Jump to content

Vilken konsoll föredrar du ?


Lajnux
 Share

Vilken konsoll föredrar du ?  

98 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

*Tar långsamt upp mitt Halo 2 fodral och flashar med det stolt* :P

*Viftar galet fram och tillbaka med handen inför näsan, varefter jag täpper den med min andra näve. Mitt försök att hålla undan urinlukten fortgår med att jag släpper en prutt av överansträngning, orsakad av mitt hårda utestängande av luft* Jag fiser på Halo, vet du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Viftar galet fram och tillbaka med handen inför näsan, varefter jag täpper den med min andra näve. Mitt försök att hålla undan urinlukten fortgår med att jag släpper en prutt av överansträngning, orsakad av mitt hårda utestängande av luft* Jag fiser på Halo, vet du.

Antagligen för att du har bestämt dig för att hata alla microsofts produkter... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen för att du har bestämt dig för att hata alla microsofts produkter... :P

...eller för att jag har spelat många av Xbox ensamrättsspel, och inte kan låta bli att undgå tristessen de står i tjänst för...

I övrigt finns det ingen orsak att spotta åt Microsoft. Windows är mysigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag skrev kommer jag att köpa PS3, vilket är en maskin som erbjuder precis samma spel som Xbox 360 gör, plus sådana som Sony har ensamrätt på. Microsofts egenrättsspel slickar vanligtvis piss. En skillnad gentemot Sonys och Nintendos egenutvecklade alster.

Så, vad väljer man; en konsoll som erbjuder samma spel som finns tillgängliga i andra format, och erbjuder extra godis för konsumenten, en konsoll som kan leverera spel konverterade ifrån andra format, men utöver det bara slickar kiss, eller en konsoll som endast har egenutvecklade sötsaker i påsen (extremt söta sötsaker skall förtydligas (Metroid uträknat, för det slickar kiss))?

!Alternativ ett och tre är tilltalar mig mest!!!

sÅ e Dt

Ännu en galen hata-xbox PS2-fan som tydligen inte har koll på någonting. Slickar xbox kiss? Slickar spelen som microsoft har ensamrätt på kiss? Fan grabben skaffa lite koll innan du ger dig in i en hata/älska disskution.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu en galen hata-xbox PS2-fan som tydligen inte har koll på någonting. Slickar xbox kiss? Slickar spelen som microsoft har ensamrätt på kiss? Fan grabben skaffa lite koll innan du ger dig in i en hata/älska disskution.

Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck.

......................Jag hatar inte Xbox. Jag föredrar andra konsoller. Jag har spelat Xbox i mina dar'......................

Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck. Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, vad väljer man; en konsoll som erbjuder samma spel som fins tillgängliga i andra format, och erbjuder extra godis för konsumenten, en konsoll som kan leverera spel konverterade ifrån andra format, men utöver det bara slickar kiss, eller en konsoll som endast har egenutvecklade sötsaker i påsen (extremt söta sötsaker skall förtydligas (Metroid uträknat, för det slickar kiss))?

Nu ska jag säga några XBOX 360 EXKLUSIVA SPEL:

Halo 3

Gears of War

Mass effekt

Top spin 2

Table Tennis

Fable 2

Too human

Lost planet

Perfekt Dark Zero

Dead Rising

Dead or Alive 4

Kameo

Project Gotham Racin 3

Viva piñata

Crackdown

Full Auto

Final fantasy XI

Framcity killer

Så knip igen om att alla xb360 spel finns till andra format (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag säga några XBOX 360 EXKLUSIVA SPEL:

Halo 3

Gears of War

Mass effekt

Top spin 2

Table Tennis

Fable 2

Too human

Lost planet

Perfekt Dark Zero

Dead Rising

Dead or Alive 4

Kameo

Project Gotham Racin 3

Viva piñata

Crackdown

Full Auto

Final fantasy XI

Framcity killer

Så knip igen om att alla xb360 spel finns till andra format (w00t)

Jag förnekade inte att alla de spel som du nu räknade upp finns. Vad jag sade var att jag i de flesta fall spottar på dem.

Edit: Ordföljd?

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nintendo 64 är en mysig konsoll.

Nintendo Gamecube är en mysig konsoll, som dessvärre tappar lite av sin prestige i och med att tredjepartsutvecklarna har övergett den.

