Jump to content

Vilken konsoll föredrar du ?


Lajnux
 Share

Vilken konsoll föredrar du ?  

98 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eller snarare att man skaffar Playstation för att få det största spelutbudet medans man skaffar Xbox för att spela FIFA, NHL och Halo.

Säger du som..? Inte hade koll på läget? Och som gämför Fifa med Halo?

Edit: Självklart är Halo en av anledningarna till att skaffa xbox.

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Som någon smart människa sa: "Playstation är för svensson familjer osv som bara vill spela NHL och FIFA medans Xbox är den riktiga gamer konsollen som också tar emot dom bästa spelen, som förövrigt är rätt okända för PS spelare." Tyckte det sammanfattade allt så bra. :ermm:

Correction: Medans XB och GC är de riktiga gamer konsollerna!

De som spelar PS brukar ha noll koll på vad som finns till XB och GC. T ex tror många att de enda GC-exklusiva spelen är Celda och mario. ICKE SANT!

Sen tror man att det enda som är exklusivt till XB är Halo och DoA. ICKE HELLER SANT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Correction: Medans XB och GC är de riktiga gamer konsollerna!

De som spelar PS brukar ha noll koll på vad som finns till XB och GC. T ex tror många att de enda GC-exklusiva spelen är Celda och mario. ICKE SANT!

Sen tror man att det enda som är exklusivt till XB är Halo och DoA. ICKE HELLER SANT!

Ja det var dumt av mig. Självklart ska man inte räkna ut GC som faktiskt är väldigt underskattad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Playstation 3 ser ut som en digitalTV- box, verkligen gräslig design. Till på köpet är det Spindelmannen- texten som pryder den svarta, formlösa lådan. 360 och Wii ser väldigt mycket läckrare ut.
Spindelmannen text ;) jag tänkte på texten men kom inte på var jag hade sett den innan ;)

så sant med spiderman text

men iaf är ps3 snygg (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360 är en rätt fin konsol, får en smak av stål i munnen när man ser den. Wii är mer åt det söta, stilrena hållet. Får dock en smak av plast av den. Playstation 3 är nog den utseende mässigt fulaste konsolen, som Siana sa, den liknar lite en digitaltv-box. Vet inte riktigt vilken smak man får när man ser den, en sorts blandning mellan plast och kanske glas, iallafall av den svarta modellen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHA!!!

Phil Harrison (SCEE's Executive Vice President of Development) denied claims of copying the Wiimote with the PS3's Dual-no-shock controller during an interview with spiegel.

"In a certain way, I understand why people would say such things, but it is stupid, if you'll forgive me saying so ... We have already worked on it a long time, and Nintendo almost certainly has done likewise with something similar. It is perfectly naturally for two companies to work on identical devices. It's like that with technology."

He defended that very concept with the following comparison:

"When we launched Playstation in 1994 we introduced the concept of real-time computer-generated 3-D-graphics for the first time. When Nintendo released the N64 in 1996 and they had real-time CG 3-D-graphics, did you hear us say, "Nintendo, you've stolen our idea?" Of course not. These innovations are things that become possible because of a combination of technology, price and manufacturing capability".

Sony var först med 3D. YEAH RIGHT!

1) Det fanns spel som immiterade 3D redan till NES.

2) Nintendo gjorde RIKTIGA 3D-spel till SuperNintendo med Super FX-chippade spel som Starfox.

3) Sega Saturn släpptes innan PS, och var kapabel till 3D-grafik.

4) Det fanns 3D-spel till PC så tidigt som 1990.

Sony var inte först med 3D oavsett hur man vrider och vänder på saken!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nintendo 64 är en mysig konsoll.

Nintendo Gamecube är en mysig konsoll, som dessvärre tappar lite av sin prestige i och med att tredjepartsutvecklarna har övergett den.

Nintendo Wii ser ut som en mysig konsoll, men att den inte erhåller samma kraft som Playstation 3 gör troligtvis att tredjepartsknåparna vänder de japanska tjommarna ryggen ännu en gång.

Sony Playstation är en trevlig konsoll.

Sony Playstation 2 är en trevlig konsoll, som dessvärre förtjänar några arga blickar till sig i och med att den, well, snodde tredjepartsutvecklarna ifrån Nintendo.

