Jump to content

MSoft köper upp R*?


RadiuZ
 Share

Recommended Posts

Det här är ju skit. Playstation och GTA hör ihop.

T2 får gärna sälja R*. Men inte till Microsoft, Dom komemr ju bara mjölka skiten ur GTA till Xbox360. En PS3 version måste släppas om deras GTA's försäljningssiffror inte ska sjunka med 25-45%

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 82
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så länge det kommer till PC är jag nöjd. ^_^ Annars får det vara...

Synd att man, som endast PCägare, missat lite nu med LCS och eventuellt VCS. -_-

Men det är dags att börja satsa på stora spel på vanliga konsoller (och PC framför allt) istället för halvbra på små konsoller (typ LCS på PSP). Det måste bli lite mer SAstilen nu och givetvis ännu bättre... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ju skit. Playstation och GTA hör ihop.

T2 får gärna sälja R*. Men inte till Microsoft, Dom komemr ju bara mjölka skiten ur GTA till Xbox360. En PS3 version måste släppas om deras GTA's försäljningssiffror inte ska sjunka med 25-45%

Säg en spelserie som Microsoft mjölkar. Jag förstår inte varför alla tror M$ mjölkar sina företag, rätt weird.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men eftersom MS köper upp hela Rockstar kommer väl inte spelet gå till spillo? Det är väl fortfarande samma team (alltså de i Rockstar) som utvecklar GTA?

Edit: Och najsing. Kanske släpps GTA4 samma dag till PC också, så man inte behöver vänta ett halvår.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ontopic: Som jag har sagt tidigare så tycker jag det ska bli jätte bra om MS köper R*. Och jag förstår inte att alla klagar på kontrollen. Fast det är kanska bara för att ni ska ha nått att klaga på. :) Anyways, om MS köper R* och släpper GTA så kommer, om vi har tur, priset skjunka på GTA spelet, och kanske t.o.m konsollen, eftersom många vill bara ha PS3 för GTA. :)

edit: nvm

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men eftersom MS köper upp hela Rockstar kommer väl inte spelet gå till spillo? Det är väl fortfarande samma team (alltså de i Rockstar) som utvecklar GTA?

Edit: Och najsing. Kanske släpps GTA4 samma dag till PC också, så man inte behöver vänta ett halvår.

Men MSoft kanske kommer trappa ner våldet så dom inte får så många stämningar så dom inte göra samma mistag som T2..Som kanske kommer leda till att spelet blir lite sämre

Och så tycker jag ps har sköna kontroller :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men MSoft kanske kommer trappa ner våldet så dom inte får så många stämningar så dom inte göra samma mistag som T2..Som kanske kommer leda till att spelet blir lite sämre

Och så tycker jag ps har sköna kontroller :)

Det tror jag verkligen inte. Och vadå tappa ner våldet. Det är inte precis som att det är mycket våld i GTA. Spela postal, i det är det våld.. mycket våld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rofl på er alla säger jag bara, jag tror att dom kommer släppa GTA till PC, PS3 och Xbox360, för annars kommer dom tappa massa försäljnings siffror, vilket jag ändå inte tror dom vill.

Jag tror inte att det kommer komma till PS3 om MS köper R*. Därför 1. Sony är uppblåsta idioter som tror att dom dominerar i spelbranschen, så dom vågar troligtvis inte fråga MS om dom får ha GTA till PS3. 2. Microsoft kommer nog kräva jätte jätte mycket pengar av Sony om dom ska få ha GTA, och det kommer inte Sony att gå med på. 3. Och när det kommer till PC, då kommer det nog kräva Vista...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inga PS3 ägare, och det kommer inte finnas några då detta visas vara sant (om det nu är det). Om du helt enkelt vill ha GTA IV måste du ju skaffa det till 360. Om du tycker PS3 är viktigare får du hlet enkelt leva med ditt val. Jag lever utan God of War och Metroid Prime, men jag har mitt Halo. Sålänge PS3 har ett tröst lir så lider nog ingen, speciellt inte då det är helt fritt att köpa sig en 360.

Men Xbox har ju helt kassa kontroller :)

Om det bara kommer till 360 (och PC) så blir det inget GTA för mig.

Är van vid PS-kontrollerna och vill behöva inte vänja mig vid 360s och dessutom punga ut med över tusenlappen endast för GTA när jag ändå ska köpa ett PS3.

PC är inte heller något alternativ, har kört GTA (iallafall storyn) på PS sedan GTA3, och trivts bra med det.

Ja, jag må liknas vid en "fanboy". Men när man ägt PS2 i snart 5-6 (tror jag) år och nästan alltid fått en bra spelupplevelse av alla de spel som köpts genom åren, är det igentligen då så konstigt?

Samma här har lirat dom flesta i serien på min ps2 (gta2, gta3, gta vc, gta sa o gta lcs) :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen att jag ogillar xbox-kontrollen är för den vita och svarta knappen. på ps2 har de dubbla triggar. vilket underlättar en hel del. och sedan är jag van att ha två analspakar brevid varann.

men 360s kontroll ser rätt skön ut. med dubbla triggar. men tyvärr är spakarna en bit ifrån. men det är väl en vanesak.

så ni som klagar på xbox-kontrollen. nästa gta ska ju släppas till 360 som har en ganska lik kontroll som ps2 och ps3.

men nu har väl inga officella uppgifter lämnats om detta är sant. är än så länge bara spekulationer.

men om det är sant, så är det väl bättre att det släpps till 360, än att de lägger ner gta helt och hållet?

dessutom är det ett år kvar tills 4:an kommer. och då kanske 360 har sjunkit i pris? och ni som oroar er för stabiliteten på 360, ska det komma en ny release nästa år. som ska vara svalare och stabilare. redan nu är 360 stabilare än när den kom i december.

så här har det alltid varit. ta tex final fantasy. först kom det till nes och snes. sedan till playstation. kom ett par ex för gamecube också. finns säkert fler exempel.

ska man hänga med i spelutvecklingen, och vill vara säker på kunna köra sina favoritspel, måste man skaffa sig minst två konsoller. och sedan är det inget krav att skaffa tex en dyr ps3 när den lanseras. nya spel till xbox och ps2 kommer i ett par år till.

men anser ni ps3 är för dyr, skaffa då 360. om ni vill ha spel med häftig grafik. för att lindra väntan tills ps3 blir billigare. valet är ditt.

säga vad man vill om microsoft, men de är duktiga på spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen att jag ogillar xbox-kontrollen är för den vita och svarta knappen. på ps2 har de dubbla triggar. vilket underlättar en hel del. och sedan är jag van att ha två analspakar brevid varann.

Svarta och vita knappen finns inte längre. det är nu som på ps fast mycket bättre ( :o ), med andra ord att dom sitter ovanför L/R trigger. Och xbox kontrollerna är skit sköna att spela med. Inget man får ont i händerna av som på ps eftersom dom är överdrivet små tycker jag, plus att analogspakarna sitter helt fel. Har själv haft både xbox och ps2. men sålde mitt ps2 för det var skit. så de så :)

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att spakarna är ifrån varandra skulle vara dåligt förstår jag inte, det är ju därför Xbox alltid varit det självklara valet av konsol FPS. Titta bara på hur man håller Wii. Man håller vänstra handen långt fram och högt, medan den högra är mer mot kroppen och lågt, precis som spakarna på Xboxen och GameCube.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...