Jump to content

"Superman Returns"-topicen


Arman
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Om ni missat den senaste trailern (Eller den första trailern som gick på bio) så finns de: Trailers

Den senaste visar mycket Lex. ;)

Sen så finns den nya trailern som visades till X-Men 3 i USA HÄR! (Fattar inte varför vi fick den gammla trailern här i Sverige)

Är coolt när han stoppar en pistolkula med sitt öga. ^_^ Men tyvärr saknar den trailern lite själv med sin dåliga musik.

Skådespelarna har skrivit på för 2 uppföljare så man kan vänta sig en ny triologi. Jag kan knappt vänta!

Här är en kort scen från filmen för alla som är intreserade. Den ger inte mer spoilers än den senaste trailern gör.

Det är ett härligt klipp med ett klassiskt "Spider-Man"-val. :P

Föresten har ni varit inne på supermanreturns.com/? Lex har tagit över sidan. :P Kolla in Skrivbordsunderläggen.

Ni som inte varit inne där innan så var sidan normal innan. ;)

Biopremiär 28 Juli i Sverige.

Jag har precis laddat ner soundtracket till filmen och lyssnar på Main Theme.... åh, rysningar!!! :unsure:

Edit: Penis historian stämmer. Han hade ett gigantiskt paket på de gammla bilderna men på de nya är den mycket mindre. Jag har sett före och efter bilder på det. :lol:

Stackars Lois Lane. Det kunde ha blivit Julafton för henne. :P

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och när vi kommer till "Superman Returns" så har man väntat nästan 30 år på att en uppföljare till 1978:s "Superman: The Movie" ska komma, och nu när den gör det kommer den bli en storsuccé, inte bara för dess höga budget men också för huvudpersonen som visas som en amerikansk ikon.

Kom det inte typ tre Superman-filmer?

Har för mig att jag såg Superman 2 på TV4 för ett antal år sedan, där det var en drös supermannen-aktiga gubbar som kom till jorden i en spegel eller nåt...

Har sett trailern nu. Verkar inte direkt urkass som vissa här försöker framhäva den som.

Tänker dock inte betala för att se den, utan väntar på att de kommer på TV4 om x antal år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, de finns 4 filmer men de sista 2 brukar ingen räkna. Den här nya är uppföljare på andra filmen (Den som du nämde).

Superman Returns har nästan bara fått bra recentioner och är klart en film man måste se på bio. Vissa räknar med att den ska slå Titanics rekord och vara en av de bästa superhjältefilmerna någonsin. Snacka om att filmen kommer att kamma hem Oscars. :blink:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skrattar du åt? :D

En uppfölare på 2 av världens populäraste filmer ca 30 år senare.

Ett gripande manus med kärlek och karaktärsutveckling som bara har fått bra resentioner.

Några av världens bästa skådespelare.

Nyversioner av originalmusiken.

Budjet på över 185 miljoner Dollar. (Matrix 2 och 3 hade 150 miljoner)

En film som redan blivit utnämnd till årets film innan den ens visats.

Den har allt som Oscarsjurin vill ha.

Det har gjorts mycket reklam för den. Och den är redan en av de mäst förbokade filmerna. Den kan inte misslyckas. Även om den inte kommer till Titanics 600 miljoner så lär den komma till över 300 miljoner. Den är en av de mäst efterlängtade filmerna.

Kommer antagligen slå Spider-Man 2 och dess rekord på flest sålda DVD och störst total inkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Underbar fortsättning på de 2 första filmerna (Skippar 3:an och 4:an). Fantastisk film. Introsekvensen var nåt av det bästa och vakraste jag någonsin sett på film och med musiken gav det mig enorma kännslor att jag började snyfta till lite.

Mycket bra story, intresanta karaktärer. Låser upp det döda förhålandet mellan Lois och Clark/Superman men nya intresanta vändningar.

Lex är tillbaka, bättre än någonsin med en lagom galen plan.

Fast jag är lite splitrad över hans nya rikedom. Jag väntade mig en, sedan ett par år tillbaka, rik Lex som nu blivit betydelsefull och mäktig men han är fortfarande samma smågangster som i de gammla filmerna. De lyckas inte riktigt få honom till den Lex som finns i serierna, vilket jag gissar på att de ville. Men samtidigt så stämmer han med de gammla filmerna och en betydelsefull Lex hade kanske inte gjort det.

Blev nästan lite besviken att Superman överlevde. När han verkade vara påväg att dö så hoppades jag på en filmversion av "Death of Superman" och att det skulle dyka upp några nya Supermen i nästa film där en av dem skulle vara skurk.

Som det är nu så kommer nästa film vara Superman mot en rymdskurk och det kommer vara en VS film (Alltså en tuff strid mot en kraftfull fiende som kan mäta sig med Superman).

Har en massa trevliga repliker som spelar på första filmen på ett väldigt bra sätt. man känner igen sig och känner sig hemma trots att det är så lång tid mellan de gammla filmerna och den nya.

Lois son var en välkommen karaktär.

Jag räknade ut att han var Clarks son redan innan jag såg filmen.

Lois var bra och mer Lois än det var i de gammla filmerna (Där hon ibland kändes mer som ett kedjerökande trailertrash och för naiv) och

hennes fästman var trevlig och intresant. Jag gillade honom och efter vad jag hört gjorde andra det med.

Vill se den igen. :P Ser verkligen fram mot Superman Returns 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...