Jump to content

Diablo II, Svårighetsgrader


eXotic
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan man lira på Internet om man fått en plockad version av vanliga men köpt LoD?

Du behöver D2 och LOD orginal för att kunna spela online.

T: OM du klarar normal så kommer du inte se några normal games i listan, men du kan joina normal games om du vet vad dom heter.

Dock ska du inte klara normal så fort som möjligt för det kommer bara förstöra som fan för dig själv eftersom D2 online mer eller mindre går ut på att bli boostad nu för tiden.

Nu var det ett bra tag sen jag spelade men om minnet inte sviker mig så ska det vara något sånt här;

Normal: först lvl 20 för att döda Ancients. Sen kör du Baalruns från lvl 24 fram tills 40~.

Nightmare: Först lvl 40 för ancients, sen baalruns fram till lvl 60~.

Hell: Ok. Nu kommer allt bero på hur du speccat. Nästan alla klasser blir skit i hell pga alla resistans till allt och alla.

Min gamla barbar:

post-282-1153769649_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var det ett bra tag sen jag spelade men om minnet inte sviker mig så ska det vara något sånt här;

Normal: först lvl 20 för att döda Ancients. Sen kör du Baalruns från lvl 24 fram tills 40~.

Nightmare: Först lvl 40 för ancients, sen baalruns fram till lvl 60~.

Hell: Ok. Nu kommer allt bero på hur du speccat. Nästan alla klasser blir skit i hell pga alla resistans till allt och alla.

Lvl 25 ska man börja på baalruns på norm, innan dess cowruns.

Nightmare började jag köra baalruns när jag va typ, lvl 50 eller nått till lvl 65 :unsure:

Nästan alla sorcer blir dåliga i hell ;) Nu i 1.11 ska man (om man e cold sorc) använda blizzard iställe för Orb för orben suger i 1.11..

Sen när man e runt lvl 85 kommer det roligaste med hela spelet, Uber :)

EDIT: Ett kort på min fina Gaze: post-11227-1153770818_thumb.jpg

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Baalruns huh ?

På Diablo utan LOD, har jag missat baal, eller finns inte han bara i LOD ?

Stellhell, nej jag märkte att man inte skulle klara igenom det så fort som möjligt, man klarar sig inte på nightmare om man bara sprungit igenom spelet haha, så just nu sitter jag och nördar mephruns på normal, och försöker levla lite.

Jag har en till fråga, angående olika set, barb ska ju ha berserkset på Diablo II (Inte LOD som sagt), men hammaren som ingår där har ju minimum dmg 5 och maximum 10 eller något, hur kul är det, höjs dmgn ifall jag skaffar hela setet, och höjs deffen på armourn om jag får tag i hela setet, för de suger i alla fall när de är åtskilda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Baalruns huh ?

På Diablo utan LOD, har jag missat baal, eller finns inte han bara i LOD ?

Stellhell, nej jag märkte att man inte skulle klara igenom det så fort som möjligt, man klarar sig inte på nightmare om man bara sprungit igenom spelet haha, så just nu sitter jag och nördar mephruns på normal, och försöker levla lite.

Jag har en till fråga, angående olika set, barb ska ju ha berserkset på Diablo II (Inte LOD som sagt), men hammaren som ingår där har ju minimum dmg 5 och maximum 10 eller något, hur kul är det, höjs dmgn ifall jag skaffar hela setet, och höjs deffen på armourn om jag får tag i hela setet, för de suger i alla fall när de är åtskilda.

Japp baal finns bara på LOD.

--

Jag hade en (om jag inte minns fel) 35+ druid förrut, ska se om jag hittar några screenshots från den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Baalruns huh ?

På Diablo utan LOD, har jag missat baal, eller finns inte han bara i LOD ?

Stellhell, nej jag märkte att man inte skulle klara igenom det så fort som möjligt, man klarar sig inte på nightmare om man bara sprungit igenom spelet haha, så just nu sitter jag och nördar mephruns på normal, och försöker levla lite.

Jag har en till fråga, angående olika set, barb ska ju ha berserkset på Diablo II (Inte LOD som sagt), men hammaren som ingår där har ju minimum dmg 5 och maximum 10 eller något, hur kul är det, höjs dmgn ifall jag skaffar hela setet, och höjs deffen på armourn om jag får tag i hela setet, för de suger i alla fall när de är åtskilda.

