Jump to content

Självmord?


Mr Mister
 Share

Självmord?  

85 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Men om vi vänder på myntet och istället ställer oss frågan: Är det bra att få hjälp med att begå självmord, alltså att få aktiv dödshjälp?

Det finns ju tex i schweiz (om jag inte minns fel) "dödskliniker" dit du kan åka för att avsluta ditt liv.

Hur ställer ni er till det?

Jag tycker nog att det är en rättighet att få hjälp att blåsa ut sin livsgnista om man är farligt nära döden och även ev. lider.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men om vi vänder på myntet och istället ställer oss frågan: Är det bra att få hjälp med att begå självmord, alltså att få aktiv dödshjälp?

Det finns ju tex i schweiz (om jag inte minns fel) "dödskliniker" dit du kan åka för att avsluta ditt liv.

Hur ställer ni er till det?

Jag tycker nog att det är en rättighet att få hjälp att blåsa ut sin livsgnista om man är farligt nära döden och även ev. lider.

Nja.. vet inte, självmord hade ökat som fan. Alla som hade tanken hade bara dratt dit väldigt mycket tidigare och tagit sitt liv.

Jag skulle inte vilja det fanns i sverige

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om vi vänder på myntet och istället ställer oss frågan: Är det bra att få hjälp med att begå självmord, alltså att få aktiv dödshjälp?

Det finns ju tex i schweiz (om jag inte minns fel) "dödskliniker" dit du kan åka för att avsluta ditt liv.

Hur ställer ni er till det?

Jag tycker nog att det är en rättighet att få hjälp att blåsa ut sin livsgnista om man är farligt nära döden och även ev. lider.

jag vet inte riktig om det var bra att sådant fanns "tillgängligt"... Precis som Colan sa.. :)

Det skulle nog bara missbrukas

Jag skulle nog personligen "missbrukat" det i deppigare tider :)

Dessutom har jag för mig att det kostade runt 40 000... :)

Hade nog "sparat" pengarna och hoppat från en hög byggnad :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt fint. Speciellt delarna då du klassade mig som den självbelåtna kulturelitist jag trots allt är genom någon sorts självdistans till ditt lilla påhittade enfalds-jag. Bra samhällskritik du fick med, också.

Men detta lexikon är inte så mycket mer än en kartläggning av spontana kommentarer som kan tänkas komma ut ur den enfaldiga människans mun, typ en allmän uppfattning av folket, som bygger sin egen grav av idoti, och, tja, jo, den är väldigt exakt i sin kartläggning, och det var väl inte särskilt mycket mer jag ville få fram. Eller, jag ville ju såklart få en chans att namedroppa Flaubert till alla dessa datorberoende trettonåringar. Men. Ja.

Det var bara en liten lustig anekdot, inte någon anklagelse.

en annan klassiker är den fina: "bikini är ett upphetsande plagg"

Aaaah, aaaah...

Prince Paul, likes pudding. *taaadaaa, tadaaa, ta da ta da*

Ah. Don't mind me, kemosabe. I nuläget hade jag troligtvis sparkat ihjäl en nyfödd valp om den tittade snett på mig.

I programmet Bonde söker fru får tv-tittarna följa några av Sveriges singelbönder i jakten på kärlek.

Good Times...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...