Jump to content

Val 2006


Ceone
 Share

Vem ska du rösta på eller skulle du ha röstat på om du isåfall var 18+?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 164
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har inte sagt att alla kan bli VD eller direktörer. Jag sa att man kan få BRA BETALDA JOBB.

Men visst, man kan bli VD eller direktör om man vill. Finns inget företag som vill ha dig, grunda ett eget!

Så, Vem som helt kan få ett välbetalt jobb bara de vill ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moderat.

Orkar inte med sossarnas vägtullar (som dom lovade att INTE införa), höga skatter, värdelösa bidragspolitik och inte heller idioterna i vänstern och miljöpartiet.

Till exempel hörde jag igår Göran Persson på radio, där han kommenterade dom borgeligas tal om hur man skulle lösa arbetslösheten.

Han sa att det gav för lite lön. Jaha? Hellre vara arbetslös än att ha lön lite under snittet? Idiot.

Du sitter och kallar andra idioter men verkar inte fatta särskilt mycket själv ändå.. Vägtullarna är inget som har införts utan det är endast på prov. Och sen får stockholmarna rösta om det i valet!

På 50 år har temperaturen på jorden ökat med 2 grader och det är inget naturligt och faktum är att vi ständigt bara ökar våra utsläpp och fortsätter det så kommer temperaturen att fortsätta stiga och ännu snabbare eftersom vi bara släpper ut mer och mer.

Behöver jag förklara hur mycket den höga temperaturen skulle kunna påverka våran gjord och hur den redan påverkar idag?

Det här är saker som folk bara vill blunda för men en dag drabbar det nog oss alla...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, Vem som helt kan få ett välbetalt jobb bara de vill ?

Först snackar du om att vara VD, och sen om välbetalda jobb!

Välbetalda kan alla också få! Och det på redan existerande företag. Finns en miljard olika välbetalda jobb. Arkitekt, produktdesigner, kirurg, advokat... allt möjligt finns. Det är bara att välja och vraka. Men först måste man UTBILDA SIG!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du sitter och kallar andra idioter men verkar inte fatta särskilt mycket själv ändå.. Vägtullarna är inget som har införts utan det är endast på prov. Och sen får stockholmarna rösta om det i valet!

På 50 år har temperaturen på jorden ökat med 2 grader och det är inget naturligt och faktum är att vi ständigt bara ökar våra utsläpp och fortsätter det så kommer temperaturen att fortsätta stiga och ännu snabbare eftersom vi bara släpper ut mer och mer.

Behöver jag förklara hur mycket den höga temperaturen skulle kunna påverka våran gjord och hur den redan påverkar idag?

Det här är saker som folk bara vill blunda för men en dag drabbar det nog oss alla...

Jag vet att det bara är prov.

Men sossarna lovade att inte införa vägtullar. Man kommer att gå efter reesultatet i omröstingen om vägtullar. Fattar du logiken? Om svenska folket röstar ja så införs dom, även om sossarna lovade runt valet 2002 att inte införa dom. Ett av alla deras vallögner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VOTE: moderaterna

Men vill inte miljöpartiet höja bränslepriserna med flera miljoner per liter så ingen har råd att köra bil så miljön räddas?

Miljöpartiet är så jävla korkade. De tror att om vi höjer bensinpriset i Sverige, och dåmed minskar konsumtionen, så kommer det göra att efterfrågan av bensin blir mindre i resten av världen. Bara för lilla Sverige förbrukar mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Miljöpartiet är så jävla korkade. De tror att om vi höjer bensinpriset i Sverige, och dåmed minskar konsumtionen, så kommer det göra att efterfrågan av bensin blir mindre i resten av världen. Bara för lilla Sverige förbrukar mindre.

Jag lovar följande: uppnår bensinpriset en viss nivå, så etanolkonverterar jag min bil, oavsett om det är lagligt eller ej!

Ohly kommer INTE lyckas hålla mig i bussträsket resten av livet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lagd åt vänsterhållet, men ingen parti-stödjare, iom. att alla är mer eller mindre idioter.

Dock vänster. Yepp, yepp.

Möjligtvis miljöpartiet, om jag skulle tvingas att lägga en röst på något.

DOCH får jag inte rösta. Jag är ung, ung; ung och dum.

Yikes.

Fast, som sagt, så är alla idioter, och jag skulle nog blanka iom. att jag inte kan stödja ett parti helhjärtat, och, tja, örhm...

Kanske rösta från soffan med mittenfingret i luften, istället.

Tog orden ur munnen på mig, men jag får ifs rösta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att det bara är prov.

Men sossarna lovade att inte införa vägtullar. Man kommer att gå efter reesultatet i omröstingen om vägtullar. Fattar du logiken? Om svenska folket röstar ja så införs dom, även om sossarna lovade runt valet 2002 att inte införa dom. Ett av alla deras vallögner?

Tullarna är bra och de ska vara kvar!

Om en majoritet röstar JA betyder det ju att de flesta vill ha biltullar och det är därmed folket som vill ha biltullar. Jag tycker fortfarande inte att de bryter mot något vallöfte eftersom dom inte är införda och om dom införs så är det ju på svenska folkets begäran. Därmed demokrati i stora mängder.

