Jump to content

Hur musiken ändras genom tiderna


YooSho
 Share

Recommended Posts

Young's words is law.

Efter att ha läst igenom hela Thrasher weat är jag överygad.

är det en bok ? och vad handlar den om ?

Asså ibland när jag säger musik och sånt menar jag 50% lyrics, asså nu förtiden är det överdrivet mycket pengar, "pussy", "bitches"/"hoes", kärlek (SOM FAAAN :ermm: ), och att vara G (att vara G är ju såklart hiphop :) ) sex är ju också ner bombat :P tycker att det är lite jobbigt ibland :D såklart det finns ny musik som är bra men lyricsen (enligt mig) var 10 gånger bättre förut :P och nej jag lyssnar inte bara på hip hop :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som säger att det är mycket "bitch"snack i hiphop nuförtiden skulle ha sett hårdrocken på 80talet.

Kolla bara en musikvideo av ManowaR från 80s.

Beror ju helt och hållet på vad det är för sorts hårdrock, så gott som alla musikvideos såg ut sådär under 80-talet men Metallica skiljde sig från mängden då dom gjorde en musikvideo för låten One som då var mycket råare och "mörkare" än alla andra musikvideos.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror ju helt och hållet på vad det är för sorts hårdrock, så gott som alla musikvideos såg ut sådär under 80-talet men Metallica skiljde sig från mängden då dom gjorde en musikvideo för låten One som då var mycket råare och "mörkare" än alla andra musikvideos.

Ja, precis. Dom flesta musikvideos innehöll hårdrockschicks (:P). Fast alla hiphoplåtar innehåller ju inte hoes just nu heller.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid stört mig på att musiken ändras för mycket genom tiderna :shifty:

ibland bra, ibland dåligt.

som t.ex hip hop. Förut hade det en mening eller dom flesta rapparnas lyrics hade mening. Nu känns det som att det ända dom rappar om är typ pengar, "bitches"/"hoes" och att vara G. OCH DET SUGER >_< (iaf enligt mig)

alltid undrat hur det är inom rock, punk och sånt. techno tror jag inte kan ändras så mycket. det är ju praktiskt nästan samma sak. Eller har jag fel inom det ? >_<

Undrade bara vad ni tyckte om det >_<

Du har fel på så många sätt att jag knappt klarar av att stå på benen längre.

Allt utvecklas... ?

Det går inte att stoppa, vare sig du vill det eller ej. Faktum är att om musik aldrig skulle utvecklas ("ändras"), så skulle du sitta där med dina stenkakor och dunka Mozart. Hiphoppen skulle aldrig se dagens ljus, begreppet rock skulle fortfarande betyda sten (eller gunga beroende på sammanhanget), och MTV skulle du inte se skymten av. Kul?

Jag är inte otrevlig. >_<

Musik blir bara bättre och bättre i min mening, och de gamla banden och artisterna finns kvar på skiva. Många nutida akter försöker ju även bibehålla det gamla "sanna" soundet av till exempel gammal hiphop eller rockabilly.

Don't worry, be happy!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...