Jump to content

Döden


DimpZ
 Share

Recommended Posts

Du börjar om som något annat. Du kan ibland känna av något från ditt tidigare liv, oftast i form med att du ser ställen du har varit på förut, känner att saker och ting har hänt exakt likadant tidigare, vilket brukar kallas för déjá vu.

Ärligt talat vet eller tror jag ingenting om vad som kommer hända efter döden, det som händer det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört att man förmultnar.

Om vi leker med tanken att vi återfödds som ett djur, då skulle jag bli en katt. Katter softar hela dagen, de gör inget annat. Springer runt lite och ser dumma ut, sen sover de, käkar lite, sover igen osv. Det passar mig perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt går tungt, du hör klockan ticka en sista gång. Så händer det...

Några alternativ:

- Du känner ingenting, vet ingenting, ser ingenting, ungefär i samma skede som före man blir född, med andra ord upphör existens.

- Din själ lämnar kvar på jorden, du kan se höra och känna. Men andra kan inte se, känna och höra dig.

- Du kommer till himmlen/helvetet i ett nytt liv som gud nämnde för några tusen år tillbaka.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört att man förmultnar.

Om vi leker med tanken att vi återfödds som ett djur, då skulle jag bli en katt. Katter softar hela dagen, de gör inget annat. Springer runt lite och ser dumma ut, sen sover de, käkar lite, sover igen osv. Det passar mig perfekt.

Så du springer runt och ser dum ut? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En Gud väljer vem som ska få komma till himmelen och vem som ska straffas i helvetet.

True thing.

Diktatorskap at its worse...

______________

Nämen, öhm, jag kan kanske vara allvarlig och kortfattad; jag ska åtminstone försöka.

Ingen himmel där man är förkroppsligad, nono, den har jag motbevisat (mer eller mindre). Så tro inte att man möter sina föräldrar, etc.

Inte intet; jag antar väl att jag är för optimistisk. Även fast jag accepterar den teorin och ser den som fullt möjlig, så känns den onödig att ens reflektera kring.

Men, öhm, kanske någon abstrakt form av medvetenhet, perhaps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...