Ang. vice inlägg. Du har helt rätt och jag håller med mig. Men varför skulle det vara ett undantag att skriva "i buskarna"? Om det ska vara OK att göra "^_^" i enstaka fall så bör det även vara OK att skriva "bland könshåret" eller "i buskarna". Eller?

Teoretiskt sett ja, men det är ett grövre brott och därför är det nolltolerans.

Men att snacka om wares som sak är tillåtet. Skulle vara intressant med en sådan tråd. Jag skulle vilja veta vad folk tycker om wares, varför de laddar ner, tycker de att det är rätt att göra det, hur kan man göra för att undika att folk laddar ner, om det ens är möjligt, osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teoretiskt sett ja, men det är ett grövre brott och därför är det nolltolerans.

Men att snacka om wares som sak är tillåtet. Skulle vara intressant med en sådan tråd. Jag skulle vilja veta vad folk tycker om wares, varför de laddar ner, tycker de att det är rätt att göra det, hur kan man göra för att undika att folk laddar ner, om det ens är möjligt, osv...

Skulle vara svårt att föra den diskussionen utan att någon nämner att han/hon laddar ner/laddat ner något, som ju inte är tillåtet att säga här?

Men nog skulle det vara intressant, absolut.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teoretiskt sett ja, men det är ett grövre brott och därför är det nolltolerans.

Men att snacka om wares som sak är tillåtet. Skulle vara intressant med en sådan tråd. Jag skulle vilja veta vad folk tycker om wares, varför de laddar ner, tycker de att det är rätt att göra det, hur kan man göra för att undika att folk laddar ner, om det ens är möjligt, osv...

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=34090

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste en tråd nyligen (minns inte vilken, jag är aldrig inne i den delen) som var full av såna genomskinliga texter. Även om de inte bryter mot de tre warez-reglerna är det faktiskt väldigt störande. Kommer inte på vilken tråd det var, som sagt, men det kändes verkligen som att en mod skulle behöva gå och sparka på lite folk. Mindre warez-snack, ni får gärna skärpa reglerna. Diskussion få fortfarande förekomma, men jag tycker inte såna här inlägg ska slinka undan längre:

Fan vad bra spel. Det ska jag hitta. *Seglar ut*
De är jäkligt störande. Tyckte inte så tidigare men det är nu ganska "stötande", i brist på annat ord. -_- Skärp reglerna.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, shit.. Folk hittar på nya saker hela tiden.

"Bra film, ska iväg och tanka bilen sen kolla på den".

Asså, jag tröttnar nu! Ska bli skoj att börja dela ut varningar för skiten.

Hur svårt är det att bara hålla käften om det?

Det kommer ett spel/film/skiva som du vill ha. För all del, ladda ner skiten men snacka inte om det. Hur svårt är det att bara va tyst om det?

"Ooh, det spelet vill jag ha.. *laddar kanonerna, och åker ut till havs*"

"Ooh, måste ha det spelet *letar i buskarna*"

Skippa skiten så slipper ni också varningarna.

"Ooh, det spelet ska jag skaffa". Det säger inget om HUR eller VAR du ska skaffa det. Så håll det för dig själv så blir alla lika glada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...