Jump to content

Halo 3


Ceone
 Share

Recommended Posts

Eftersom 360 kommer vara billigare än PS3 ser jag ingen anledning till att det ska bli en prissänkning. Microsoft förlorar redan ca 125$ för varje såld 360.

Att skapa en xbox 360 kostar mellan 100-200 kr med matieral,skapande och arbete.

Källa: Gamereactor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 875
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och ändå så förlorar M$ ca $150 på varje maskin.

Sen skulle jag inte lita på Gamereactor om jag var du. De brukar säga såna saker som sedan visar sig vara falska. PS3 kostade 6000 kr att tillverka innan Sony fick börja plocka bort saker och skaffa billigare delar (Vilket är varför det blev försenat 6 månader).

Nu har de lyckats sänka kostnaden till ca 4000 kr (Tror jag det var) och att XBox 360 skulle kosta så mycket mindre att göra låter inte troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blä på dig! Assualt rifle är mycket skönare. Och orginalet dessutom... så blä på dig!

---

Hoppas dom tar tillbaka fallskada+liv på 3:an...

Men ghhaaa ! Hur kan du tycka att det oskillade bajs vapnet assault rifle från ettan är bättre än battle rifle !?!?!?!?

Och liv!? Liv kan man ju absolut inte ta tillbaka, det sög ju superhårt anal! Fallskada är ju redan på i 2:an, man förlorar sköld av att hoppa från högre höjder.

Jag tycker dom kan ha kvar battle rifle men göra den lite okraftigare samt lägga till automat och en skotts funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och ändå så förlorar M$ ca $150 på varje maskin.

Sen skulle jag inte lita på Gamereactor om jag var du. De brukar säga såna saker som sedan visar sig vara falska. PS3 kostade 6000 kr att tillverka innan Sony fick börja plocka bort saker och skaffa billigare delar (Vilket är varför det blev försenat 6 månader).

Nu har de lyckats sänka kostnaden till ca 4000 kr (Tror jag det var) och att XBox 360 skulle kosta så mycket mindre att göra låter inte troligt.

Jag litar till 99% vad gamereractor för de har alltid rätt. I höstas 2005 så kom de med en nyhet att PS3 skulle kosta 6000kr och vips vad blev priset? 5999kr!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag litar till 99% vad gamereractor för de har alltid rätt. I höstas 2005 så kom de med en nyhet att PS3 skulle kosta 6000kr och vips vad blev priset? 5999kr!

Ja där ser du, dom hade ju fel med en krona ! Loosers.

GR har mitt fulla stöd.

Nån som vet när det nya numret släpps ?

Redigerad av Runar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ghhaaa ! Hur kan du tycka att det oskillade bajs vapnet assault rifle från ettan är bättre än battle rifle !?!?!?!?

Och liv!? Liv kan man ju absolut inte ta tillbaka, det sög ju superhårt anal! Fallskada är ju redan på i 2:an, man förlorar sköld av att hoppa från högre höjder.

Jag tycker dom kan ha kvar battle rifle men göra den lite okraftigare samt lägga till automat och en skotts funktion.

Bättre är den absoulut inte men jag älskar den verkligen... men dom skulle väl egentligen kunna ha kvar den? Och sen så hoppas jag på att multiplayer-funktionen blir bättre än vad den är. Även om den är megabra nu så kan den bli bättre. Banorna i 2:an är skitbra... men det är ändån vissa från halo som man skulle vilja ha tillbaka. Och sen tycker jag man ska kunna välja typ exakt vilja vapen som ska vara tillåtna. Så man kan göra ett spel som heter t.ex. only needlers eller något. Sen ska man också kunna välja om dual-vield ska kunna vara tillåtet eller ej. Skulle också vara kul om man kunde lägga in lite bottar och många olika modler som man skulle kuna va.

:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre är den absoulut inte men jag älskar den verkligen... men dom skulle väl egentligen kunna ha kvar den? Och sen så hoppas jag på att multiplayer-funktionen blir bättre än vad den är. Även om den är megabra nu så kan den bli bättre. Banorna i 2:an är skitbra... men det är ändån vissa från halo som man skulle vilja ha tillbaka. Och sen tycker jag man ska kunna välja typ exakt vilja vapen som ska vara tillåtna. Så man kan göra ett spel som heter t.ex. only needlers eller något. Sen ska man också kunna välja om dual-vield ska kunna vara tillåtet eller ej. Skulle också vara kul om man kunde lägga in lite bottar och många olika modler som man skulle kuna va.

:(

W0rd up dawg!

Man borde lätt få konfigurera vilka vapen som ska finnas på banorna! Det skulle också vara kul om ett lätt map byggning program fanns med. (ungefär som i Far Cry: Instincts). Inga fler modeller tycker jag. Det skulle förstöra lite granna så det skulle bli lite mera UT feeling. Dual-Wield funktionen tycker jag inte ska gå att stänga av. Vilka vapen är bra att dual wielda? Snipern får absolut inte förändras! Att ladda ner nya banor ska vara gratis också...

När kommer nya GR ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl inte rätt ändå? Ett PS3 med 20 GB HD kommer kosta 5000 kr. Utan HD hade den kostat 4000 kr-4300 kr.

Föresten så kostade tillverkningen av 1 XBox 360 över $550 + extra utgifter (Marknadsföring, utskick osv).

Including manufacturing, Microsoft's bill comes to about $552, according to iSuppli, which represents the cost to get the Xbox off the production line in the factory. The firm does not provide any estimates beyond that point, but considering cost factors such as shipping, marketing and retail margins, Microsoft could end up spending close to $700 for every Xbox - or $300 to secure customer by customer.

-TGDaily

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom kommer att ha med Assault Rifle (den från 1an) i 3an, så de så...

:(

Faaan, den är ju så mycket fulare!

Är du säker eller vill du bara att den ska va med ?

Online striderna kommer ju bli skit utan Battle Rifle!

Redigerad av Runar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näj! Blä på dig. Snipern är skitgo! Men dom får gärna göra om needlern enligt mig... lite mindre skott på den. Man är ju oövervinnlig om man han 2 needlers.

Nejnejnej, nålarna är ju skitlätt att undvika! En grym kombo är däremot dubbla Pistols på Bäver Creek eller liknande, då snackar vi smisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...