Roxxy Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Swordfish. Tyckte att den var bra. Skulle ge den 7/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 5 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2006 Frostbiten, den är väl egentligen skitkass men jag gillar den ändå =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2006 United 93. En känsloladdad, gripande och tragisk "film". Film kanske inte är rätt ord egentligen eftersom den snarare är en sorts händelseskildring av 9/11. Ganska bra iaf. Den får 7/10 Göran Perssonar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Crank. Någonstans mellan Ganska och Väldigt bra hamnar den. Stort + då Jason Statham har huvudrollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Frostbiten. Jag hade inga förhoppningar, men jag trodde att det skulle vara skräck i alla fall. Aja, jag skratta gott åt några grejer som var 'b', och några som säkert var meningen att de skulle vara roliga. Men om de slänger in massa humor i filmen kan de lika gärna göra en komedi, istället för att varva det med massa seriöst. Eller - när de ändå har gjort massa smink och specialeffekter kan de väl lika gärna göra en seriös och riktigt äcklig skräckfilm. Slutsats: konstig film, inget otäckt, lite humor. 4/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Frostbiten. Jag hade inga förhoppningar, men jag trodde att det skulle vara skräck i alla fall. Aja, jag skratta gott åt några grejer som var 'b', och några som säkert var meningen att de skulle vara roliga. Men om de slänger in massa humor i filmen kan de lika gärna göra en komedi, istället för att varva det med massa seriöst. Eller - när de ändå har gjort massa smink och specialeffekter kan de väl lika gärna göra en seriös och riktigt äcklig skräckfilm. Slutsats: konstig film, inget otäckt, lite humor. 4/10 Det är en komedi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Det är en komedi. What!? Jag har blivit luraaad!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 8 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2006 Tusenbröder - Återkomsten Som "tusenbröder-fantast" så ger jag denna film 10/10. Har längtat i typ 3 år på en fortsättning av tusenbröder, satt på hel spänn hela sista timmen typ, de har så grymt bra personligheter i filmen och allt känns väldigt verkligt. Ett tips är att se serien innan man ser filmen. . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 8 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2006 Pee-wee's Big Adventure Faktist så var det bland det roligaste och löjligaste jag har sett på länge. Rekomenderas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Idag såg jag Tusenbröder Återkomsten för andra gången. Synd att de förstör en så bra serie med en jävla muppfilm. Allt blev så intensivt de sista 30 minuter. Enda som var bra var att se alla igen, fanns nån enstaka scen som var bara. Betyg: 1.5/5 Helvetet vad besviken jag blev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Idag såg jag Tusenbröder Återkomsten för andra gången. Synd att de förstör en så bra serie med en jävla muppfilm. Allt blev så intensivt de sista 30 minuter. Enda som var bra var att se alla igen, fanns nån enstaka scen som var bara. Betyg: 1.5/5 Helvetet vad besviken jag blev. Snacka om att vi har delade åsikter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 United 93 Precis som Flight 93 (nähä nu skojjar jag?) fast bättre i mitt tycke. Den var bättre gjord helt enkelt och hade mer spänning, men så hade ju denna film mer budget än Flight 93 också. 9/10 - Riktigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Såg alldeles nyss V för Vendetta. Har länge velat se filmen och nu efteråt kan jag säga att jag inte blev besviken. Filmen kunde vara en del osammanhängande på vissa ställen men den var ändå intressant rakt igenom. En av de bästa filmerna jag sett i år. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Såg nyss School Of Rock för 17:onde gången, och den är fortfarande lika bra Den får 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2006 (redigerad) Kollade på The Thing från 1982. Har aldrig sett den tidigare, så det var lite spännande. Den har ju trots allt 8.0/10 i betyg på IMDB. The Thing handlar om några snubbar på en forskningsstation på nordpolen(?) som får alienproblem att handskas med. Utomjordingens största vapen är att den kan kopiera sig till vilken livsform som helst. Och ibland hinner den inte göra sig riktigt klar, och då ser den lite läskig ut (se bilden nedan). Mitt betyg: 7/10 typ. Härlig känsla i filmen. Lite creepy. Skön musik som bygger upp spänningen. IMDB En bild: Redigerad 10 september, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Såg Stay Alive i lördags, riktigt bra film. Man kanske inte blir särskilt rädd någon gång men ändå en klockren film. Ger den 9/10! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 (redigerad) Såg Stay Alive i lördags, riktigt bra film. Man kanske inte blir särskilt rädd någon gång men ändå en klockren film. Ger den 9/10! Jag trodde att jag hade avrått alla från att se den filmen (skräcktråden). Aja, jag tyckte den var dålig. Redigerad 11 september, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Någon här som har sett den svenska filmen Offside? vill gärna veta om den filmen är värd att se eller ej . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Scar. Förjävla dålig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Time Machine.. kollade på den för 4 år sedan. Lika bra då som den var nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts