Jump to content

The shining


swat
 Share

Recommended Posts

Såg den ikväll: blev inte rädd en enda gång, vilket jag faktiskt hoppades att jag skulle bli, men Good Ol' Jack är verkligen helt off his rocker - både framför, och bakom, kameran. Mästerlig film; även om jag höll med gode herr psykopat om att man borde yxa den där störande ungen vars skådespeleri jag inte ger ett lingon för.

Stanley Kubrick är en gud bland män, och bilden av den där haggan i badkaret kommer hindra mig från att få erektion i ett år.

"Darling. Light, of my life. I'm not gonna hurt ya'. You didn't let me finish my sentence. I said, I'm not gonna hurt ya'. I'm just gonna bash your brains in. I'm gonna bash 'em right the fuck in. Hahahahaha!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den skummaste scenen är ju den när någon åldrig gentleman blir avsugen av en tjock jävel i björndräkt (?!). Allvarligt talat, jag kommer inte kunna tänka rätt i ett år framöver.

Gjorde lite research på denna händelse som tycks vara sprungen ur David Lynchs och Andy Warhols mentalsjuka avkommas hjärna; och fick reda på att "hunden" är en gäst som var tvungen att förnedra sig i en hunddräkt för att få ha sex med den andre gästen. De är alltså två spöken som förmodligen blev dödade av den förre ägaren på den där festen.

Funderar på att läsa Kings originalroman; hört att den ska vara riktigt blodisande, men jag är för slö. Po' boy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde lite research på denna händelse som tycks vara sprungen ur David Lynchs och Andy Warhols mentalsjuka avkommas hjärna; och fick reda på att "hunden" är en gäst som var tvungen att förnedra sig i en hunddräkt för att få ha sex med den andre gästen. De är alltså två spöken som förmodligen blev dödade av den förre ägaren på den där festen.

Funderar på att läsa Kings originalroman; hört att den ska vara riktigt blodisande, men jag är för slö. Po' boy.

FYYYYYYYYYYYYYYYYY.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag sett den som går ikväll, med Jack Nicholson och Shelley Duvall. Vilken är det som är bäst?

Finns det två versioner av den med? :D

Har bara sett den "vanliga" med Jack N.

Vem spelar i den andra?

Tjejen i filmer spelar för j*vla bra. Hon verkar vara ett riktigt nervvrak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde lite research på denna händelse som tycks vara sprungen ur David Lynchs och Andy Warhols mentalsjuka avkommas hjärna; och fick reda på att "hunden" är en gäst som var tvungen att förnedra sig i en hunddräkt för att få ha sex med den andre gästen. De är alltså två spöken som förmodligen blev dödade av den förre ägaren på den där festen.

Funderar på att läsa Kings originalroman; hört att den ska vara riktigt blodisande, men jag är för slö. Po' boy.

Tack! Alltid undrat jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...