Baal finns bara i LOD eftersom det är det hela LOD går ut på. Lord of Destruction = Baal.

Ang, sets. Antar att du menar barb's första set som är lvl 3 min på tror jag. Alla set som inte är endgame seten är oftast skit.

alla klasses har varsit endgame set som är någolunda bra, dock så är det bättre att ha unique + runeword eq om man ska klara sig i hell.

Om du kollar på min char (var lvl 89 barb, den är borta nu pga inaktivitet) så ser du att det är ett barb set eftersom den har en barb only hjälm. Ett fullt set ger setbonus och även en tjusig glänsande rand runt sig.

Vill du ha mer info kan jag varmt rekomendera www.diabloii.net

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min lv 99 druid o 90 Barb försvann när jag varit inaktiv, min druid hade faktist ren skit, Aldur's settet, fast endel runord saker oxo, min barb hade IK + lite annat runeword, fixade enigma me min druid dessutom, hade CTA, Hoto bland annat, goa tider, men drygt ändå, bli boostad genom alla akter sen bara baalruns, fattar inte vad man vill med spelet igentligen, pvpandet suger, behöver inte ens va bra spelare för att äga på det o.O

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Baal finns bara i LOD eftersom det är det hela LOD går ut på. Lord of Destruction = Baal.

Ang, sets. Antar att du menar barb's första set som är lvl 3 min på tror jag. Alla set som inte är endgame seten är oftast skit.

alla klasses har varsit endgame set som är någolunda bra, dock så är det bättre att ha unique + runeword eq om man ska klara sig i hell.

Om du kollar på min char (var lvl 89 barb, den är borta nu pga inaktivitet) så ser du att det är ett barb set eftersom den har en barb only hjälm. Ett fullt set ger setbonus och även en tjusig glänsande rand runt sig.

Vill du ha mer info kan jag varmt rekomendera www.diabloii.net

Ok, jag visste väl att Baal inte fanns i vanliga diablo.

Jag snackade om det set som heter berserker ungefär, det är det enda set som en barb kan ha på DIablo utan expan. Så det finns inte så mycket annat jag kan välja på, förutom de set som är till vem som helst.

Ang. runeword så kan jag inte ha det, jag har inte expan.

Ok, så om jag skaffar ett helt set så ökas alla skills (kan jag kalla det för skills, deff och attack och det), i jämförelse mot var det var när de var singlar.

Jag kollar ofta på diabloii och även på battle.net, men felet är att deras fakta är efter LOD och inte diablo utan expan. så ibland vet man inte om det som står stämmer för mig :/

Edit: Diabloii har även mycket länkar som inte funkar, störande >.<

Edit2: sry stellan angående diabloii, jag snackade om diabloii.nu, inte .net, .net var bättre.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag visste väl att Baal inte fanns i vanliga diablo.

Jag snackade om det set som heter berserker ungefär, det är det enda set som en barb kan ha på DIablo utan expan. Så det finns inte så mycket annat jag kan välja på, förutom de set som är till vem som helst.

Ang. runeword så kan jag inte ha det, jag har inte expan.

Ok, så om jag skaffar ett helt set så ökas alla skills (kan jag kalla det för skills, deff och attack och det), i jämförelse mot var det var när de var singlar.

Jag kollar ofta på diabloii och även på battle.net, men felet är att deras fakta är efter LOD och inte diablo utan expan. så ibland vet man inte om det som står stämmer för mig :/

Edit: Diabloii har även mycket länkar som inte funkar, störande >.<

Edit2: sry stellan angående diabloii, jag snackade om diabloii.nu, inte .net, .net var bättre.

Helt seriöst nu.

LOD finns att köpa för runt hundringen i alla spel/pc butiker i princip. Det kan man slänga ut faktist. Det är jävligt stor skillnar på D2 och D2:LOD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt seriöst nu.

LOD finns att köpa för runt hundringen i alla spel/pc butiker i princip. Det kan man slänga ut faktist. Det är jävligt stor skillnar på D2 och D2:LOD.

