Jump to content

Var du full på valborg?


rabarben
 Share

Var du berusad på valborg?  

123 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så även vuxna som dricker sig full är fjortisar?

Nej, det vill jag inte påstå. Det som rabarben skrev stämmer bra på det jag menar men en vuxen människa kan ofta sätta stopp när de dricker. Vilket inte en fjortis kan. Denne dricker tills flaskan är tom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 153
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej, det vill jag inte påstå. Det som rabarben skrev stämmer bra på det jag menar men en vuxen människa kan ofta sätta stopp när de dricker. Vilket inte en fjortis kan. Denne dricker tills flaskan är tom.

Eh jävla fördomar! Jag vill dricka tills jag stupar, är jag fjortis då? Visst kan jag medge att fjortisar dricker sig fulla för att det är "coolt" men fan inte att alla som gör det är fjortisar. Dessutom finns det väl fjortisar som har gränser också, amirite?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det vill jag inte påstå. Det som rabarben skrev stämmer bra på det jag menar men en vuxen människa kan ofta sätta stopp när de dricker. Vilket inte en fjortis kan. Denne dricker tills flaskan är tom.

Jo, vi har hört dina jävla åsikter förut. Käften, tack?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är min drömabsint, King Of Spirits, har inte kommit över en flaska än dock. http://www.absint24.se/product_info.php/products_id/31

Denna flaska är iaf i mina ägor, slut nu tyvärr:

Den flaskan jag hade tog slut, så nu har vi inhandlat en ny. Det sköna är att det verkar som dom byter kartong och ettikett på flaskorna med jämna mellanrum så denna var mycket snyggare än den förra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga vad man dricker absint tillsammans med?

Många blandar ut det med vatten men jag tycker att det blir lite blaskigt då. Men annars brukar man blanda ner en sockerbit i spriten som man först sätter eld på så det droppar ner smält socker i glaset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, men det smakar gott eller? har aldrig druckit, men det verkar frestande :wub:

Jag tycker att det är en fantastisk smakupplevelse men det är inte alla jag har druckit med som gillar det. Det smakar sött, anis (lakritsliknande), malört (beskt) och givetvis är spritsmaken ganska dominerande med tanke på volymhalten på 70%. Men det liksom fyller upp hela huvudet om man tar rejäla munnar och andas in i lungorna och ut genom näsan. Sen är ju hela atmosfären med färgen på drycken och den blå elden magisk i sig.

Edit: Stellhell, ni köper King Of Spirits alltså? Eller vilken menar du? Känns tujonet av ens i den? Blir det någon psykadelisk effekt?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...