Jump to content

The Sims 1 & 2


Solidsnake
 Share

Recommended Posts

Måste du ha en millimeterprecision då? isf leta rätt på bilder från gamla sims och försök bygga det på ett ungefär då? ;)

Om jag bygger hus på The Sims så är det viktigt för mig att det blir rätt om jag ska göra ett likadant hus.

Tex om jag hittar ett hus och det vill jag göra så vill jag att det ska vara exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 239
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om jag bygger hus på The Sims så är det viktigt för mig att det blir rätt om jag ska göra ett likadant hus.

Tex om jag hittar ett hus och det vill jag göra så vill jag att det ska vara exakt.

Då har du problem, det finns nog ingen guide för att bygga det huset.

Annars får du fråga han som byggt huset (tror det var Henkibojj) om du kan få det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Husen och allt skit lämnar om du inte tar bort sparfilerna. Dem hittar du på "Mina dokument\EA Games\The Sims 2"

e där inne men var e sparfilerna?? och sen om ja t.ex tar sparfilen och kopierar över någon annanstans, kan ja ta tillbaka det sen om ja installerar de igen?

Ps. varför vill du ens ha de huset? det är inte så snyggt precis.. inte från den vinkeln iaf.. (till "agent47")

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för att aktivera boolprop testingcheatsenabled måste man vara på det där stället där man skapar familjer,

och sen trycker man Shift + N

kan någon skriva en mer detaljerad guide hur man gör detta..? suttit i ca 20min nu utan att ja får det att funka! :teehee:

skriv var ja ska gå in och i vilken ordning det ska vara.. TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kan någon skriva en mer detaljerad guide hur man gör detta..? suttit i ca 20min nu utan att ja får det att funka! :teehee:

skriv var ja ska gå in och i vilken ordning det ska vara.. TACK!

Gå in där du skapar familjer, tryck på Shift + ctrl + c. eller va fan det var när man skulle ha upp konsolen

skriv: Boolprop testingcheatsenbled true

Sen trycker du Shift + N

så kommer det upp en ruta uppe i högra hörnet. Om inte så fungerade det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju nostalgi ffs.

Det huset man tänkte "WOW" när man såg. Kostade väll typ 132.000 simdaler och man börjar med 20.000 och så ska man bygga/köpa hus också. Det är alltså huset högst upp på berget på andra sidan ån i det vanliga kvarteret i The Sims 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...