Jump to content

Döden


DimpZ
 Share

Recommended Posts

Vet inte men någonstans kommer man det är jag säker på. Tänk er att ni ska tänka på ordet banan hela tiden (banan,banan,banan säger du hela tiden i ditt huvud) samtidigt som en kille går fram och hugger av ditt huvud. Kan du fortsätta tänka banan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte men någonstans kommer man det är jag säker på. Tänk er att ni ska tänka på ordet banan hela tiden (banan,banan,banan säger du hela tiden i ditt huvud) samtidigt som en kille går fram och hugger av ditt huvud. Kan du fortsätta tänka banan?

Jag läste att man kan tänka några sekunder efter man har blivit halshuggen.

Maimstream: Japp, dum och söt.

Eller menar du nu? <_<

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Himmelen i livet efter detta!

Läs Bibeln. ;):rolleyes:

Yikes, niccu.

Jag är så stentuff att jag citerar mig själv:

"[...] nekar ni den fria viljan? Religion är ju - trots allt - ett val. Glöm aldrig det! Iom. att Jesus steg ned från korset, så lät han människan tro istället för att göra Gud till ett faktum; människan tvingas tro på undret. Detta - i sin tur - leder till att ett himmelrike och - dess dito i negativ form - helvete, icke kan existera. Vissa av er här - antar jag, jag har inte läst eran skit särskilt noga - anser att endast troende kommer till himmelen (om ingen av er tror på detta, så tror iallafall idioter som Carola det (Livets Ord-idiot, blä)); iom. människans fria vilja, och religion som tro och inte som faktum, gör att valet aldrig riktigt existerar. Det är helt sonika förutsättningarna i ens barndom som avgör vare sig man får belönelse i sitt "nästa liv", eller ej, för religion är ju genetiskt, no doubt; man formas efter ens föräldrar (dock har man sin brytningspunkt i tonåren, men)."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart är det ingen som vet säkert om man kan tänka efter huvet har ploppat av, men det var mycket möjligt. Det var länge sen jag läste det så jag minns inte varför de trodde det. Men det kan ju inte vara helt omöjligt, blodet är väl kvar några sekunder så hjärnan får syre.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...