Jump to content

Hur bra dator har ni?


mR.unicoRn^
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 161
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

CPU: AMD64 X2 4400+

CPU kylning: Scythe Ninja Plus

Moderkort: A8R-MVP Crossfire

Grafikkort: ASUS EAX1800XT TOP 512mb

RAM: 2x 1024mb Corsair XMS 2-3-3-6-T1 i dual channel.

PSU: Silverstone Strider 600W

Chassi: Antec P180

Prestanda: 3dmark06; 5.000+/-, 3dmark05: 10.000+/-

Kommentarer; Dator som jag köpt för maximal prestanda utan att låta ett skit (som i knäpptyst - dvs du trycker på strömknappen och frågar dig själv; "tryckte jag?")

Kostade mig totalt 15-16000kr. Väldigt nöjd med köpet då den än idag (satte ihop den 3:de januari 2006) klarar alla spel maxade, 1280X1024 och minst 4xAA/16xAF (normalt kör jag med 6xAdaptiveAA/16xHQAF - men detta är inte möjligt/spelbart i spel som t.ex. Oblivion som då för spelas med HDR+4xAA/16xAF istället). Profiler i drivrutin gör bytet mellan 4xAA/16xAF och 6xAAA/16xHQAF lika simpelt som att klicka på musen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CPU: AMD64 X2 4400+

CPU kylning: Scythe Ninja Plus

Moderkort: A8R-MVP Crossfire

Grafikkort: ASUS EAX1800XT TOP 512mb

RAM: 2x 1024mb Corsair XMS 2-3-3-6-T1 i dual channel.

PSU: Silverstone Strider 600W

Chassi: Antec P180

Prestanda: 3dmark06; 5.000+/-, 3dmark05: 10.000+/-

Kommentarer; Dator som jag köpt för maximal prestanda utan att låta ett skit (som i knäpptyst - dvs du trycker på strömknappen och frågar dig själv; "tryckte jag?")

Kostade mig totalt 15-16000kr. Väldigt nöjd med köpet då den än idag (satte ihop den 3:de januari 2006) klarar alla spel maxade, 1280X1024 och minst 4xAA/16xAF (normalt kör jag med 6xAdaptiveAA/16xHQAF - men detta är inte möjligt/spelbart i spel som t.ex. Oblivion som då för spelas med HDR+4xAA/16xAF istället). Profiler i drivrutin gör bytet mellan 4xAA/16xAF och 6xAAA/16xHQAF lika simpelt som att klicka på musen.

Jävlar vad du har stor kuk nu när du skryter så fruktansvärt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CPU: AMD64 X2 4400+

CPU kylning: Scythe Ninja Plus

Moderkort: A8R-MVP Crossfire

Grafikkort: ASUS EAX1800XT TOP 512mb

RAM: 2x 1024mb Corsair XMS 2-3-3-6-T1 i dual channel.

PSU: Silverstone Strider 600W

Chassi: Antec P180

Prestanda: 3dmark06; 5.000+/-, 3dmark05: 10.000+/-

Kommentarer; Dator som jag köpt för maximal prestanda utan att låta ett skit (som i knäpptyst - dvs du trycker på strömknappen och frågar dig själv; "tryckte jag?")

Kostade mig totalt 15-16000kr. Väldigt nöjd med köpet då den än idag (satte ihop den 3:de januari 2006) klarar alla spel maxade, 1280X1024 och minst 4xAA/16xAF (normalt kör jag med 6xAdaptiveAA/16xHQAF - men detta är inte möjligt/spelbart i spel som t.ex. Oblivion som då för spelas med HDR+4xAA/16xAF istället). Profiler i drivrutin gör bytet mellan 4xAA/16xAF och 6xAAA/16xHQAF lika simpelt som att klicka på musen.

Whao! Det här var verkligen som grekiska för mig. Kan du verkligen allt det i huvudet? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar vad du har stor kuk nu när du skryter så fruktansvärt

Jag skröt inte, jag informerade. Det är vad hela topicen handlar om. Nästa gång du får "omg-jag bara måste posta något otroligt idiotiskt" kan du väl dra ur nätkabeln och räkna till 10? Du borde inte få tillåtas att posta mer på detta forum - eller något annat forum heller då du klart visat att du itne är mogen nog för detta.

