Jump to content

Buskarna!


Umberto
 Share

Recommended Posts

Är det warez att posta en länk till ett southpark avsnitt på youtube?

Samt dessa "kolla på avsnitt genom stream på internet" sidor?

YouTube tar bort allt som har copyright, så att länka dit är helt ok (har du tur hinner du se det du ville se innan dom tar bort det).

Din andra fråga är svår. Men låt oss ta simpsons med 18 säsonger på nacken. Det är inte så lätt att få tag på gamla avsnitt på annat vis (om man nu inte köper dvd-boxar), därimot så är det inte tillåtet att länka till en sida med massa nya saker hela tiden, som är färskt från scenen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det warez att posta en länk till ett southpark avsnitt på youtube?

Samt dessa "kolla på avsnitt genom stream på internet" sidor?

Även om du gärna får fråga om sånt här så är det ju inte sånt vi bryr oss om. Jag menar, copyright-regler hit eller dit, det vi klagar på är ju folk som inte alls följer reglerna eller bryr sig det minsta om att knipa igen angående torrents eller DC.

Alltså, jag menade inte att kritisera ditt inlägg, men huvuddebatten handlar inte om det. :P Hoppas du fattade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om du gärna får fråga om sånt här så är det ju inte sånt vi bryr oss om. Jag menar, copyright-regler hit eller dit, det vi klagar på är ju folk som inte alls följer reglerna eller bryr sig det minsta om att knipa igen angående torrents eller DC.

Alltså, jag menade inte att kritisera ditt inlägg, men huvuddebatten handlar inte om det. :huh: Hoppas du fattade.

Mjäe... jag förstår inte riktigt. (w00t)

Tänkte på en sak till... att säga "filmen har läckt nu" är det en uppmaning? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjäe... jag förstår inte riktigt. :huh:

Tänkte på en sak till... att säga "filmen har läckt nu" är det en uppmaning? (w00t)

Äh, strunt samma, det var inte så viktigt. "Filmen har läckt nu" är ju ingen uppmaning alls, skulle modsen skrika om det vore det ju löjligt. Det är ingenting i den meningen som säger att "hallå, bara så ni vet så är det skitbra läge just nu att tanka filmen, för den är uppe på DC!"

Tycker jag... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjäe... jag förstår inte riktigt. (w00t)

Tänkte på en sak till... att säga "filmen har läckt nu" är det en uppmaning? :(

Men orka alla "Får man..". Allt som du tror kan anses som warez håller du till dig själv, ok?!

Att säga att en film har kommit ut är så jävla onödig information, då alla som vill ha tag på den antagligen redan vet om det.

@GiZmo: Synd om dig. :'(

Vad det Nov 17 2005, 12:32 eller Mar 15 2006, 09:02.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men orka alla "Får man..". Allt som du tror kan anses som warez håller du till dig själv, ok?!

Att säga att en film har kommit ut är så jävla onödig information, då alla som vill ha tag på den antagligen redan vet om det.

Självklart... bara att det blir alltid "nolltollerans" när det är nya regler så jag ville va på den säkra sidan?

Lovar att hålla käften nu. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte läsa igenomtråden, så whajna på om det här redan har tagits upp.

Enligt Hultenius och modsen själva förbjuder regeln all direkt spridning av material, alltså att hänvisa till källor där materialet sprids. Däremot är det inte ett regelbrott att säga att "Jag har laddat hem det". Men jag är inte riktigt klar runt att t.ex. säga "Det går att ladda hem nu", är det också ett regelbrott? Trots att det är en "uppmaning" är det ju ingen direkt hänvisning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte läsa igenomtråden, så whajna på om det här redan har tagits upp.

Enligt Hultenius och modsen själva förbjuder regeln all direkt spridning av material, alltså att hänvisa till källor där materialet sprids. Däremot är det inte ett regelbrott att säga att "Jag har laddat hem det". Men jag är inte riktigt klar runt att t.ex. säga "Det går att ladda hem nu", är det också ett regelbrott? Trots att det är en "uppmaning" är det ju ingen direkt hänvisning.

Läs igenom tråden. Där har du dina svar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...