Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

Frostbiten. Jag hade inga förhoppningar, men jag trodde att det skulle vara skräck i alla fall. Aja, jag skratta gott åt några grejer som var 'b', och några som säkert var meningen att de skulle vara roliga. Men om de slänger in massa humor i filmen kan de lika gärna göra en komedi, istället för att varva det med massa seriöst. Eller - när de ändå har gjort massa smink och specialeffekter kan de väl lika gärna göra en seriös och riktigt äcklig skräckfilm.

Slutsats: konstig film, inget otäckt, lite humor. 4/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frostbiten. Jag hade inga förhoppningar, men jag trodde att det skulle vara skräck i alla fall. Aja, jag skratta gott åt några grejer som var 'b', och några som säkert var meningen att de skulle vara roliga. Men om de slänger in massa humor i filmen kan de lika gärna göra en komedi, istället för att varva det med massa seriöst. Eller - när de ändå har gjort massa smink och specialeffekter kan de väl lika gärna göra en seriös och riktigt äcklig skräckfilm.

Slutsats: konstig film, inget otäckt, lite humor. 4/10

Det är en komedi. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tusenbröder - Återkomsten

Som "tusenbröder-fantast" så ger jag denna film 10/10.

Har längtat i typ 3 år på en fortsättning av tusenbröder, satt på hel spänn hela sista timmen typ,

de har så grymt bra personligheter i filmen och allt känns väldigt verkligt. Ett tips är att se serien innan man ser filmen.

(w00t) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag såg jag Tusenbröder Återkomsten för andra gången. Synd att de förstör en så bra serie med en jävla muppfilm. Allt blev så intensivt de sista 30 minuter. Enda som var bra var att se alla igen, fanns nån enstaka scen som var bara.

Betyg: 1.5/5

Helvetet vad besviken jag blev.

Snacka om att vi har delade åsikter (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på The Thing från 1982. Har aldrig sett den tidigare, så det var lite spännande. Den har ju trots allt 8.0/10 i betyg på IMDB.

The Thing handlar om några snubbar på en forskningsstation på nordpolen(?) som får alienproblem att handskas med. Utomjordingens största vapen är att den kan kopiera sig till vilken livsform som helst. Och ibland hinner den inte göra sig riktigt klar, och då ser den lite läskig ut (se bilden nedan).

Mitt betyg: 7/10 typ. Härlig känsla i filmen. Lite creepy. Skön musik som bygger upp spänningen.

En bild: thething3_763767_0.jpg

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...