Jump to content

Icke- definitiv gymnasieansökan


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har inte fått nåt än.. Dock så vet jag att jag kom in.

Så här är det:

Jag har 245 poäng och kan i princip komma in på vilken linje jag vill. (Läs inte det här som skryt utan som ren fakta)

Skolan jag har sökt till är en ganska nystartad friskola, som hittills bara har 20 förstaringare ( :blink: ) Det är ingen spec-skola eller så, det är bara inte så många som vet om att den finns ^_^

I vilket fall: Nu är det så att jag genom lite inside-information råkar veta att 52 elever har sökt och att det finns 60 platser. Alltså kommer alla sökande in så länge de har G i Svenska, Matte och Engelska. (30 poäng)

Fattar ni att det är surt att ha kämpat i alla dessa år, coh så visar det sig att man har 205 poäng i överflöd?? >_<

edit: Jag ska gå Samhäll med inriktning ekonomi och företagande.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte fått nåt än.. Dock så vet jag att jag kom in.

Så här är det:

Jag har 245 poäng och kan i princip komma in på vilken linje jag vill. (Läs inte det här som skryt utan som ren fakta)

Skolan jag har sökt till är en ganska nystartad friskola, som hittills bara har 20 förstaringare ( ^_^ ) Det är ingen spec-skola eller så, det är bara inte så många som vet om att den finns :lol:

I vilket fall: Nu är det så att jag genom lite inside-information råkar veta att 52 elever har sökt och att det finns 60 platser. Alltså kommer alla sökande in så länge de har G i Svenska, Matte och Engelska. (30 poäng)

Fattar ni att det är surt att ha kämpat i alla dessa år, coh så visar det sig att man har 205 poäng i överflöd?? >_<

Fy fan va surt! :):blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 205 poäng. Således är jag är "reserv" när det gäller Digital Produktion på Portalen likt Siana, men jag fick en plats på min andrahandsval på IT-gymnasiet, vilket jag antagligen inte kommer att falla för. Dock så är jag säker på att jag passerar 210p-gränsen iår, så det löser sig säkert. Var inte oroliga >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Jag har inte fått nåt än.. Dock så vet jag att jag kom in.

Så här är det:

Jag har 245 poäng och kan i princip komma in på vilken linje jag vill. (Läs inte det här som skryt utan som ren fakta)

Skolan jag har sökt till är en ganska nystartad friskola, som hittills bara har 20 förstaringare ( (w00t) ) Det är ingen spec-skola eller så, det är bara inte så många som vet om att den finns :)

I vilket fall: Nu är det så att jag genom lite inside-information råkar veta att 52 elever har sökt och att det finns 60 platser. Alltså kommer alla sökande in så länge de har G i Svenska, Matte och Engelska. (30 poäng)

Fattar ni att det är surt att ha kämpat i alla dessa år, coh så visar det sig att man har 205 poäng i överflöd??  :D

edit: Jag ska gå Samhäll med inriktning ekonomi och företagande.

Det blev en liten förändring, faktiskt. Hör och häpna: intagningen höjdes ända till 155 poäng.

Kom in på allt annat jag har valt också :)

NEJ, det här är inte heller menat som skryt.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag kommer in, har sökt den superspecial-utformade programmet guldsmed. Där ska man göra ett praktist prov som jag ska göra nu på lördag. Så får man poäng på det som läggs ihop med betyget och vips så får man veta om man duger eller inte. Man ska sammanlagt ha 355 för att komma in och jag har 135 i betyg så jag måste jobba stenhårt den sista tiden i skolan och göra bra ifrån mig på provet. Dessutom har jag blivit sjuk mitt i natten när jag var hemma hos en kompis och hoppas jag inte är det på lördag så jag missar chansen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju verkligen något att stoltsera med. Vad är intagningsgränsen, 90 poäng?

Iofs, men om man nu är intresserad av sådant så vore det underbart om du kunde visa vilket håll man ska ta annars? Bara för att man väljer fordon behöver man inte vara en idiot, även om det är så i det flesta fallen. :o

Ja, jag är antagligen framtida fordons linje väljare. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...