Jo, jag vet, men om du läser någon post tillbaka så lirar jag tillsammans med en kompis, så om jag skaffar det och han inte vill så kan vi ju inte lira tillsammans mer, jag ska rådfråga med honom om han vill köpa LOD, just nu är han på semester, och jag åker på onsdag, så det kommer ta ett tag innan vi snackar, men när jag kommer hem kommer jag förmodligen skaffa det, om han också gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kollar på min char (var lvl 89 barb, den är borta nu pga inaktivitet) så ser du att det är ett barb set eftersom den har en barb only hjälm. Ett fullt set ger setbonus och även en tjusig glänsande rand runt sig.

Vill du ha mer info kan jag varmt rekomendera www.diabloii.net

Vill inte vara petig men, det är inte alla set som ger den glänsande saken runt omkring dig, vad jag vet är det bara IK och Tal Rasha.. ^_^ Men fullt set ger setbonus, du får även setbonus om du bara har t.ex 2 delar, men inte lika mkt set bonus :P D2LoD är ett mkt bättre spel än Diablo II enligt mig. Fler runewords om inte annat :P

EDIT: Sheeit, glömde, finns ju inte ens runor i D2 :wub:

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte vara petig men, det är inte alla set som ger den glänsande saken runt omkring dig, vad jag vet är det bara IK och Tal Rasha.. :P Men fullt set ger setbonus, du får även setbonus om du bara har t.ex 2 delar, men inte lika mkt set bonus :P D2LoD är ett mkt bättre spel än Diablo II enligt mig. Fler runewords om inte annat :wub:

EDIT: Sheeit, glömde, finns ju inte ens runor i D2 :P

Griswold o Aldur har oxo den glänsade auran.. ^_^

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte vara petig men, det är inte alla set som ger den glänsande saken runt omkring dig, vad jag vet är det bara IK och Tal Rasha.. ^_^ Men fullt set ger setbonus, du får även setbonus om du bara har t.ex 2 delar, men inte lika mkt set bonus :P D2LoD är ett mkt bättre spel än Diablo II enligt mig. Fler runewords om inte annat :P

EDIT: Sheeit, glömde, finns ju inte ens runor i D2 :wub:

Inte för att vara petig men jag beskrev vilka sorts set som ger aura.

ALLA set som har "<class> only". Finns ett set för varje klass.

t.ex.

IK - Barbar

Talrasha - Sorc

Aldur - Druid

Grisworld - pally

osv.

Alla klasser har saker som bara deras klass kan använda och det finns som sagt ett set för varje klass som bara kan få ut hela setet och få bonusen + auran.

De flesta andra set är ren skit. Riktig skit dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara petig men jag beskrev vilka sorts set som ger aura.

ALLA set som har "<class> only". Finns ett set för varje klass.

t.ex.

IK - Barbar

Talrasha - Sorc

Aldur - Druid

Grisworld - pally

osv.

Alla klasser har saker som bara deras klass kan använda och det finns som sagt ett set för varje klass som bara kan få ut hela setet och få bonusen + auran.

De flesta andra set är ren skit. Riktig skit dessutom.

Ok, Griswold skulle sitta fint på min smitepala ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara petig men jag beskrev vilka sorts set som ger aura.

ALLA set som har "<class> only". Finns ett set för varje klass.

t.ex.

IK - Barbar

Talrasha - Sorc

Aldur - Druid

Grisworld - pally

osv.

Alla klasser har saker som bara deras klass kan använda och det finns som sagt ett set för varje klass som bara kan få ut hela setet och få bonusen + auran.

De flesta andra set är ren skit. Riktig skit dessutom.

Trang'oul eller hur det stavas som är för necromancers ser ut som en ghoul när man har det, grymt, hade det på min lv 87 necro oxo :huh: Assasins ser bara genomskinliga ut

edit:

Hitta några av mina gammla bilder från mina D2 LoD chars:

Necromancer's Trang'oul (Level 87)

(level 99 nu, lr var, var lv 90 på bilden)

Min druid med Aldurs

(level 90)

Barbarians IK, samma som stellhell

(ubergammal, lv 30)

En söt bild sen jag levlade lv 30 me min druid, skitgammal

Älskar varular :lol:

edit2: syns inte bilderna nu eller vafan? o.O

gör dem inte det så kan ni ju gå in på min o min polares uråldriga clansida http://www.warsongclan.webb.se o trycka på screenshots

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...