Jump to content

Hur musiken ändras genom tiderna


YooSho
 Share

Recommended Posts

Jag har alltid stört mig på att musiken ändras för mycket genom tiderna >_<

ibland bra, ibland dåligt.

som t.ex hip hop. Förut hade det en mening eller dom flesta rapparnas lyrics hade mening. Nu känns det som att det ända dom rappar om är typ pengar, "bitches"/"hoes" och att vara G. OCH DET SUGER ^_^ (iaf enligt mig)

alltid undrat hur det är inom rock, punk och sånt. techno tror jag inte kan ändras så mycket. det är ju praktiskt nästan samma sak. Eller har jag fel inom det ? :ph34r:

Undrade bara vad ni tyckte om det B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

som t.ex hip hop. Förut hade det en mening eller dom flesta rapparnas lyrics hade mening. Nu känns det som att det ända dom rappar om är typ pengar, "bitches"/"hoes" och att vara G. OCH DET SUGER :) (iaf enligt mig)

Håller med. Jämnför Tupac med 50 Cent liksom :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har på något sätt blivit lättare att komma undan med att vara jävligt okreativ. Lyssna bara på Dregens så kallade gitarrsolon.

Kanske är det så att i takt med att de stora massorna slutat bry sig så mycket om musik har en hel del artister också gjort det.

Edit: Stavfel.

Redigerad av Streetwave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rocken sökte sig två vägar efter The Beetles och Rolling Stones, Så tror jag iaf :)

Antar att Pop och sånt är från beetles sida,

Och hård rock och heavy metal från The Rolling Stones sida.

Allt från 60 - 90 Tals band är nog det mesta jag lyssnar på ^^ Men sen kom Fjortis Revolutionen :lol:

Dom ända modärna band jag lyssnar på är nog Powermetal banden som: Sonata Arctica, Stratovarius, Nocturnal Rites, Freedom call och sånt. Hehe B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...