Jump to content

Självmord?


Mr Mister
 Share

Självmord?  

85 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Funderat, jao. Även mer än funderat, en gång kom brandkåren och polisen och hela faderullan, och jag blev akutintagen till Danderyd (psyk-delen, inte operation eller liknande). Inte mitt stoltaste ögonblick, nej.

Efter det... har det väl bara gått upp. Jag har sagt upp all kontakt med teh orsak, sagt upp kontakten med hela bekantskapskretsen från den tiden och börjat om på nytt i samband med gymnasiet.

And now I am a fucking happy camper.

Hmm... För mig är det nästan tvärtom. Saknar min gamla bekantskapskrets från högstadiet. Trivs för visso i gymnasiet också, men i början var det rätt svårt att passa in. Mest för att jag är den enda ettan från Hallsberg på hela skolan, som ligger i Örebro. Alla andra hade hade ju med sig "gammla" kompisar när dem började, så då blev det lite svårt att bli insläppt. Men, allt eftersom har jag kommit in mer och mer och nu är jag kompis med de flesta i klassen och trivs för det mesta i den. Grejen är att den är rätt svårt att vara med folk på fritiden just eftersom jag pendlar... Och de har sina kompisar. Den jag hängde mest med på högstadiet går på internatskola i Värmland och kommer bara hem var tredje helg, men vi träffas så ofta vi kan. Mina andra högstadiepolare har gått sin egen väg... Men, men - gymnasiet går an för det mesta, även om det känns skit ibland och nian var jäääävligt mycket bättre. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Visst är det härligt i nuet, men dör gör man förr eller senare ändå och eftersom jag tror som jag gör är jag inte rädd för det.

Du är inte rädd för du kommer ändå inte att känna eller sakna något.

Det är sant men det är ändå fruktansvärt hemskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klokt skrivet!

Edit: Vi som precis har "börjat" vårat liv, borde väl tycka att döden är skrämmande? Jag tror att dem flesta här inne är rädda för att dö som unga.

Vet inte om det var så klokt, bara nåt jag kom och tänka på nu, om det är sant eller inte vet jag ej. Tiden har läkt mina sår,(STORT STEG, om nån mobbar hämtar jag min mamma ) vart ju självklart ledsen när mamma försökte begå självmord, men nu lever vi frid och fröjd igen och jag tänker nästan aldrig på det.

Alla är väl nångång rädd för att dö? Jag har varit det, är inte längre, vill bara leva ut livet så långt som det är tillåtet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem", så sa min kompis till mig härom dagen. Bra sagt tycker jag :)

För det första, var det inte han som kom på det uttrycket.

För det andra, självmord är en urkorkad lösning på ett fånigt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej. Eller beror på. Jag är för kort (1.68) så om jag inte växer lär jag ta självmord. Orkar inte med då.. Hum, låter weird. :)

Ja shit, du är 10cm kortare än normalängden. Kompensera det med den "normala" snopplängden. Eller är den också för liten?

Jag är med kortare än normalt, inte fan springer jag runt och är emo för det.. //_o är gay..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte snyggt att vara lång. Jag är 176 men skulle gärna vara tio cm kortare.

Det här med att vara "ful", det finns ingen som alla tycker är ful. Visst, vissa är snyggare än andra men den som jag tycker är ful kanske någon annan är snygg. Jag tex, tycker att Victoria Silverstedt och Pamela Anderson är fula. Skulle hellre blivit homosexuell än att hångla upp de där två amazonerna.

Jag har en kompis i Italien som heter Andrea och som är otroligt lik Mr Bean. De skulle kunna vara enäggstvillingar. Men han är så sjukt trevlig och rolig så man tänker inte på hans utseende, och han har en flickvän som är så jääääääävla snygg.

Så det där med utseende är egentligen inget som betyder något. En tjej vill hellre ha en lite "osnyggare" pojkvän som är supersnäll och gosig än en pentapojke som är uppblåst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej. Eller beror på. Jag är för kort (1.68) så om jag inte växer lär jag ta självmord. Orkar inte med då.. Hum, låter weird. ^_^

Du är lika lång som mig. Jag vet inte om jag är lång för å va tjej eller inte. För ibland kan jag känna mig lång och ibland kort (beroende på vilka människor jag vistas med eller möter på stan etc). Jag drar den slutsatsen att jag har medellängden för svenska kvinnor.

Du är desutom inte så gammal, född 1990, du lär växa tills du blir iaf 19-20. Känner en del andra killar som är runt din längd.

Jag kan tillägga att jag har en killkompis som bara är runt 163 cm, då kan du väl tänka dig hur jag kan känna mig då, med mina 1.68 m :) .

Längden behöver absolut inte ha nåt med manlighet och kvinnlighet att göra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...