Jump to content

Var du full på valborg?


rabarben
 Share

Var du berusad på valborg?  

123 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag sa att det är MYCKET ROLIGARE, inte att det är roligt då men inte annars. Och jag säger inte att man inte har kompisar om man inte dricker alkohol, bara att man får många fler om man går på fester och så, jag lovar. Jag har heller inte påstått att du knarkar? :D På festen igår tog jag med mig en tjejkompis i min ålder som aldrig festat eller varit full förut. Idag sa hon att hon aldrig haft så kul som igår och att hon inte ångrar någonting. Hon fick en massa nya vänner och så vidare...

Hey hey... don't tell your lifestory. Du frågade om inte jag skulle hälla i mig lite alkohol och då svarade jag dig med att skriva: Jag knarkar inte. Förstår du nu? Och om man blir full så blir man ju inte sig själv och det kan hända massa saker som man inte kommer ihåg sen eller inte kan stå till svars för (>_<) Nej! Inge sprit för mig. Jag håller mig till riktiga kompisar som inte bler kompis med mig för att jag dricker alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 153
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hey hey... don't tell your lifestory. Du frågade om inte jag skulle hälla i mig lite alkohol och då svarade jag dig med att skriva: Jag knarkar inte. Förstår du nu? Och om man blir full så blir man ju inte sig själv och det kan hända massa saker som man inte kommer ihåg sen eller inte kan stå till svars för (>_<) Nej! Inge sprit för mig. Jag håller mig till riktiga kompisar som inte bler kompis med mig för att jag dricker alkohol.

Alkohol är inte knark, gå i skolan så lär du dig något. Är man full så öppnar man bara upp sig lite mer än annars och får lättare att ta kontakt med nytt folk som man träffar. Man behöver ju inte supa sig medvetslös direkt. De man träffar på fester blir inte kompis med en för att man dricker alkohol, men tack vare att man är på festen och dricker alkohol så träffar man dem, okej?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kunde inte bry mig mindre.

Kan ni nykterister hålla käften om hur dåligt det är med att dricka alkohol, och detsamma med ni alkoholförtärare här (alldeles för många minderåriga dock).

Jag vill inte se mer skit som alla som dricker/inte dricker alkohol är dumma i huvudet.. Bara håll käften allihop. Det var inte det topicen handlade om. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kunde inte bry mig mindre.

Kan ni nykterister hålla käften om hur dåligt det är med att dricka alkohol, och detsamma med ni alkoholförtärare här (alldeles för många minderåriga dock).

Jag vill inte se mer skit som alla som dricker/inte dricker alkohol är dumma i huvudet.. Bara håll käften allihop. Det var inte det topicen handlade om. >_<

Jag har aldrig påstått att någon är dum i huvudet för att de inte dricker alkohol? Bara för att de inte kan läsa vad jag skriver. Alla nykterister som inte vart fulla vet itne vad de går miste om, helt enkelt... Men nu ska jag hålla käften, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kunde inte bry mig mindre.

Kan ni nykterister hålla käften om hur dåligt det är med att dricka alkohol, och detsamma med ni alkoholförtärare här (alldeles för många minderåriga dock).

Jag vill inte se mer skit som alla som dricker/inte dricker alkohol är dumma i huvudet.. Bara håll käften allihop. Det var inte det topicen handlade om. >_<

Du får gärna varna mig om du vill men denna tråden handlar om man blev full eller inte på valborg och då passar detta in ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÄR NI DUMMA I HUVUDE ELLER? DET ÄR INTE TRÅKIGT UTAN ALKOHOL, BARA ROLIGARE MED ALKOHOL! NÅGON ANNAN SOM INTE FATTAR???

Jag, jag, jag!!! *räcker ivrigt upp handen*

Det vi så fint reagerade på var din idiotiskt enfaldiga kommentar om att supa var som, ehm, typ, det "enda rätta", jag menar, öhm, typ, "vad annars?".

Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag, jag, jag!!! *räcker ivrigt upp handen*

Det vi så fint reagerade på var din idiotiskt enfaldiga kommentar om att supa var som, ehm, typ, det "enda rätta", jag menar, öhm, typ, "vad annars?".

Typ.

Jag kanske skojade lite? Men här var det så att det var fest som alla kompisarna skulle till. Så då kunde man ju välja mellan att sitta hemma o ha trist eller åka till den där festen, och varför skulle man inte det liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske skojade lite? Men här var det så att det var fest som alla kompisarna skulle till. Så då kunde man ju välja mellan att sitta hemma o ha trist eller åka till den där festen, och varför skulle man inte det liksom?

