Jump to content

VC snyggare än SA?


Mr Mister
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tommy ser så jävla stel ut när han springer, hoho :)

Bilarna är jävligt fula.

Och det är en bugg när man skjuter med .357 då blir han lite skakis i bena när man trycker att han ska gå.

Samma med M16/M4 och sånt.

Och så är det väldigt Kantigt.

Jag ser inget bättre i grafiken i Vice-City. Men känslan.. Äkta GTA känsla.. Underbar...

San andreas har mycket snyggare hus (som man också kan gå in i) Verandor, garage...

för det mesta av Husen i Vice city har .col som en rak Kub så det är inget speciellt med dom.

Sen så finns det ställen för folk att bo på i SA, vanliga bostadshus.. Vilket det inte finns många av

i VC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gta Vice City har ju en oslagbar känsla.. :)

Som dom tiderna då Nissan Skyline var väldigt känd.. :)

Drog runt i stan och tog en Cruise..

Aaahhh..

och sen vatten stänket från regnet eller när man åkte båt var ju mycket härligare..

Sen finns det ju andra otroligt dåliga saker te.x :'(

*handlingen

*gubbarna

*vapnen

*Storleken

Kan dom inte göra en mix mellan Gta VC och Gta Sa ;)

med alla funktioner som Gta Sa och atmosfären som Gta Vc har.. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Naaw, blir varm i hela kroppen när jag tänker på VC! :lol:

Vcs har riktigt bra atmosfär det med, men inte lika på som orginale. ^_^

Remakes blir aldrig som originalet. Addons kanske bidrar till originalets storhet, men inte remakes. (Starcraft blev bättre med Brood War) Man kanske bara blir besviken på remakes. (Inga exempel än.) VCS är schysst än så länge, men eftersom man gillade originalet så tokmycket så blir varje förändring en liten besvikelse bakslag ...förändring man kanske inte riktigt riktigt uppskattar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Remakes blir aldrig som originalet. Addons kanske bidrar till originalets storhet, men inte remakes. (Starcraft blev bättre med Brood War) Man kanske bara blir besviken på remakes. (Inga exempel än.) VCS är schysst än så länge, men eftersom man gillade originalet så tokmycket så blir varje förändring en liten besvikelse bakslag ...förändring man kanske inte riktigt riktigt uppskattar :mellow:

Så sant... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VC har mycket snyggare "skott-ljud" och "skott-action" eller vad man kan kalla det, då man ser hur kulan åker ur vapnet eller hur man ska förklara det.

Det som också är bättre än i SA tycker jag regnet är, när det kommer regndroppar på skärmen och när man dödar någon med motorsåg, så kommer det blodstänk på skärmen. Det är väldigt bra gjort :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VC har mycket snyggare "skott-ljud" och "skott-action" eller vad man kan kalla det, då man ser hur kulan åker ur vapnet eller hur man ska förklara det.

Det som också är bättre än i SA tycker jag regnet är, när det kommer regndroppar på skärmen och när man dödar någon med motorsåg, så kommer det blodstänk på skärmen. Det är väldigt bra gjort ^_^

Så sant.

Men jag tycker skottljudet är bättre i SA än i VC.

Tycker pistolen låter så mesig i Vice City :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så sant.

Men jag tycker skottljudet är bättre i SA än i VC.

Tycker pistolen låter så mesig i Vice City ^_^

Öhm, byt plats på SA och VC i den meningen så har du rätt. "Pjoff! Pjoff! Knall! Pang!" = SA, "BOOM BOOM BOOM" = VC. Förutom Deagle i SA, den låter rätt rejält. Men det är också det enda vapnet som låter bättre än i VC, och det beror på att vapnet inte fanns i VC. Ta .357:an i VC på hög volym och smäll av några skott, då bränner den förbi SA:s Deagle också. :>

(Det här måste nästan vara den larvigaste posten jag skrivit :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, jag begrep mig inte på SA-kontrollerna eftersom "rakt fram" inte längre var åt det håll musen pekade när man gick. Men nu när jag har lite mer handkontrollerfarenhet jämfört med VC-tiden inser jag att alla PS2:are tycker bättre om SA-kontrollen, den är ju mer PS2-standard. I början tyckte jag SA-kontrollerna var jäkligt märkliga till fots, men inte längre. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Vice Citys miljö är underbar. När VC kom ut blev jag förälskad. Liberty City är som någon annan skrev mörk och tråkig. Vissa tycker att det passar in eftersom att det är en kriminell stad och dom säger att VC är för ljus. Fast VC är mysigare än LC.

Liberty City är mycket ljusare och faktiskt ganska färggrann i LCS, men i GTAIII är det alltid nån slags dimslöja över staden som gör att det inte är särskilt nyanserat. Det kompenserade de med råge med färgexplosionen Vice City :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...