Jump to content

GTA: Sweden konceptet stulet.


SlewME
 Share

Recommended Posts

En person vid namn FlekteN har snott hela GTA: Sweden-konceptet.

Han är medlem på GTAsajten samt på Modarkivet så han är alltså fullt medveten om att GTA: Sweden finns och har förmodligen fått den - enligt honom - geniala idé att sno vårat koncept.

Kan inte göra mycket mer än att säga att det är tråkigt att vissa är så efterblivna att de måste sno andra grejer. Så länge han göra egna saker så kommer jag inte att bry mig. Börjar han däremot sno grejer från riktigt GTA: Sweden kommer jag att sänka både hans hemsida och hans epost. Ta det som ett milt hot.

Medlem på GTAsajten och Modarkivet som sagt;

http://www.modarkivet.se/index.php?showuser=301

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showuser=11756

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har han stulit idén eller sakerna?

Inte sakerna men konceptet "GTA: Sweden". Han försöker alltså konkurrera med oss. Det han har lyckast med är startscreens och lite texturer till CJ.

Jazz, jag blev tipsad utav en lojal medlem på Modarkivet om denna GTA: Sweden-ripoff som kommit.

Killen har även en hotmail som han öppet går ut med.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha.. Tänkte nog vafan GTA Sweden gör på den där sidan, men det visade sig att det inte var riktiga GTA SWEDEN! :rolleyes:

BTW:

Info:

- Lot of new commercials around Los Santos

- New background images!

- New mouse cursors!

- New menu images!

- New loading images!

- Swedish Clothes

- Volvo 240 Car Stulen? Edit: Han hade bilin i FlashG's namn, så han har väl antagligen frågat?

- AND MORE.. Vad kan det vara?

-----------------------

www.GTASWEDEN.tk hmm...

-----------------------

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konkurrens är bara nyttigt, vad är problemet? Visa folk att ni har bättre releases och gör ständiga uppdateringar så kommer de favorisera er ändå. Om ni nu inte tycker att hans saker är bättre.

Det har inte med saken att göra?

Som att någon startar ett företag som tillverkar bilar och döper det till Volvo. -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer som om någon skulle starta någon hemsida med ett liknande namn som någon annan redan hade. Det är inte olagligt. Däremot att hota folk är det. Volvo har registrerat sitt namn och deras märke, så det är olagligt att andvända deras namn eller logo. Såvitt som jag vet har ni inte lagen på er sida med varken logo eller namn. Så jag tror nog du överdriver lite. Sen om du inte gillar vad han gör så kan du prata med honom, inte med andra. Vad ska vi göra? Skriva hatmail till honom? Nu, det är att överdriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer som om någon skulle starta någon hemsida med ett liknande namn som någon annan redan hade. Det är inte olagligt. Däremot att hota folk är det. Volvo har registrerat sitt namn och deras märke, så det är olagligt att andvända deras namn eller logo. Såvitt som jag vet har ni inte lagen på er sida med varken logo eller namn. Så jag tror nog du överdriver lite. Sen om du inte gillar vad han gör så kan du prata med honom, inte med andra. Vad ska vi göra? Skriva hatmail till honom? Nu, det är att överdriva.

Trevligt att du är på fel sida och stödjer att han snor andras namn. Förväntade mig lite mer utav dig.

Varför jag startar en tråd om detta är för att informera folk om att det inte är GTA: Sweden som läcker ut, det är en kopia. Tror att de flesta tycker som jag. Inte alla märker jag.

Det är dessutom inte att överdriva, tror inte ens att du har drivit en hemsida i hela ditt liv och vet därav inte hur det är om någon snor ens koncept. Visst blir man delvis stolt att man gör något som inspirerar andra, men att även kopiera hela namnet är pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer som om någon skulle starta någon hemsida med ett liknande namn som någon annan redan hade. Det är inte olagligt. Däremot att hota folk är det. Volvo har registrerat sitt namn och deras märke, så det är olagligt att andvända deras namn eller logo. Såvitt som jag vet har ni inte lagen på er sida med varken logo eller namn. Så jag tror nog du överdriver lite. Sen om du inte gillar vad han gör så kan du prata med honom, inte med andra. Vad ska vi göra? Skriva hatmail till honom? Nu, det är att överdriva.

Väl talat. :rolleyes:

Konkurrens är bara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt att du är på fel sida och stödjer att han snor andras namn. Förväntade mig lite mer utav dig.

Varför jag startar en tråd om detta är för att informera folk om att det inte är GTA: Sweden som läcker ut, det är en kopia. Tror att de flesta tycker som jag. Inte alla märker jag.

Det är dessutom inte att överdriva, tror inte ens att du har drivit en hemsida i hela ditt liv och vet därav inte hur det är om någon snor ens koncept. Visst blir man delvis stolt att man gör något som inspirerar andra, men att även kopiera hela namnet är pinsamt.

Jag är inte på någons sida, förutom lagen. Tycker bara att det är onödigt att hota folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte på någons sida, förutom lagen. Tycker bara att det är onödigt att hota folk.

Jo, du är på killens sida. Jag har varnat honom. Om han snor saker i MIN mod så kommer jag att sänka hans sida. Vet du varför? Jo, för att på internet finns inte lagen på samma sätt som IRL och då får man ta till handling själv om någon gör fel. Som jag även skrev så kan jag inget göra såvida han inte snor mina grejer. Har ej copyright på "GTA: Sweden".

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men man har väl en viss Copyright om man säger att ingen får kopiera utan lov?

Men man har bara inte betalt så att Lagenslånga arm skall blanda sig i.

Inga snutar = Man får ta upp saken själv.

Samma sak här hemma, inte ringer ju mamma eller pappa efter snutar för att

deras unge tagit en 1000 kronor ur deras plånbok :lol:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, du är på killens sida. Jag har varnat honom. Om han snor saker i MIN mod så kommer jag att sänka hans sida. Vet du varför? Jo, för att på internet finns inte lagen på samma sätt som IRL och då får man ta till handling själv om någon gör fel. Som jag även skrev så kan jag inget göra såvida han inte snor mina grejer. Har ej copyright på "GTA: Sweden".

Be honom snällt att lägga av istället för att sänka sidan och dyligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma sak här hemma, inte ringer ju mamma eller pappa efter snutar för att

deras unge tagit en 1000 kronor ur deras plånbok :lol:

Off: Säg inte det ;) ...en kompis f.d kompis blev polis anmäld av sin pappa för att ha stulit just en 1000-lapp ^_^

On: Förstår att det är frustrerande att inte vara den enda modden som går under "gta:sweden" men har ni ens kontaktat honom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Off: Säg inte det ^_^ ...en kompis f.d kompis blev polis anmäld av sin pappa för att ha stulit just en 1000-lapp :lol:

On: Förstår att det är frustrerande att inte vara den enda modden som går under "gta:sweden" men har ni ens kontaktat honom?

Jag har, men vet inte om nån annan har.

--

Rave: Det går bra, www.modarkivet.se för mer info!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...