Nintendo Wii ser ut som en mysig konsoll, men att den inte erhåller samma kraft som Playstation 3 gör troligtvis att tredjepartsknåparna vänder de japanska tjommarna ryggen ännu en gång.

Du, kraftskillnaden mellan PS3 och Wii är bara en fördel. Det är lika dyrt att porta ett spel från PS3 till XB360 som det är att utveckla ett spel till Wii från scratch!

Sony har den vanan att förbjuda utvecklare att släppa spel som är för fula till sina konsoler. Och att utveckla spel som drar nytta av hög prestanda är DYRT. Finns en massa utvecklare som inte har råd med spel till PS3. Sen finns det utvecklare som har råd med PS3-spel, och som släpper spel som inte alls är givna succéer, eller småspel som bara är en kul grej man slängde ihop på några månader (Luigi's Mansion till GC utvecklades på mindre än 3 månader, och Factor 5 fick fram en spelbar version av StarWars Rougue Squadron 2 under de tio dagar som gick mellan att de fick devkitet och E3).

Felet med GC var för det första releasedatumet (mer än ett år efter PS2), för det andra utseendet(veckan efter E3 skrev någon tidning att den grå skivan i vilken portarna för handkontrollerna satt såg påklistrad ut, sen har alla på den här sidan mobbat den för att den är lila), sen var det tredje att Nintendo visade upp Zelda:WW oerhört mycket mer för media än Metroid Prime, vilket gav konsolen en barnstämpel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du, kraftskillnaden mellan PS3 och Wii är bara en fördel. Det är lika dyrt att porta ett spel från PS3 till XB360 som det är att utveckla ett spel till Wii från scratch!

Sony har den vanan att förbjuda utvecklare att släppa spel som är för fula till sina konsoler. Och att utveckla spel som drar nytta av hög prestanda är DYRT. Finns en massa utvecklare som inte har råd med spel till PS3. Sen finns det utvecklare som har råd med PS3-spel, och som släpper spel som inte alls är givna succéer, eller småspel som bara är en kul grej man slängde ihop på några månader (Luigi's Mansion till GC utvecklades på mindre än 3 månader, och Factor 5 fick fram en spelbar version av StarWars Rougue Squadron 2 under de tio dagar som gick mellan att de fick devkitet och E3).

Om Wii förvärvar kapacitet nog att köra mjukvara i samma kaliber som PS3:an kan, får fler upp ögonen för den, köper den, och utvecklare ser att det kan vara någonting att satsa på maskinen. Att Nintendo är nytänkande hjälper visserligen en del för det ändamålet, men om man, med Wiis alla fräcka tillhörigheter, och därtill kunde spela portningar av Xbox 360- och Playstatiom 3-spel, skulle det pressa utvecklarna att lägga av lite av sina resurser till att skapa för Nintendo mer än hur det ser ut i nuläget. Spel som kräver mindre prestanda lär inte slopas på grund av att konkurrensen ökar.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Komiskt att folk påstår att de föredrar något som inte ens har kommit ut. Samma sak som jag skulle säga att ett spel som utvecklarna precis har börjat göra äger innan jag ens har spelat det.

Om du ändå varit den förste som sagt det där.

Klart man inte kan säga i förväg om en konsol är bättre än en annan, men man kan ju se på kommande spel, hårdvara och utifrån det skaffa sig en uppfattning. Det går inte att lita på förrän man testar konsolen, men vi spekulerar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet så har i stort sett ingen kunnat testa mer än Xbox 360 och kan därför inte bilda sig en uppfattning....

Dessutom verkar Motorstorm inte alls "äga alla" (joo enligt trailern), men den är inte ett dugg lik det spel som verkligen kommer... (jag har sett screenshoots) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BTW, Saints Row kommer exklusivt till xbox360, frågan är, hur bra kommer det blir?

Läste någonstans att det var kasst... vet dock inte om det bara var några skribenter på serf***ehummör och mobbade ner det för att det inte verkar bra, eller om de faktiskt hade spelat det seriöst...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste någonstans att det var kasst... vet dock inte om det bara var några skribenter på serf***ehummör och mobbade ner det för att det inte verkar bra, eller om de faktiskt hade spelat det seriöst...

Jasså, du har ingen länk? :)

Verkar ju som det kommer bli väldigt, väldigt bra om man kollar trailer och bilder.

Har också läst på många sidor nu efter E3 mässan at det ser ut att bli succé.

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...