Jump to content

Skall alla "äldre" trådar låsas?


Vice.
 Share

  

100 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Jag ser inte problemet?

Det finns ingen regel än, men snart som säger att man inte får dra upp gamla trådar.

Och varför kan dom inte vara låsta om ni ändå inte får skriva i dom?

The thread "<namn>" has not received any replies for <tid>. It has been automatically closed as a result. You may start a new thread on the topic if the information in this thread is not sufficient.

Själv tycker jag inte att det finns något som är viktigt nog för att dra upp en tråd som är flera år gammal.

Sen var det någon som typ klagade på att inaktiva forum skulle bli fullt med låsta topics, men för sjutton gubbar! Vilken person här kan med handen på hjärtat säga att dom dagligen är inne och tittar i t.ex. "Gamla GTA spel" forumet?

Allmänt-forumen kommer vara som vanligt, men en skillnad på att topics 4-5sidor bak kommer vara låsta. Och jag tror inte det är någon som dagligen kollar in dom sidorna heller.. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I såfall tycker jag de ska låsas efter typ ett halvår och inte tidigare.

Vote: Nej.

Som sagt finns det ingen "tid" än.. Varken mods eller medlemmar vet när ett "bäst före" datum på en topic inträffar.

Därför skulle detta vara en superb sak eftersom alla då skulle veta när en topic är för gammal för att vara till nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
1) Och varför kan dom inte vara låsta om ni ändå inte får skriva i dom?

2) Själv tycker jag inte att det finns något som är viktigt nog för att dra upp en tråd som är flera år gammal.

3) Sen var det någon som typ klagade på att inaktiva forum skulle bli fullt med låsta topics, men för sjutton gubbar! Vilken person här kan med handen på hjärtat säga att dom dagligen är inne och tittar i t.ex. "Gamla GTA spel" forumet?

4) Allmänt-forumen kommer vara som vanligt, men en skillnad på att topics 4-5sidor bak kommer vara låsta. Och jag tror inte det är någon som dagligen kollar in dom sidorna heller.. >_<

1) För att det ser inte bra ut. Personligen tycker jag att det känns som att man inte litas på. "Vi låser för att folk inte skall skriva i dem" = Vi litar inte på er.

Jag har ganska svårt med akturiter så det är en anledning till att jag tycker att det är kränkande att ha låsta trådar.

2) Över lag har du rätt. Men det finns undantag.

3) Inte dagligen nej, men ofta tittar jag på gamla sidor i alla forums delar. Det händer nästan varje gång, det inte skrivs speciellt mycket på forumet. Tex under dagtid när jag sitter på jobb.

4) Jag hoppas du skojar!? Ibland tar det kanske tre dagar sen är dagens topick på sidan 5. Det innebär att forumet kommer att svämma över av nya trådar. Låt mig ta ett exempel StellHell: Den här tråden låg på sidan 8 om jag minns rätt, senast i förrgår. Den drogs upp för att man ville börja posta nya bilder.

Sen har vi den här, som är poppulär men ett flertal ggr har legat på, åtminstonde sidan 40!

Skall ni nu börja låsa "gamla trådar" så skall de i alla fall minst vara ett halv år gamla!!!

Tycker att forumet för övrigt är ganska fritt och fungerar bra. Hultenius håller en låg profil, men har nog mer koll än vi anar. Men jag tycker att detta hade varit ett kraftigt snedsteg om han helt odemokratiskt tar ett sådant här beslut. Vilket beslut det än blir så är det han som bestämmer och det får vi acceptera, men jag tycker absolut att han skall lyssna på vad majoriteten tycker om det här...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så som SlewME och stellan sa:

SlewME: Tycker att det är en bra idé om autolåset är diskret dvs. inte sätta ett lås på den. Det som vore bra är om det står "Outdated" istället för "locked" och inget hänglås på den.

Stellan: Och visst behöver det inte vara ett vanligt hänglås, bara att man inte kan trycka på add reply.

Edit: Tycker som Vice att dom ska va MINST ett halvår gamla

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låsa är nog lite väl drastiskt. Men varför inte göra som i gamla Vardagssnack? Att när inga inlägg har gjorts på ett halvår eller så så blir första inlägget som skriv modererat, sen när nån moderator har godkänt det så är tråden öppen igen.

Vet inte om det går. Kanske i IPB2?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nepp, han skrev 356.

Min egna teori är att han går efter det s.k. Jazzuansisk-fordiska-året, d.v.s. det som är 9 dagar kortare än vårat.

^_^ , jak er tröt hest

Är nog ganska trött jag också, skrattade ganska mycket där :)

OT:@stellhell: du är antagligen för denna idé? Hur lång tid hade DU tänkt dig innan auto lås?

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1) För att det ser inte bra ut. Personligen tycker jag att det känns som att man inte litas på. "Vi låser för att folk inte skall skriva i dem" = Vi litar inte på er.

Jag har ganska svårt med akturiter så det är en anledning till att jag tycker att det är kränkande att ha låsta trådar.

2) Över lag har du rätt. Men det finns undantag.

3) Inte dagligen nej, men ofta tittar jag på gamla sidor i alla forums delar. Det händer nästan varje gång, det inte skrivs speciellt mycket på forumet. Tex under dagtid när jag sitter på jobb.

4) Jag hoppas du skojar!? Ibland tar det kanske tre dagar sen är dagens topick på sidan 5. Det innebär att forumet kommer att svämma över av nya trådar. Låt mig ta ett exempel StellHell: Den här tråden låg på sidan 8 om jag minns rätt, senast i förrgår. Den drogs upp för att man ville börja posta nya bilder.

Sen har vi den här, som är poppulär men ett flertal ggr har legat på, åtminstonde sidan 40!

Skall ni nu börja låsa "gamla trådar"  så skall de i alla fall minst vara ett halv år gamla!!!

Tycker att forumet för övrigt är ganska fritt och fungerar bra. Hultenius håller en låg profil, men har nog mer koll än vi anar. Men jag tycker att detta hade varit ett kraftigt snedsteg om han helt odemokratiskt tar ett sådant här beslut. Vilket beslut det än blir så är det han som bestämmer och det får vi acceptera, men jag tycker absolut att han skall lyssna på vad majoriteten tycker om det här...

1) Jag litar inte på många, det är en anledning till att jag vill ha dom låsta. Vi har ändå ett par otroligt lama uppdragningar i veckan. Det är ett par för många som skulle ta slut om dom va låsta.

2) Det finns alltid undantag.

3) Good for you. Ni är isf en väldigt liten skara. Jag själv håller mig borta från GTAforumen helt förutom när det kommer reports där. Gamla GTAspel har jag nog inte vart inne i sen 2004 typ.. ^_^

4) Okej, fel av mig där. Trodde inte topicar försvinner så långt bak så fort. Det tyder ju på att det skapas mer topicar, vilket är både på gott och ont. Och sidan 40 är väl ändå att överdriva? Det är längre än ett halvår. Och visst, den är populär ibland, men en topic som är inaktiv i över ett halvåt tycker inte jag låter som en populär topic för stunden.

*edit*

@Qouad: Jadu, från 2månader och uppåt. Dock inte längre än ett år. Ser inget som skulle va så viktigt, då är en ny tråd bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nepp, han skrev 356.

Min egna teori är att han går efter det s.k. Jazzuansisk-fordiska-året, d.v.s. det som är 9 dagar kortare än vårat.

^_^ , jak er tröt hest

Ja... :D

356 dagar, 42 veckor och ett dygn är 14 timmar.

Just nu är det tidig morgon eller sen kväll eller något liknande här på Jazzukah. Ganska ensamt också ... :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...