Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

ok, jag vet inte vad som räknas till gammal tråd men jag får se:

Fick en dakota i fredags, med ett litet problem: det är ett rosthål på bakskärmen så jag får lära mig att börja rostlaga... :wacko:

Men när jag ändå är igång i bak på den så vill jag bygga om lite, till en dakota 3000, om det är nån som har en bild på en 3000 så loada gärna upp den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok, jag vet inte vad som räknas till gammal tråd men jag får se:

Fick en dakota i fredags, med ett litet problem: det är ett rosthål på bakskärmen så jag får lära mig att börja rostlaga... :)

Men när jag ändå är igång i bak på den så vill jag bygga om lite, till en dakota 3000, om det är nån som har en bild på en 3000 så loada gärna upp den :P

Mördare!

Puch är prakt exemklar på fina nostalgiska moppar.. Och då ska du förstöra den.. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tack add3, det ser ut som det "bara" är att vika upp skärmen och räta till lite och fixa pakethållaren lite , vilket inte är så jobbigt :wacko:

Och du StellHell, det finns fler puch än min :D

och så var det en sak till, på vänstra sidan utav tanken är "puchemblemet" borta, var kan det finnas en sån att köpa!? :huh: en riktig inget klistermärke. :)

Edit: Helvete :P , när jag körde precis så gick drev-gängorna sönder, eller är det gängade "piggar" som drevet sitter på??? < snälla svara på denna fråga!!!

på bilden är det däcket utan nåt drev, tre skruvar gick åt helvete, jag tror nog inte att farsan kommer bli så värst glad :blink:

Redigerad av Barracuda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Helvete :wacko: , när jag körde precis så gick drev-gängorna sönder, eller är det gängade "piggar" som drevet sitter på??? < snälla svara på denna fråga!!!

på bilden är det däcket utan nåt drev, tre skruvar gick åt helvete, jag tror nog inte att farsan kommer bli så värst glad :)

Drevgängorna?

w00t fan snackar du om?

Gick grevet sönder? Fram eller bak?

Om jag tror rätt så menar du själva drivaxeln.. Men dom ska inte bara kunna gå sönder.. Om det nu är det så måste du köpa helt ny motor eller skruva isär hela motorn till mikroskopiska delar typ.. Finns jävligt mycket i en motor.. Jobbigt som fan.. Jag skar 2 kolvar i min o hela skiten bara blev skrot.. Fick aldrig ihop den igen så jag sålde den..

Men iaf.. Jag tror du menar att ett drev har gått sönder.. Att drevpiggarna som drar kedjan har gått av.. Och det är inte så farligt.. Antagligen så va den gammal.. Det är iaf bara att köpa ett nytt..

Det är visst ett drev på bakhjulet.. Bara att det är litet.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drevgängorna?

w00t fan snackar du om?

Gick grevet sönder? Fram eller bak?

Om jag tror rätt så menar du själva drivaxeln.. Men dom ska inte bara kunna gå sönder.. Om det nu är det så måste du köpa helt ny motor eller skruva isär hela motorn till mikroskopiska delar typ.. Finns jävligt mycket i en motor.. Jobbigt som fan.. Jag skar 2 kolvar i min o hela skiten bara blev skrot.. Fick aldrig ihop den igen så jag sålde den..

Men iaf.. Jag tror du menar att ett drev har gått sönder.. Att drevpiggarna som drar kedjan har gått av.. Och det är inte så farligt.. Antagligen så va den gammal.. Det är iaf bara att köpa ett nytt..

Det är visst ett drev på bakhjulet.. Bara att det är litet.. :D

Näh, det var bultarna som fäster drevet (i bak), som går från bromstruman till eh..... drevet då ja ;)

Så farsan ska fixa nya som är härdade, så de håller lite (w00t) så nu står den uti garaget utan baknav :'(

men vad fasen snackar du om, drivaxeln i lådan?det var ******* dåligt förklarat men , drivaxeln B);)

/ och vad det gäller att bygga om så struntar jag i det, tills jag "kört av" mig (w00t)

Å du ,AMD Rules, vem fan är så dum så han åker cross på allmän väg

Nä, nu orkar jag inte ligga och trycka i 58,4(rekordet ^_^ ) jag vill ha massor med trimtips, det är ju en dakota ju B)

Redigerad av Barracuda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näh, det var bultarna som fäster drevet (i bak), som går från bromstruman till eh..... drevet då ja :D

Så farsan ska fixa nya som är härdade, så de håller lite (w00t) så nu står den uti garaget utan baknav :'(

men vad fasen snackar du om, drivaxeln i lådan?det var ******* dåligt förklarat men , drivaxeln B);)

/ och vad det gäller att bygga om så struntar jag i det, tills jag "kört av" mig (w00t)

Å du ,AMD Rules, vem fan är så dum så han åker cross på allmän väg

Nä, nu orkar jag inte ligga och trycka i 58,4(rekordet ^_^ ) jag vill ha massor med trimtips, det är ju en dakota ju B)

Ja, drivaxel.. trodde du menade framdrevet..

Du menar bultarna som sitter på avig sida av bromstrumman..

Jag rekomenderar att du köper ett helt nytt bakhjul.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MIn granne, som är ett år äldre än mig, ska ta lätt mc-kort och det bästa(för han) är att hans farfar betalar kortet :)

Och det är klart att det går att köra cross på vägen, men om man åker dit blir det inte roligt :( (snuten)

Nytt rekord 60.2!!!!!!! :D

Och så har jag fått en "dangardt"-katalog till moppen, den är urbra. :P

Jag satt precis och glodde i den och kollade på luft insuget, om man tar bort "locket" går det bättre då? för jag tänkte ju på det med chocken(stavning?),

Om det är i får den mera bränsle om han är ur, då får han mera luft.... :lol:

Är det nån som har nåt bra trimtips eller!? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...