Jump to content

Snabbaste fordonet i hela spelet


Recommended Posts

Jag tycker att varenda gång jag läser folk som skriver om flygkontroller på PC kan jag inte begripa varför ni satt dem på det sättet. Jag har de här kontrollerna i VC och SA:

NUM2 - Luta hojen bakåt/styr planet uppåt/luta helin bakåt

NUM4 - drive-by vänster/roder vänster/snurra helin vänster

NUM6 - drive-by höger/roder höger/snurra helin höger

NUM8 - Luta hojen framåt/styr planet nedåt/luta helin framåt

NUM7 (bara SA) - ställ hydrans utblås i flygläge/höj truckgaffel

NUM1 (bara SA) - ställ hydrans utblås i hoverläge/sänk truckgaffel

1 (bara SA) - snurra kamera vänster (som att dra musen vänster)

3 (bara SA) - snurra kamera höger (som att dra musen höger)

NUM * - sidemissions/landningsställ

LSHIFT - sprint. Varför skulle man vilja ha SPACE som sprint? Vad tar man då till att hoppa? :lol:

RETURN, NUM-ENTER - enter vehicle. Numpad-enter är smidigt om man ska gå in/ur ett fordon i samband med att man håller/ska hålla i musen.

Det här är de bästa kontrollerna, tycker jag. NUM 2,4,6,8 är logiska och NUM 1&7 rätt bra också med tanke på hydran. Det blir problem med lowrider-studs-uppdrag, men då ställer jag om kontrollerna bara för det uppdraget. 1&3 använder jag sällan, men de kan vara bra om man inte ska flytta handen till musen. NUM * var förut NUM0, men jag kom alltid åt den och avbröt uppdrag som jag kört jättelänge, så jag fick ändra.

....om nån nu bryr sig. Bara tipsar om de skönaste kontrollerna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är kul att ta bussen mé typ skit många i hade 6 st en gång åkte till 3:dje ön och dödade dom hehe. Men en sak som ja la märke till vilket typ alla ser är att bussen kallas "bikini line" !!!

"Tredje ön"? Numrerar du "öarna" i SA också? Vad jag vet är det bara i VC där första ön är österut och den andra västerut. Kanske GTAIII också, där det är mer naturligt med numrering. 3-2-1 från väster räknat.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...