Jump to content

The Sims 1 & 2


Solidsnake
 Share

Recommended Posts

Vad händer nu om jag trycker på Defragmentera? tar den bort filer eller vad händer. Vill nämligen ej tabort nåt eftersom detta är farsans dator jag lånar. Så jag vill ej tabort något som är hans. Så vad händer om jag trycker på Defragmentera?

Filerna flyttas runt på hårddisken, men du märker ingenting av det själv förutom att det möjligtvis och förhoppningsvis går lite snabbare att använda datorn. Det som sker är att när du installerar ett spel eller kanske laddar ner någonting, så lagras de filerna på hårddisken. Dock så hamnar inte alla alltid bredvid sig, och detta leder till att när du spelar så måste datorn/spelet söka runt på hårddisken för att komma åt filerna, vilket tar längre tid än om de låg bredvid varandra.

Se denna bild som exempel, där det grå är din hårddisk och det röda är filerna som The Sims 2 använder sig av. Först så ligger de utspridda, men efter defragmentationen så klumpas de ihop för att minimera sökandet efter filer medan du spelar.

post-434-1173026056_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 239
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Filerna flyttas runt på hårddisken, men du märker ingenting av det själv förutom att det möjligtvis och förhoppningsvis går lite snabbare att använda datorn. Det som sker är att när du installerar ett spel eller kanske laddar ner någonting, så lagras de filerna på hårddisken. Dock så hamnar inte alla alltid bredvid sig, och detta leder till att när du spelar så måste datorn/spelet söka runt på hårddisken för att komma åt filerna, vilket tar längre tid än om de låg bredvid varandra.

Se denna bild som exempel, där det grå är din hårddisk och det röda är filerna som The Sims 2 använder sig av. Först så ligger de utspridda, men efter defragmentationen så klumpas de ihop för att minimera sökandet efter filer medan du spelar.

post-434-1173026056_thumb.jpg

Aha, Tack Tiger nu fattar jag :blink: . Men där The Sims 2 ligger där ska jag köra denna Defragmentationen. har kört den i C iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade precis Bilmontern som kommer med Arbetsliv, har dock lite problem med att faktiskt ställa ut en bil och sälja den?!

Någon som vet hur man gör? ^^

Det uppenbara vore ju att gå in i köpläget, köpa en bil och sedn ställa den ovanpå men för mig kan man inte klicka på bileikonen. Ikonen är inte ifylld. :/

post-10153-1173031515_thumb.png

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade precis Bilmontern som kommer med Arbetsliv, har dock lite problem med att faktiskt ställa ut en bil och sälja den?!

Någon som vet hur man gör? ^^

Det uppenbara vore ju att gå in i köpläget, köpa en bil och sedn ställa den ovanpå men för mig kan man inte klicka på bileikonen. Ikonen är inte ifylld. :/

post-10153-1173031515_thumb.png

Kan säga dig ochså att jag har det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är systemkraven för TS2? :blink:

If you have a T&L capable video card with at least 32 MB of video RAM

(such as nvidia GeForce 2 or better or ATI Radeon 7000 or better) then you need at least:

600 MHz P3 processor

256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, or Windows 2000

128 MB RAM if Windows 98

If you have a non-T&L capable video card (such as TNT2 or Intel Integrated for example) then you need at least:

1.5 GHz processor

256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, or Windows 2000

128 MB RAM if Windows 98

Recommended video cards (and the more video memory the better):

ATI Radeon 9800 Pro

Nvidia Geforce 4 or FX series cards

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade precis Bilmontern som kommer med Arbetsliv, har dock lite problem med att faktiskt ställa ut en bil och sälja den?!

Någon som vet hur man gör? ^^

Det uppenbara vore ju att gå in i köpläget, köpa en bil och sedn ställa den ovanpå men för mig kan man inte klicka på bileikonen. Ikonen är inte ifylld. :/

post-10153-1173031515_thumb.png

Oh - Kewlt.. Vart kan man köpa den där bilmontern? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste ha The Sims 2 Arbetsliv. Och sen går det ej att ställa ut bilarna med den. Så det är inge ide o använda den.

Det kanske bara är något fel för dig, som du sa. Jag hade väl inte frågat om jag inte haft Arbetsliv?

Hittade precis Bilmontern som kommer med Arbetsliv...

Kan du svara på min fråga, tack?

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske bara är något fel för dig, som du sa. Jag hade väl inte frågat om jag inte haft Arbetsliv?