Sony Playstation 3 ser på ett estetiskt plan trevlig ut, enligt mig. Möjligheterna står öppna för den makapären.

Microsoft Xbox är en konsoll vars tid på marknaden endast har bestått av ett girighetens utropstecken. Det är varken mysigt eller trevligt.

Microsoft Xbox 360 är en konsoll som säkerligen levererar goda spelupplevelser, men den är det till trots varken mysig eller trevlig.

---------------------------

Först och främst, om ekonomin ter sig vänlig för mig, köper jag en PS3:a, och om någon slant blir över, eller Wii visar sig kicka de andra i röven, införskaffar jag mig den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mysig och trevlig konsoll? Man kan ju också välja konsoll efter vilka spel som kommer och självklart priset. m.m.

Den känsla Microsoft frambringar hos mig via Xbox 360:n, är stel, tråkig - en högljudd klagan över deras girighet och ett ännu resligare eko över bristen på bra ensamrättsspel. De flesta spel som dyker upp till Xbox 360 lär bli tillgängliga bland PS3-hyllorna i spelbutiker, och de övriga, som inte hamnar där, lär inte vara värda att göra någonting vid, mer än att rycka på axlarna för.

När det kommer till Nintendos nya, Wii, så ska den hyllas för att den kommer med ett mycket mer innovativt baspaket än de andra bjässarna. Att den inte är lika kraftig som dessa bjässar är dock lite trist, då en motsatt situation hade skänkt den större försäljning, och möjlighet för spelutvecklare att konvertera eller nyutveckla sina stortitlar till den i större utsträckning. Men, Wii’s pris och förstapartsutvecklare bådar ändå gott för mina framtida spelupplevelser. Den, as well as Pläjstäjson tre, kommer förhoppningsvis att finnas i min ägo innan döden drabbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den känsla Microsoft frambringar hos mig via Xbox 360:n, är stel, tråkig - en högljudd klagan över deras girighet och ett ännu resligare eko över bristen på bra ensamrättsspel. De flesta spel som dyker upp till Xbox 360 lär bli tillgängliga bland PS3-hyllorna i spelbutiker, och de övriga, som inte hamnar där, lär inte vara värda att göra någonting vid, mer än att rycka på axlarna för.

När det kommer till Nintendos nya, Wii, så ska den hyllas för att den kommer med ett mycket mer innovativt baspaket än de andra bjässarna. Att den inte är lika kraftig som dessa bjässar är dock lite trist, då en motsatt situation hade skänkt den större försäljning, och möjlighet för spelutvecklare att konvertera eller nyutveckla sina stortitlar till den i större utsträckning. Men, Wii’s pris och förstapartsutvecklare bådar ändå gott för mina framtida spelupplevelser. Den, as well as Pläjstäjson tre, kommer förhoppningsvis att finnas i min ägo innan döden drabbar.

Som sagt, om du bryr dig mindre om din "känsla" av konsollen och microsofts "girighet" och bryr dig mer om hur bra konsollen är och hur bra liren till konsolen blir så ska du nog se att du får det så roligt som möjligt med din konsoll, för det är väl det som är meningen? Varför ens bry sig om vilket företag som gjort konsollen sålänge den är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, om du bryr dig mindre om din "känsla" av konsollen och microsofts "girighet" och bryr dig mer om hur bra konsollen är och hur bra liren till konsolen blir så ska du nog se att du får det så roligt som möjligt med din konsoll, för det är väl det som är meningen? Varför ens bry sig om vilket företag som gjort konsollen sålänge den är bra?

Som jag skrev kommer jag att köpa PS3, vilket är en maskin som erbjuder precis samma spel som Xbox 360 gör, plus sådana som Sony har ensamrätt på. Microsofts egenrättsspel slickar vanligtvis piss. En skillnad gentemot Sonys och Nintendos egenutvecklade alster.

Så, vad väljer man; en konsoll som erbjuder samma spel som finns tillgängliga i andra format, och erbjuder extra godis för konsumenten, en konsoll som kan leverera spel konverterade ifrån andra format, men utöver det bara slickar kiss, eller en konsoll som endast har egenutvecklade sötsaker i påsen (extremt söta sötsaker skall förtydligas (Metroid uträknat, för det slickar kiss))?

!Alternativ ett och tre är tilltalar mig mest!!!

sÅ e Dt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...