Jump to content

GTA på väg till Wii


kalle.b
 Share

Recommended Posts

GTA_San-Andreas_769593_0.jpg

Nintendo: Vi vill ha de bästa spelen

”Grand theft auto” är en av världens mest populära och sålda spelserier.

Nu kan den vara på väg till Nintendos kommande konsol, Wii.

– Vi vill ha alla bästsäljande spel till Wii, oavsett innehåll, säger Reggie Fils-Aime, chef för Nintendo i USA, till MTV News.

Det har visserligen släppts ett par ”GTA”-titlar till Gameboy. Men Nintendo har aldrig varit i närheten av de gangsterdraman som inleddes i och med ”Grand theft auto III” från 2001, spelet som välte omkull alla konventioner för hur ett modernt tredimensionellt actionspel ska se ut.

Men det är en ny tid.

Och ett nytt Nintendo.

Flera spel, som kan få 18-årsgräns i Sverige, är på väg till Wii, däribland ”The Godfather” och ”Splinter cell: double agent”.

Och därmed finns egentligen inga hinder för ett kommande tredimensionellt ”Grand theft auto” till Wii. Faktum är att Nintendo redan haft möten med Take Two, förlaget som rymmer ”GTA”-utvecklaren Rockstar.

– Det är redan klart att det kommer barnförbjudna spel till Wii. Jag ska träffa Take Two för att se vilket stöd de kan ge oss. Vi vill ha alla bästsäljande spel till Wii, oavsett innehåll, säger Reggie Fils-Aime till MTV News.

/källa Aftonbladet

Hmm vad tycker ni Verkligen värt att köpa det?

Själv tycker jag det vore rätt cool att kunna röra sig med händerna och liknande men borde bli rätt jobbigt och tråkigt ibland ^_^

För er som inte vet vad Nintendo Wii är Klicka här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt senast igår och dreglade över en Wii och funderade på det här med GTA. Men blir det ett annat GTA än t.ex. GTA IV isåfall måntro?

Vore ju sjukt fett, men PS3ans GTA4 borde ju överträffa Wiis eftersom GTA (3d-serien åtminstone) är ju Playstation-"baserat". Å andra sidan kan ju inte PS3-kontrollen göra allt som Wiin kan, eftersom den bara har lutning och inte radiolan. Föreställ er att håla fjärrkontrollen och nunchucken till Wii och sikta med en lasersniper i GTA4... ^_^ Har aldrig varit en Nintendo-fanby, men Wii är ju spektakulär. Blir faktiskt riktigt sugen, men nåt köp blir det nog inte. Verkligen inte av PS3 heller... 6000+ spänn?! ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vore ju sjukt fett, men PS3ans GTA4 borde ju överträffa Wiis eftersom GTA (3d-serien åtminstone) är ju Playstation-"baserat". Å andra sidan kan ju inte PS3-kontrollen göra allt som Wiin kan, eftersom den bara har lutning och inte radiolan. Föreställ er att håla fjärrkontrollen och nunchucken till Wii och sikta med en lasersniper i GTA4... :mellow: Har aldrig varit en Nintendo-fanby, men Wii är ju spektakulär. Blir faktiskt riktigt sugen, men nåt köp blir det nog inte. Verkligen inte av PS3 heller... 6000+ spänn?! :huh:

Jag har funderat på köp av Wii därför att jag har den första Nintendo-modellen som kom (vad hette den? Var det Nintendo 16?) och så har jag Super Nintendo och dom är så himla bra ^_^. Dessutom är Wii 30000 snyggare än Playstation3, och säkert lite billigare :(. Men en Xbox360 har jag också funderat på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har funderat på köp av Wii därför att jag har den första Nintendo-modellen som kom (vad hette den? Var det Nintendo 16?) och så har jag Super Nintendo och dom är så himla bra :P. Dessutom är Wii 30000 snyggare än Playstation3, och säkert lite billigare :P. Men en Xbox360 har jag också funderat på...

Wii kommer kosta ca 2500kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får hoppas att det går vägen den här gången...

Jag tror INTE att det blir GTA 4 som kommer till Wii. Jag tror, och till och med hoppas på att det blir som med Resident evil, nämligen ett helt exklusivt spel (Resident Evil: Umbrella Chronicles heter det RE som ska komma till Wii, och låter dig ta del i de häftigaste delarna av samtliga RE-spel sett ur UMBRELLAS sida), eller en remake av något äldre GTA.

Hoppas att den här tråden inte bombarderas av Sony å MS-fanboys som de gamla "GTA till GC"-trådarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...