Jag sa bara att du måste ha Arbetsliv till det. Och om jag och Jazz ej vet hur man gör så går det säkert ej. Men kolla i köpläget för att köpa den... Men kom ej ihåg var nånstans

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu SimCity 4 och jag läste någonstans att man kunnde skapa en stad från SimCity 4.

Och lägga in till The Sims 2 nån som vet hur jag gör?.

http://thesims2.ea.com/help/detail.php?help_id=91

Alltså du ska göra en Small city i sim city 4, lägga ut vägar osv.

så sparar du och importerar sen till the sims 2.

Funderar på att skaffa Sim City 4..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
http://thesims2.ea.com/help/detail.php?help_id=91

Alltså du ska göra en Small city i sim city 4, lägga ut vägar osv.

så sparar du och importerar sen till the sims 2.

Funderar på att skaffa Sim City 4..

Jag har det skit kul. Men det tar en tid innan man lär sej. jag har SimCity 4 Delux Edition du får alla E-Packs i en.

Så jag kan båe göra Small Medium Large när jag har gjort det. Då kan jag bygga ut vägar tullar hus?.

Redigerad av Solidsnake
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har det skit kul. Men det tar en tid innan man lär sej. jag har SimCity 4 Delux Edition du får alla E-Packs i en.

Så jag kan båe göra Small Medium Large när jag har gjort det. Då kan jag bygga ut vägar tullar hus?.

Går bara Small om du skall ha in kvarteret till the sims 2,

följande kommer in i the sims 2 när du importerar

Original SimCity 4 road bridges

SimCity 4 Deluxe small steel arch bridges

Straight, manually laid roads/street

Right-angle bends

Cul-de-sacs

T-intersections

4-way intersections

följande gör inte det.

Zones

Elevated roads/highways/freeways

Buildings and other facilities

Airports

Landmarks

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Går bara Small om du skall ha in kvarteret till the sims 2,

följande kommer in i the sims 2 när du importerar

Original SimCity 4 road bridges

SimCity 4 Deluxe small steel arch bridges

Straight, manually laid roads/street

Right-angle bends

Cul-de-sacs

T-intersections

4-way intersections

följande gör inte det.

Zones

Elevated roads/highways/freeways

Buildings and other facilities

Airports

Landmarks

Ok får se nu om jag har fattat rätt. Jag får bara ha en small stad om jag ska ha den till The Sims 2?. Och i den staden får jag bara ha bostads områden?. Trodde man kunnde ha Airports och sånt. Ska testa igen da. Ganska krångligt detta.

post-8881-1174248016_thumb.jpg

Typ så där stor?. Plus när jag skapar min egen värd att spela på. Efter det jag trycker på en liten tomt köper den. Sen bygger jag bara bostads hus och inge annat och jag har sparat det. Men sen går jag in i Program\Maxis\SimCity 4 Deluxe där jag har det men på sidan så står det C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe Men jag har sjävla SimCity 4 Delux Edition i J:\Program\Maxis\SimCity 4 Deluxe. Och sen går J:\Program\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Regions\[City Name] men på sidan så stor det C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Regions\[City Name]. Men sen när jag är inne i SimCity 4 Deluxe\Regions\ så finns ej min nya värd där. Och jag går in i en av värdarna som finns men mitt område finns ej med där fast jag har börjat på en ny tomt och bara byggt bostadshus. vad är felet Hoppas du fattar detta.

Redigerad av Solidsnake
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vilcka har

Easter-Pack

Summer Life

Halloween Pack

Ladda ner det på denna sida Sims 2 Packs

Read me finns.

Eller gå till dom här länkarna till Easter,Summer,Halloween

Easter Pack

Summer Life

Halloween Pack

Finns ochså andra prylar på den där sidan att ladda ner till The Sims 2

:P OBS ^_^

Valentine's Pack går ej att ladda ner!

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilcka har

Easter-Pack

Summer Life

Halloween Pack

Ladda ner det på denna sida Sims 2 Packs

Read me finns.

Eller gå till dom här länkarna till Easter,Summer,Halloween

Easter Pack

Summer Life

Halloween Pack

Finns ochså andra prylar på den där sidan att ladda ner till The Sims 2

:unsure: OBS :teehee:

Valentine's Pack går ej att ladda ner!

Är det där tillägg som man kan köpa i butiken, på internet etc. eller är det freeware?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...