Jump to content

Självmord?


Mr Mister
 Share

Självmord?  

85 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det där med längden.. alla är ju olika långa, jag är 181 cm lång, 17 år nu. Gillade inte längden så mycket när jag gick i basket dock, vara 170 och möta någon som är 2 m är inte så jädra kul att täcka XD

"Självmord löser alla problem" Sorligt men det stämmer ju faktist, mer eller mindre...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självmord löser ingenting, det skapar bara flera problem. Du försvinner bara. Som om jag har ett problem, om jag slutar tänka på det, så finns det inte längre?

Meh... säkert du har problem men om man behöver knyta skosnöret går man inte och tar självmord för det

Du får se det med glimten i ögat, om du inte lever mer har du ju inte mer problem heller. Därefter "självmord löser alla problem"

Sen har alla åsikter om det men är ju så ändå

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror man gör självmord för man tror att alla hatar en och sånt. Att man är jävligt nere och vill göra alla en chans och försvinna om dom hatar "denne" så mycket.

Det stora texten är så rätt, bara den andeldningen man gör det egentligen. Sen den överstrykna är nog dom mer som har problem med sitt utseende eller varit mobbad av folk. Man tror man är värdelös helt enkelt.

Sen är det nog väldigt vanligt man hatar "folk", även om man kan skratta må hyffsat ibland så blockar det så man inte riktigt kan må bättre än just den gränsen, när väl kommer över den är skönt som fan. Man mår bra igen.

Men många har rätt fel bild av självmord, 'jag skulle aldrig göra det' och sånt förstår jag, klart.

Om man blir så nere är det inte lätt att komma upp igen, och det vet man också. Så även om om skulle vilja må bra igen så är det lång bit upp för stegen, det också 'lättare' bara ta självmord så "slipper" man det.

Självmord är egoistiskt, fegt på ett vis, men verkligen göra det, är det modigt och svårt som fan också. Ta sitt liv är inte hoppa i ladan precis.

Nu när mitt allra sista problem är snart borta, är jag lycklig igen. Vill inte säga hur lång tid jag var depprimerad, men vi snackar om år.

Tar tid att komma upp igen. Lyssna på Metallica - The unamed feeling. Den låten har satt fingret på mycket, nu ska jag ta en promenad. Ciao

Edit : Hade stavat fel på 'vis', 3 bokstäver liksom hahaha

Redigerad av Colan K
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Corleone: jag stör mig något på dig. Bara så att du vet. Du är varken finurlig eller nyskapande eller elegant eller rolig. Eller något annat du vill vara.

Någorlunda medioker måste du erkänna att jag är. Själv ser jag mig själv som en extremt rolig typ.

Besides: Fuck you, bajskorv.

Det är vad jag kallar humor.

SMILEYATTACK

^_^:):wub:-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första, var det inte han som kom på det uttrycket.

För det andra, självmord är en urkorkad lösning på ett fånigt problem.

Näe det vet jag men jag tyckte att det var bra av honom att säga det till mig när jag mådde dåligt, för jag har inte hört det förut. Men jag menade också att det var bra sagt av han som kom på uttrycket.

Jag håller med dig, självmord är en urkorkad lösning, men alla problem är fan inte fåniga! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror man gör självmord för man tror att alla hatar en och sånt. Att man är jävligt nere och vill göra alla en chans och försvinna om dom hatar "denne" så mycket.

Begå självmord ffs, du lärde dig inte från din egna tråd? :rolleyes: ¨

Jag har aldrig funderat på att ta mitt liv.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är lika lång som mig. Jag vet inte om jag är lång för å va tjej eller inte. För ibland kan jag känna mig lång och ibland kort (beroende på vilka människor jag vistas med eller möter på stan etc). Jag drar den slutsatsen att jag har medellängden för svenska kvinnor.

Du är desutom inte så gammal, född 1990, du lär växa tills du blir iaf 19-20. Känner en del andra killar som är runt din längd.

Jag kan tillägga att jag har en killkompis som bara är runt 163 cm, då kan du väl tänka dig hur jag kan känna mig då, med mina 1.68 m :rolleyes: .

Längden behöver absolut inte ha nåt med manlighet och kvinnlighet att göra tycker jag.

Man växer tills man är cirka 23 år men det betyder inte att jag växer mer. Skulle vara nöjd om jag var minst 1.85. Aja, känns bara jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla som påstår att självmord är för veklingar faller rätt in i mänsklighetens enfaldsfack enligt Gustave Flauberts lexikon över vedertagna åsikter, yo. Bara så att ni vet.

