Jump to content

Icke- definitiv gymnasieansökan


Siana
 Share

Recommended Posts

Idag fick jag ett brev från Gymnasieintagningen på posten, precis som de flesta nior i landet (tror jag). Så, hur gick det för er, blev ni erbjudna plats på era respektive ansökningar?

Själv hade jag gjort 3 ansökningar, men av någon anledning fanns bara mitt förstahandsval med på listan.

Det var en ansökan till linjen Digital Produktion på Portalens Gymnasium. Och jag kom in, jag hade 240 poäng och 210 var gränsen. Eftersom detta var mina preliminära betyg tror jag att jag kommer klara det ännu bättre med den definitiva ansökan, eftersom jag höjt mig en del.

Så, hur gick det för er? (Självklart alla niondeklassare jag menar).

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Idag fick jag ett brev från Gymnasieintagningen på posten, precis som de flesta nior i landet (tror jag). Så, hur gick det för er, blev ni erbjudna plats på era respektive ansökningar?

Själv hade jag gjort 3 ansökningar, men av någon anledning fanns bara mitt förstahandsval med på listan.

Det var en ansökan till linken Digital Produktion på Portalens Gymnasium. Och jag kom in, jag hade 240 poäng och 210 var gränsen. Eftersom detta var mina preliminära betyg tror jag att jag kommer klara det ännu bättre med den definitiva ansökan, eftersom jag höjt mig en del.

Så, hur gick det för er? (Självklart alla niondeklassare jag menar).

Jag kom också in på Portalen på min tid. Gick sådär. Bytte till samhäll på Ale Gymnasium.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet. Hoppas jag klarar programmeringen bättre än vad du gjorde. :wub:

Det går säkert finfint! Jag hade inte problem med plus och minus på min egengjorda miniräknare. Men multiplikation... Mina kompisar på portalen skickar fortfarande runt ett filmklipp där jag skriker: "FEM GÅNGER FEM ÄR FAN INTE TIO DIN JÄVLA IDIOT!".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går säkert finfint! Jag hade inte problem med plus och minus på min egengjorda miniräknare. Men multiplikation... Mina kompisar på portalen skickar fortfarande runt ett filmklipp där jag skriker: "FEM GÅNGER FEM ÄR FAN INTE TIO DIN JÄVLA IDIOT!".

Länk?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chansen att jag kom in med mina 75 poäng och IG i både Sve och Eng är ganska minimal... däremot den defenitiva lär gå bättre eftesom ja har G i alla kärnämnen och totalt 130-140 poäng (hittils) är rätt stor, men tanke på att det är en helt ny öppnad skola (Första terminen) och det är ett lite udda program (transport) bör man komma in med 30 poäng (G i kärn ämnena)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...