Ja, jag är stolt över mitt köp men det ger dig inte rätten att vräka ur dig trams. Tänker reporta och hoppas för din skull att du bättrar ditt beteende, för det kommer du inte långt med i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Whao! Det här var verkligen som grekiska för mig. Kan du verkligen allt det i huvudet? :P

Han har det säkert/kanske ner skrivet så han kan snabbt klistra in det och göra en post i olika forum.

Hade nog själv gjort det om jag hade haft bättre dator.. *fniss*

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Processor (CPU): AMD Athlon 64 Processor 3500+

Minne: 1GB

Grafikkort: NVIDIA GeForce 6200SE TuboCache

Ljudkort: NVIDIA ® nForce Audio

Hårdisk: 250 GB

Direct-X Version: 9.0c

System Tillverkare: ACER

Operativsystem: Microsoft Windows XP Home Edition

Utseende:

62004_775947_0.jpg

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skröt inte, jag informerade. Det är vad hela topicen handlar om. Nästa gång du får "omg-jag bara måste posta något otroligt idiotiskt" kan du väl dra ur nätkabeln och räkna till 10? Du borde inte få tillåtas att posta mer på detta forum - eller något annat forum heller då du klart visat att du itne är mogen nog för detta.

Ja, jag är stolt över mitt köp men det ger dig inte rätten att vräka ur dig trams. Tänker reporta och hoppas för din skull att du bättrar ditt beteende, för det kommer du inte långt med i livet.

Enligt mig är det rätt mycket skryt att säga "Den kostade mig 15000kr" vad spelar priset för roll? ingen som är intresserad av det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar vad du har stor kuk nu när du skryter så fruktansvärt

Och vad fan menar du?

Trådens titel lyder "Hur bra dator har ni?", och han helt enkelt svarade på frågan, utförligt och bra, vilket bevisar att han har koll på vad han har i datorn. Jämför till exempel med Vinnie på första sidan som skriver "Ati Radeon X1800 elelr ngt..", vilket bevisar att han har hyfsat dålig koll på vad han har. Och sedan komma med kommentaren "Känn er ägda" gör inte saken bättre heller.

---

Min dator:

Moderkort: Abit AV8, Via K8T800Pro

CPU: AMD64 3000+ 1,8 GHz, klockad till 2,2 GHz

CPU-kylare: Arctic Cooling Freezer 64 Pro

RAM-minne: 2x512 MB PC3200 Samsung i dual channel

Grafikkort: Ati Radeon 9800 Pro, klockat till 9800 XT

Hårddisk: 1 120 GB, 1 200 GB

Skärm: Samsung SyncMaster 913N 19" TFT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt mig är det rätt mycket skryt att säga "Den kostade mig 15000kr" vad spelar priset för roll? ingen som är intresserad av det

Priset visar att jag är villig att jobba för att få ihop en bra dator utan att bli fattig. Vem som helst kan gå ut med 40k och få en super dator. Inte alla kan, med begränsad budget, få ihop en vettig sak som håller under en längre tid. Jag köper inte vad som helst utan läser och läser innan jag till slut väljer ut saker som jag då ska ha under några år framöver.

Och förstå att du inte kan tala för alla andra. Bara för att du inte tycker att priset spelar roll, så betyder det inte att ingen annan gör det. Jag är inte rik och är däför väldigt intresserad av vad man kan få för olika mycket pengar.

Hur kan man dömma en dator utan att få veta priset? Ett X1600 kan var superbra, eller katastrofalt dåligt beroende på om datorn kostade 5000kr eller 13000kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mäktiga Ram-minnen, men processorn är ju bara en 1.53GHz:are

men bra dator ändå

Förlåt alltså, men då han har en AMD processor så tar den där lätt en typ 2,4 ghz intelprocessor. Orkar inte förklara varför då det, som kebab sa, bara låter som grekiska för dom flesta här.

Well, min nuvarande dator suger. Försöker samla ihop lite pengar till en najs dator ifl.

Nuvarande:

1 ghz intelprocessor

Okänt moderkort med okänd socket

GeForce 4 Ti 4600.

Okänt 512 mb minne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...