Weebee! Boy. Det verkar som jag faller rakt in på enfaldighetens tröskel, enligt Flaubert. Hmm, sounds about right. Min tankeförmåga sträcker sig trots allt inte längre än en asiatisk mans erektion. Nej, jag är nöjd så länge jag har förmågan att tugga tuggummi och promenera samtidigt. Lättare sagt än gjort, men en dag kommer jag onekligen att bemästra den bedriften.

Vi måste ju som sagt inse att gamla mustaschprydda 1800-tals-förskönare har alla de svar som vi lägre stående aldrig kommer kunna förstå. Om Flaubert anser att de suicidala faktorerna sträcker sig långt bortom feghet, får vi väl bara rätta oss efter det och fortsätta kärna smör, som de fogliga medborgarna vi är.

Jag undrar hur Flaubert ställde sig till det melodramatiska omständigheter som tillkommer i större delen av självmord och självmordsförsök.

På det ensliga skrivbordet i pojkrummet ligger ett tårdrypt brev med samma gamla klyschor: "Ingen älskar mig. Buhu, jag har inget att leva för. Kärringen på Konsum skrek åt mig när jag käka plockgodis. Min flickvän gjorde slut med mig och lämnade bara kvar spillrorna av mitt brustna hjärta, adjö du grymma värld. Klandra dig inte mamma, du gjorde allt du kunde, men jag är ett hopplöst fall. Jag möter dig på andra sidan. Sincerely - Some Shmuck."

Albert Camus ansåg att självmordet är ett medgivande att man har besegrats av livet eller att man inte förstår det. [Wow, jag lyckades dra referenser till en känd författare, jag måste sätta mig ner ett tag, fick lite ont i huvudet där] Men, visst, Flaubert hade säkert detta i åtanke när han fick för sig att han hade monopol på den fria opinionen. Och jag tror även att hans ord är tillräckligt inflytesrika för att bortse att självmordet är en handling för människor som inte tar hänsyn till de som skulle ge sin ena arm för bara en dag till på jorden. Att beröva sig på sitt eget liv är dessvärre en gärning för personer som inte har förmågan att se hur otroligt vackert och inspirerande det är att vi faktiskt är här, över huvudtaget.

Och jag tvivlar starkt på att Gustave Flaubert skulle klara sig fem minuter i min tankevärld. En plats så förfallen och rutten, att den får helvetet att likna en picknick på stranden. Där du i din kropp kan känna varenda ben, blodkärl och musklers rörelser. Där du har ifrågasatt det överväldigande maskineriet som håller dig levande. Blunda ett par sekunder så får du bevittna hjärnans arbetsgång och dekadensens alla baksidor. Hat, vansinnesgärningar, sodomi, incest, styckmord, pedofili, våldtäkt, djursex, massmord, religiösa vanföreställningar, nekrofili, dokusåpor, idioti, materialism, oförstånd och ett svagt hopp på att mänsklighetens förfall inte har nått sin kulmen. Jag skulle vilja se Flaubert tampas i en värld där kunskapens börda endast kan liknas vid att bada i brinnande olja.

Efter en minut hade han varit en kronisk sängvätare med men för livet. Efter tre minuter skulle han han tala i tungor och titt som tätt drabbas av grova epilepsianfall. Och efter fem minuter skulle han sitta likblek i ett hörn på golvet, med tårar rinnande ner längs hans hudutslagsdrabbade kinder, där hade han förbannat sitt författarskap, samtidigt som han sakta men säkert tuggade i sig varenda sida av Madame Bovary.

Åt helvete med Flaubert, och heja Mahalo! Enfaldighetens fackrepresentant.

You can't stop me, I'm stickin' to the union.

Jive ass turkey...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt fint. Speciellt delarna då du klassade mig som den självbelåtna kulturelitist jag trots allt är genom någon sorts självdistans till ditt lilla påhittade enfalds-jag. Bra samhällskritik du fick med, också.

Men detta lexikon är inte så mycket mer än en kartläggning av spontana kommentarer som kan tänkas komma ut ur den enfaldiga människans mun, typ en allmän uppfattning av folket, som bygger sin egen grav av idoti, och, tja, jo, den är väldigt exakt i sin kartläggning, och det var väl inte särskilt mycket mer jag ville få fram. Eller, jag ville ju såklart få en chans att namedroppa Flaubert till alla dessa datorberoende trettonåringar. Men. Ja.

Det var bara en liten lustig anekdot, inte någon anklagelse.

en annan klassiker är den fina: "bikini är ett upphetsande plagg"

Aaaah, aaaah...

Prince Paul, likes pudding. *taaadaaa, tadaaa, ta da ta da*

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...