Jump to content

Er värsta rädsla


Bashil
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Just nu är jag rädd för att förlora en person... (inte så farligt som det låter, orkar inte förklara) ^_^

Dock måste jag berätta en sak här: I sommras var jag & en kompis ute & bada i sjön "gravlången" (läskigt namn, jag vet). Vi badar varje dag (som alla sommrar)

Vi brukar dyka så lång ner & så långt ut vi kan innan luften tar slut i lungorna för att se vem som kan hålla andan längst.

Det är inte att jag ska drunkna under dessa experiment jag är rädd för... men när man kommer ganska långt ut så slutar sandbotten och det ligger massa trä där ( gamla grenar & sånt ) inget märkvärdigt kan tyckas... men när man kommer längre ner så blir det väldigt iskallt & stora träplankor ser det ut att vara... ^_^

När jag var där nere... så fick jag en riktigt otäck känsla och blev livrädd & det kändes som om någon var där nere och som om någon rörde vid mig... Jag simmade snabbt upp och hjärtat slog som bara den!, och när jag kom upp till ytan var min kompis ockcå där, ungefär lika långt ut & han sa: Shit va läskigt det var där nere... det kändes precis som om någon människa eller lik plötsligt skulle gripa tag i foten...

Detta var riktigt otäckt & obehagligt... men på natten, eller egentligen på morgonen därefter låg jag & vilade en stund & somnade om...

Då började jag drömma att jag simmade i en sjö där en fiskare stod på bryggan... (Det var inte gravlången)

Jag simmade längre & längre ner precis som IRL dagen innnan (inget konstigt att drömma så tänker ni), men det otäcka var att i drömmen, när jag dykt ner längre & längre.. tills jag såg botten, Så hörde jag nåt ljud som kunde varit vad som helst... men ljudet förvandlades till röster & Plötsligt såg jag ett ansikte formas av sjögräset & ett lik hoppade fram framför mig! Jag vaknade naturligtvis med ett ryck (inget konstigt med det, mardrömmar har alla, tänker ni), Men Gestalten var kvar även bnär jag var vaken.... inte som en bild utan han VAR DÄR & rörde sig & Forsatte prata utan att jag uppfattade något! :P

Han ändrade ansiktsutryck när han pratade och jag satt där i sängen som en stel pinne länge innan bilden av han försvann helt!

Det var riktigt otäckt! & Nej jag är inte sinnessjuk & tror inte på andar & sånt.... Men det var riktigt otäckt att jag fortsatte "drömma" så att jag både såg verkligheten & drömmen på samma gång!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men när man kommer ganska långt ut så slutar sandbotten och det ligger massa trä där ( gamla grenar & sånt ) inget märkvärdigt kan tyckas... men när man kommer längre ner så blir det väldigt iskallt & stora träplankor ser det ut att vara... ^_^

När jag var där nere... så fick jag en riktigt otäck känsla och blev livrädd & det kändes som om någon var där nere och som om någon rörde vid mig... Jag simmade snabbt upp och hjärtat slog som bara den!, och när jag kom upp till ytan var min kompis ockcå där, ungefär lika långt ut & han sa: Shit va läskigt det var där nere... det kändes precis som om någon människa eller lik plötsligt skulle gripa tag i foten...

Just det jag menar..

Börjar rysa vid tanken av att man simmar under vattnet och det känns som om vad som helst kan ploppa fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen ironi där inte... Jag har faktiskt rejäl ångest innan jag går och lägger mig varje natt. Rädd för alla mardrömmar jag har.

Hmm är du verkligen 88:a?

Iofs kanske du har mardrömmar efter traumatiska händelser, no offence isf.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen ironi där inte... Jag har faktiskt rejäl ångest innan jag går och lägger mig varje natt. Rädd för alla mardrömmar jag har.

Jag minns sommaren 2003 när jag sett introt till en film kallad ''Ghost Ship''. Asvidrigt och vill inte ta upp det flera av er kanske vet men ändå. Det var först när jag skulle sova som jag tänkte på det. Brr! Numera är det bara en irriterande tanke som kommer upp då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...