Jump to content

Halo 3


Ceone
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 875
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kan bara vara på internet på ett ställe samtidigt. Får kopla in mit XBox 360 sen och ladda ner trailern. ^_^

Storyn i HALO 3: Convenants har tagit över jorden och styr över mänskligheten med en järnhand. Under sanden i Africa så har Convenants hittat något otroligt som är kvarlever efter Forerunner.

Detta är exakt vad som beskriv till trailern:

"With its defensive forces, all but obliterated, Earth has fallen to the unstoppable might of the Convenant. These alien occupiers have discovered something beneath the ancient African sands - something incredible... something Forerunner."

Verkar som att HALO 3 inte är direkt fortsättning på HALO 2. Vad hände? Ska bli spännande att få veta. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, verkar extremt intresant (Årets underskattning).

Convenants har antagligen hittat the Ark och ska sätta igång de övriga HALOs med den.

Cortana har fått storhetsvansinne(?) och är kanske tillochmed ett hot i spelet? Det är uppfattnmingen som jag får iallafall.

Kanske kommer hon föra the Flood till jorden, men varför? Tänk om det visar sig att hon är något annat än vad hon utger sig för att vara?

Möjligheterna är stora.

Synd att detta är det sista HALO spelet men jag hoppas på fler MC spel efteråt.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här. Jag äter, sover, lever HALO. HALO är mitt liv. Tror det finns få spel jag spelat så mycket som HALO spelen och när filmen äntligen kommer så kommer det finnas få filmer jag tittar på så mycket :rolleyes:

XBox kostade 5000 kr som nytt men eftersom det inte sålde så sänkte M$ priset till 2500 kr vilket orsakade att XBox gick med förlust i 2 år.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kanske priset kommer sänkas lika mycket! Hoppas det! Då kanske man får råd med en. Det hade ju varit skitbra! Fast det är väl inte särsklit troligt :rolleyes:

Eftersom 360 kommer vara billigare än PS3 ser jag ingen anledning till att det ska bli en prissänkning. Microsoft förlorar redan ca 125$ för varje såld 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom 360 kommer vara billigare än PS3 ser jag ingen anledning till att det ska bli en prissänkning. Microsoft förlorar redan ca 125$ för varje såld 360.

Enligt gamespot (rykte) så har microsoft en läcka som säger att det kommer sänkas med 700kr på premium och 500kr på core. Så jag tror att de kommer att sänka priset. Ps3 kommer ju endå ligga på mist 5000kr så det är bara att börja spara. :)

Själv är det billigaste 360 jag sett hittills är 3200kr för premium.

Å vad jag längtar efter att köra 16 players mega lan på 3:an!! (Jag brukar spela 16st på 4 olika tv apparater nu...Det är SÅ mycket bättre än lajv ooooaargh!)

ED 209: Är det ingen annan som lagt märke till att Mäster Kocken håller i en Assault Rifle från Halo 1 på trailern? Kommer man att lira med det skit vapnet i 3:an blir jag arg (men jag köper det endå)

Redigerad av Runar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt gamespot (rykte) så har microsoft en läcka som säger att det kommer sänkas med 700kr på premium och 500kr på core. Så jag tror att de kommer att sänka priset. Ps3 kommer ju endå ligga på mist 5000kr så det är bara att börja spara. :)

Själv är det billigaste 360 jag sett hittills är 3200kr för premium.

Å vad jag längtar efter att köra 16 players mega lan på 3:an!! (Jag brukar spela 16st på 4 olika tv apparater nu...Det är SÅ mycket bättre än lajv ooooaargh!)

ED 209: Är det ingen annan som lagt märke till att Mäster Kocken håller i en Assault Rifle från Halo 1 på trailern? Kommer man att lira med det skit vapnet i 3:an blir jag arg (men jag köper det endå)

Blä på dig! Assualt rifle är mycket skönare. Och orginalet dessutom... så blä på dig!

---

Hoppas dom tar tillbaka fallskada+liv på 3:an...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många skulle köpa en konsol bara för ETT spel?

Öööhm... han sa ju att han hade varit professionel i halo på xbox live ett tag... Så det spelar väll stor roll? Och eftersom dom flesta spelen på 360 kommer också på PS3 osv... jag ska handla 360 eftersom Halo 3 är där plus att jag har haft xbox innan och tyckte om den. INGET KONSOLLKRIG NU!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öööhm... han sa ju att han hade varit professionel i halo på xbox live ett tag... Så det spelar väll stor roll? Och eftersom dom flesta spelen på 360 kommer också på PS3 osv... jag ska handla 360 eftersom Halo 3 är där plus att jag har haft xbox innan och tyckte om den. INGET KONSOLLKRIG NU!

Halo 1 släpptes ju till data, Halo 2 ska släppas till data, så halo 3 borde släppas till data ^^

Det var det jag menade undermedvetet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...