Jump to content

Hur bra dator har ni?


mR.unicoRn^
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 161
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Priset visar att jag är villig att jobba för att få ihop en bra dator utan att bli fattig. Vem som helst kan gå ut med 40k och få en super dator. Inte alla kan, med begränsad budget, få ihop en vettig sak som håller under en längre tid. Jag köper inte vad som helst utan läser och läser innan jag till slut väljer ut saker som jag då ska ha under några år framöver.

Och förstå att du inte kan tala för alla andra. Bara för att du inte tycker att priset spelar roll, så betyder det inte att ingen annan gör det. Jag är inte rik och är däför väldigt intresserad av vad man kan få för olika mycket pengar.

Hur kan man dömma en dator utan att få veta priset? Ett X1600 kan var superbra, eller katastrofalt dåligt beroende på om datorn kostade 5000kr eller 13000kr.

Men nu handlade inte om hur mycket du var villig att offra för att få en übar-pwndzor dator, utan hur bra din dator var...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu handlade inte om hur mycket du var villig att offra för att få en übar-pwndzor dator, utan hur bra din dator var...

Och som jag förklarade så har priset stor betydelse. Det låter på dig som att du menar att jag skrev off-topic för att jag nämner priset på min dator? Då undrar jag, menar du att man ska skapa en ny topic för varje jävla sketen sak som ska diskuteras? En för hur mycket den kostade, en annan för hur den ser ut - varför inte en topic där kan alla kan tala om hur många gånger ens mamma har använt den?

Och så skrev jag klart och tydligt hur bra den är. Jag såg ingen som visade hur bra deras datorer är (vilket är ganska svårt), jag gjorde det i form av 3dmark-poäng. Att jag skrev hur mycket den kostar gör inte min post of-topic på något sätt.

Jag vet inte varför ni väljer att tjafsa om denna skitsak. Jag skrev en post som hade relevant information om min dator i sig, och jag tänker inte ta något skit för det. Såvida inte någon moderator tycker att jag gjort något fel med mina posts kan väl ni ge fan i att ens kommentera mig/min dator och bara koncentrera er på att läsa och posta era egna datorer så som ni tycker att man ska posta? Så kanske vi kan hålla en gladare stämning på forumet.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt alltså, men då han har en AMD processor så tar den där lätt en typ 2,4 ghz intelprocessor. Orkar inte förklara varför då det, som kebab sa, bara låter som grekiska för dom flesta här.

Mew, den är typ lika bra som en 1.8ghz.. Men den är gammal.. Långt efter sitt bäst-före-datum ^_^

edit: btw sluta hacka på Pain To ThE MaX ffs, han e kewl

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah. jag var nära ^_^

Nja, inte direkt. :)

Kebab trodde han var smart. Han tänkte 1,5*10 = 150³ men det blev ändå inte rätt. 3375000 skulle det vara då i sådana fall. ;)

OnT: Jag har en, eller två datorer i mitt rum också. En bärbar skit, som inte skall nämnas samt en sationär, inte värd att nämnas den heller. Men de fungerar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min dators prestanda:

Processor: AMD Athlon XP 2800+ (2.08 Ghz)

Minne: 512 MB

Grafikkort: Nvidia GeForce FX5500 128MB

Ljudkort: C-Media AC97 Audio Device

Hårddisk: 120 GB (80GB+40GB)

Skärm: 17'' NEC MultiSync FE700+

Mus: BenQ (Kullös)

Tangentbord: Logitech

Redigerad av PHiLLE___
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...