Jump to content

Sura uppstötningar


Jojje
 Share

Recommended Posts

Alltså basiska ämnen känns ju inte som de borde fräta, men de har någon sådan egenskap de också.. tydligen.

Alltså min ironi går visst inte hem idag.. tydligen.

:angry:

Tycker Kemi är jävligt kul, btw. Jävla otur då att jag valde samhäll.. B)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska vi se om nån som inte haft kemi än kan fatta det här.

Basisk är väl motsatsen till surt? Dvs att man neutraliserar PH-värdet om man dricker nånting basiskt?

Helt riktigt.. Men det betyder verkligen inte att det går bra att dricka alla basiska lösningar. Så gå inte och häll i er kaustiksoda för glatta livet! :angry:

När en lösning är neutral så har den pH-värdet 7, btw. Men det fick man ju lära sig i sjuan B)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt riktigt.. Men det betyder verkligen inte att det går bra att dricka alla basiska lösningar. Så gå inte och häll i er kaustiksoda för glatta livet! :angry:

När en lösning är basisk så har den pH-värdet 7, btw. Men det fick man ju lära sig i sjuan B)

Nej, över sju :lol: Sju är neutral, vatten är sju :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...

Nu finns det ett sätt att komma bukt med sura uppstötningar som orsakas i många fall av bråck på övre magmunnen. I många fall total bot av symptom, i alla fall lindring. Ruachs Ande:ning är en webbkurs som lär ut djupandningsmeditationsteknik från grunden. Det är enkelt att lära sig och tar max 10-30 min att genomföra hela, beroende på vad man vill uppnå.

Meditationskursen ges ut via hemsidan: www.ruachs.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Luktar spambot.

Det är inte någon spambot, meditationen är ny och egenutvecklad efter år av praktiserande. Nu försöker jag råda bot på de enorma mängder onödig magmedicin som skrivs ut av läkemedelsjättarna helt i onödan. Kroppen besitter stora krafter till självläkning om du inte visste det. Du måste bara visa kroppen vägen så gör den resten själv.

Redigerad av Ruachs Ande ning
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte någon spambot, meditationen är ny och egenutvecklad efter år av praktiserande. Nu försöker jag råda bot på de enorma mängder onödig magmedicin som skrivs ut av läkemedelsjättarna helt i onödan. Kroppen besitter stora krafter till självläkning om du inte visste det. Du måste bara visa kroppen vägen så gör den resten själv.

Må så vara, men det är reklam för en betalningstjänst och det är inget vi vill ha här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...