Och varför ska du bry dig ? Du behöver ju endå inte betala förrens om minst 4 år. Biltullar värnar om miljön och många borde börja bry sig! Hur svårt kan det vara att förstå att miljön är viktigare än om du behöver lägga ut en del pengar varje år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tullarna är bra och de ska vara kvar!

Om en majoritet röstar JA betyder det ju att de flesta vill ha biltullar och det är därmed folket som vill ha biltullar. Jag tycker fortfarande inte att de bryter mot något vallöfte eftersom dom inte är införda och om dom införs så är det ju på svenska folkets begäran. Därmed demokrati i stora mängder.

Och varför ska du bry dig ? Du behöver ju endå inte betala förrens om minst 4 år. Biltullar värnar om miljön och många borde börja bry sig! Hur svårt kan det vara att förstå att miljön är viktigare än om du behöver lägga ut en del pengar varje år.

Skitsamma om det är svenska folkets vilja, dom sa att dom inte skulle införas. Eftersom sossarna inte har majoritet (själva) så kan det gå igenom även fast alla trogna sossar har röstat nej. Då har dom brutit sitt vallöfte.

Jag bryr mig inte om själva kostnaden eftersom pappa har tjänstebil och mamma aldrig åker bil i stan, men det är mycket fullare på bussarna på morgnarna. Mycket.

Det har ingen större effekt på miljön, och pengarna går inte till vägarna/miljön heller, fast dom sa att det skulle dom göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitsamma om det är svenska folkets vilja, dom sa att dom inte skulle införas. Eftersom sossarna inte har majoritet (själva) så kan det gå igenom även fast alla trogna sossar har röstat nej. Då har dom brutit sitt vallöfte.

Jag bryr mig inte om själva kostnaden eftersom pappa har tjänstebil och mamma aldrig åker bil i stan, men det är mycket fullare på bussarna på morgnarna. Mycket.

Det har ingen större effekt på miljön, och pengarna går inte till vägarna/miljön heller, fast dom sa att det skulle dom göra.

Så du tycker att oavsett vad svenska folket vill så ska partierna fullfölja allt de sagt (inklusive valfläsk och allt sånt) innan valet? Då skulle nog Sverige fungera jättebra...

Själv tycker jag inte att det är fullare på bussarna. Dessutom tycker jag att det kan du stå ut med.

Om alla tänkte som du angående miljön skulle världen bli grymmt förorenad. Just det kanske inte har så stor effekt på miljön men något måste göras och det är en bra start. Det går inte att tänka på det sättet du gör angående miljön. Det kanske är litet men det är fortfarande något.

Att du orkar bry dig om ett vallöfte från år 2002 förundrar mig också...politiker kan inte hålla allt de säger, oavsett om de är höger eller vänster. Tror du själv att ditt kära parti moderaterna håller ALLT de säger ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tycker att oavsett vad svenska folket vill så ska partierna fullfölja allt de sagt (inklusive valfläsk och allt sånt) innan valet? Då skulle nog Sverige fungera jättebra...

Själv tycker jag inte att det är fullare på bussarna. Dessutom tycker jag att det kan du stå ut med.

Om alla tänkte som du angående miljön skulle världen bli grymmt förorenad. Just det kanske inte har så stor effekt på miljön men något måste göras och det är en bra start. Det går inte att tänka på det sättet du gör angående miljön. Det kanske är litet men det är fortfarande något.

Att du orkar bry dig om ett vallöfte från år 2002 förundrar mig också...politiker kan inte hålla allt de säger, oavsett om de är höger eller vänster. Tror du själv att ditt kära parti moderaterna håller ALLT de säger ?

Mitt korta svar: JA.

Skriver ett längre när jag kommer hem. Har bättre saker för mig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att det bara är prov.

Men sossarna lovade att inte införa vägtullar. Man kommer att gå efter reesultatet i omröstingen om vägtullar. Fattar du logiken? Om svenska folket röstar ja så införs dom, även om sossarna lovade runt valet 2002 att inte införa dom. Ett av alla deras vallögner?

_______________________________________________

Skitsamma om det är svenska folkets vilja, dom sa att dom inte skulle införas. Eftersom sossarna inte har majoritet (själva) så kan det gå igenom även fast alla trogna sossar har röstat nej. Då har dom brutit sitt vallöfte.

Ett valöfte (vilket det var) gäller till nästa val så därför håller dom vad dom har lovat helt enkelt! Försökt att förstå det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett valöfte (vilket det var) gäller till nästa val så därför håller dom vad dom har lovat helt enkelt! Försökt att förstå det.

Ja, har man lovat nåt så gäller det ju bara tills man har lovat nåt nytt.

Lätt att få skilsmässa då. Bara att lova något nytt så är man fri sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att man bör skriva in i GRUNDLAGEN att alla partier måste (om de vunnit valet, såklart) uppfylla sina vallöften oavsett vad, för att få vara med i efterföljande val (vartenda socialdemokrat i detta land skulle bli totalt bannad från all form av politik för evigt om så vart fallet).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...