Gå dit utan och supa? Om dom inte tycker om dig då så är dom ju inte riktiga kompisar då ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey hey... don't tell your lifestory. Du frågade om inte jag skulle hälla i mig lite alkohol och då svarade jag dig med att skriva: Jag knarkar inte. Förstår du nu? Och om man blir full så blir man ju inte sig själv och det kan hända massa saker som man inte kommer ihåg sen eller inte kan stå till svars för (>_<) Nej! Inge sprit för mig. Jag håller mig till riktiga kompisar som inte bler kompis med mig för att jag dricker alkohol.

Du har aldrig druckit, eller? Det där är den klassiska synvinkeln personer som aldrig druckit har. Om man dricker blir man inte sig själv, helt borta och knäpp. Så är inte fallet. Man blir mer social och har roligare, helt enkelt.

Nej, jag drack inte en droppe. Jag var hemma och degade framför datorn, tihi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske skojade lite? Men här var det så att det var fest som alla kompisarna skulle till. Så då kunde man ju välja mellan att sitta hemma o ha trist eller åka till den där festen, och varför skulle man inte det liksom?

Aaaah, jag älskar det här.

"Jag kanske skojade lite?": eho, pleeeease reconsider din konkrethet (jäkligt lustigt mening, men ack, om folk inte förstår den, så menar jag (i kort): du är inkonkret, och alla (inklusive dig själv) är medvetna om att du inte alls skojade. Så lägg av nu. You're not fooling anyone.).

Och ang. det sista: att ens vänner är berusade gör inte att kravet att man själv ska bli berusad ställs. Men - det finns ju det fina som kallas grupptryck. Och nej, jag nekar inte att det säkert kan vara roligt att dricka lite, men det var inte det som det hela var frågan om, som jag tidigare redde ut med mitt tidigare inlägg.

Jag blöder i mitt öra. Lustigt, inte sant? Jag sitter med en papperstuss.

Offtopic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har aldrig druckit, eller? Det där är den klassiska synvinkeln personer som aldrig druckit har. Om man dricker blir man inte sig själv, helt borta och knäpp. Så är inte fallet. Man blir mer social och har roligare, helt enkelt.

Nej, jag drack inte en droppe. Jag var hemma och degade framför datorn, tihi.

Nej och jag ser ingen anledning heller. Eftersom min kropp inte är gjord för droger så ska inte jag ta dom. Men visst jag kan väl gå och slå mig själv med en hammare. Jag skadar mig då också och ingen annan behöver drabbas. Och jag ger fan i om du så blir Eddie Murphy om du tar en vodka, då gillar ju dom andra en för någon man inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aaaah, jag älskar det här.

"Jag kanske skojade lite?": eho, pleeeease reconsider din konkrethet (jäkligt lustigt mening, men ack, om folk inte förstår den, så menar jag (i kort): du är inkonkret, och alla (inklusive dig själv) är medvetna om att du inte alls skojade. Så lägg av nu. You're not fooling anyone.).

Och ang. det sista: att ens vänner är berusade gör inte att kravet att man själv ska bli berusad ställs. Men - det finns ju det fina som kallas grupptryck. Och nej, jag nekar inte att det säkert kan vara roligt att dricka lite, men det var inte det som det hela var frågan om, som jag tidigare redde ut med mitt tidigare inlägg.

Jag blöder i mitt öra. Lustigt, inte sant? Jag sitter med en papperstuss.

Offtopic.

Nej, men alltså, som jag förklarade innan så var det så att HÄR DÄR JAG BOR så fanns det inte så mycket annat att göra än att gå till den där festen där alla kompisarna va. Så vad skulle man annars göra liksom? Nej, det var inget jävla grupptryck, men vi brukar dricka när vi festar här, är inte det okej?

Ursäkta att jag skriver vad jag gjorde igår och att jag har ett liv som ingen kan förstå sig på.

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej och jag ser ingen anledning heller. Eftersom min kropp inte är gjord för droger så ska inte jag ta dom. Men visst jag kan väl gå och slå mig själv med en hammare. Jag skadar mig då också och ingen annan behöver drabbas. Och jag ger fan i om du så blir Eddie Murphy om du tar en vodka, då gillar ju dom andra en för någon man inte är.

Suck. Du begriper det fortfarande inte, och det kommer du antagligen inte göra förrän du testar alkohol. Det är inte så att så fort du häller i dig lite så kommer du tappa medvetandet och göra saker som du inte minns när du vaknar nästa morgon i en kompost. Du blir fortfarande du. Du är hela tiden medvetande. Du blir bara öppnare, gladare och mer social. Men inte till den gränsen att du tappar din personlighet. Du har snöat in dig för mycket på alla som super sig redlösa. Det är att dricka för mycket alkohol. Men sådär blir du inte om du håller det på en normal gräns.

P-C: Jotack, vi märkte det. >_<

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...