Jump to content

Homosexualitetens orsak.


darkjak
 Share

Vad tror du är orsaken till att folk blir homosexuella.  

120 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Engilt dig ja :)

Haha! Är du seriös?

Dom är människor, precis som du.

Dom gillar killar.. Istället för tjejer. Dom kan vara bi, dvs, gilla båda.

Dom har inget fel i huvudet pga det. Och det kan inte nån liten unge som du räkna ut genom att bara höra ordet "bög".

Hade en kompis, fast han flyttade till Åland, som alla kallade honom för bög.

Vet du varför han blev bögstämplad? Han hade på sån där sak på hyn så han inte skulle få finnar... Konstigt? Har du fått samma uppfattning du med eller? Bara för att man gillar att rå för sin hy så är man bög.

Han var bland dom trevligaste människor som fanns, och sen flyttade han, han flyttade för att alla var på han och kallade han bög.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om dubbelmoral, så kom jag att tänka på en sak:

Förespråkare (försvarare) av homosexualitet brukar säga att kärleken är likadan, oberoende av om den är homo- eller heterosexuell. Dessa brukar dock vara samma personer som stenhårt påstår att kärlek bara är en kemisk reaktion, och att den endast existerar av förökningsskäl.

Big fat frågetecken.

EDIT: MIN 900:de POST!!!!11shift+one :)(w00t)(w00t)

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något jag inte visste var att det fanns en typ av homolobby.

När jag började på universitetet så skojade jag bla lite om homosexualitet då jag var i en nollningsgrupp som kallades "blåsningen".

Det gick ut på att skoja med människor så det gjorde jag på olika sätt.

Då sa någon att man inte skulle skoja om homosexuella på universitetet LTH för man kunde få problem.

Detta trodde jag inte ett dugg på utan skojade ordentligt om detta på det absolut värsta sätt man kunde för att se om man kunde få en reaktion.

Först vill jag säga att jag är medlem av Röda Korset och fd medlem av Amnesy och Svenska Freds.

Jag har sedan 1998 blivit mordhotad , telefonterroriserad, fysiskt skadad, mobbad, trackaserad, psykad, fått min bil vandaliserad osv.

Jag har fått ta 3 sabbats år från universitetet samt fått låna ca 50 000 extra för att kunna avsluta min utbildning till Civil Ingenjör.

De homosexuella försöker tydligen sortera bort människor från universitetet som de tror är homofobiska eller dyligt och som de tror kan vara emot deras sexualitet, på högre poster i samhället.

Jag är världens snällaste människa och har aldrig gjort någon någonting men har kanske en vulgär humor.

Ni tror mig inte men det är faktiskt sant och jag förstod själv inte att jag var mobbad av homosexuella förrän jag blev bespottad när jag var ute på stan av vissa män som såg homosexuella ut.

Det första året trodde jag att det var ett sjukt gäng ungdomar som fått för sig något men när jag efter hand såg att vissa såg homosexuella ut insåg jag att det var homosexuella som var efter mig.

Jag har till och med blivit mobbad av homosexuella när jag har varit på Roskilde.

För att prova om det var homosexuella som trackaserade mig, gick jag med i en förening på universitetet för olika sexuella läggningar, för att se om detta kunde minska mobbingen mot mig på LTH ( jag är hetrosexuell !!! ).

Detta minskade direkt mobbingen mot mig och jag tog detta som ett bevis på att mina misstankar var riktiga.

Jag ångar idag att jag inte gjorde detta tidigare då det hade besparat mig mycket lidande under många år.

Men trackaserierna fortsätter ändå, så jag misstänker att det är svårt att bli av med en homofob stämpel när man väl fått den.

Bara för en vecka sedan när jag var på en kurs blev jag trackaserad av ett par homosexuella män.

Jag skriver detta för att förklara att detta pågår i sammhället och det kan ju inte bara vara jag som blivit utsatt för detta.

Då jag var äldre när jag började på universitetet kunde jag hantera situationen men hade jag varit 20-25 år som är normalt när man börjar på universitetet, hade jag definitivt inte orkat ta mig igenom utbildningen pga trackaserierna.

Hör gärna av er om ni inte tror mig.

Jag är inte arg på någon trots allt då jag inte är den typen, men jag vill med detta försöka få ett stop på detta vansinne som är riktat mot mig.

MSN / spidg@hotmail.com

http://webmessenger.msn.com/

Regards Magi

Redigerad av magi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Null

Jag tycker/tror inte det är något fel på folk som är homosexuella. De e bara så att vissa killar/tjejer gillar andra killar/tjejer. Det är förmodligen något som avgörs under puberteten.

Sedan skulle nog alla alternativen kunna plattsa in på olika "fall"

Tycker inte det e någe fel på gay:s så länge de inte stöter på mig.

Det påstås ju att var 3:e person e gay fast att många håller inne på det. :) Det kan la inte stämma?

Sedan så är många homofober egentligen homosexuella men de vill bevisa det motsatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte arg på någon trots allt då jag inte är den typen, men jag vill med detta försöka få ett stop på detta vansinne som är riktat mot mig.

Vadå? Tror du att om du får fler människor att hata homosexuella så slutar de att trakassera dig?

Hur tror du att homosexuella känner sig när människor som du konstant ser ner på dem? Hur tror du att de känner sig när du springer runt och drar bögskämt, du hånar dem. Inte konstigt att det är så lite människor som kommer ut. Eftersom 10% är homosexuella borde jag känna många homosexuella, det gör jag också (och alla ni andra också) fast jag inte vet vilka som är det, men bara en person har vågat komma ut med det, hon är bi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tra la la...

25 November 1963

Haha! Shit, plötsligt känner jag mig inte särskilt out of place längre. (w00t)

Min bäste herre; tråkigt att höra att du dagligen blir attackerad av ondsinta böghorder, men det är inte fint att ragga på tonårspojkar över Internet.

*space? :)

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå? Tror du att om du får fler människor att hata homosexuella så slutar de att trakassera dig?

Hur tror du att homosexuella känner sig när människor som du konstant ser ner på dem? Hur tror du att de känner sig när du springer runt och drar bögskämt, du hånar dem. Inte konstigt att det är så lite människor som kommer ut. Eftersom 10% är homosexuella borde jag känna många homosexuella, det gör jag också (och alla ni andra också) fast jag inte vet vilka som är det, men bara en person har vågat komma ut med det, hon är bi.

Vadå ser ner på homosexuella konstant.

Jag är en av jordens snällaste människor och har aldrig gjort någon någonting.

Du säger att jag konstant ser ner på homosexuella.

Vem säger det?

Var har du hört eller läst detta?

Känner du mig på något sätt?

Var snäll och berätta vad du har hört om mig.

Du verkar ju veta något om mig så var snäll och berätta var du hört detta.

Redigerad av magi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Shit, plötsligt känner jag mig inte särskilt out of place längre.  (w00t)

Min bäste herre; tråkigt att höra att  du dagligen blir attackerad av ondsinta böghorder, men det är inte fint att ragga på tonårspojkar över Internet.

*space?  :)

Varför i hela friden säger du att jag raggar på tonårspojkar över Internet?

När och var har jag gjort detta?

Medlem av Röda Korset

Redigerad av magi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Magi: Vad exakt gjorde du för att reta upp folk så otroligt? Och hur kunde människor senare i livet se på dig att du var homofob och direkt börja trakasera dig?

Som jag sa så drog jag böghistorier och skröt om min (påhittade) extremt välutvecklade homofobi, på universitetet då jag ville se om det fanns en sk böglobby under några veckor hösten 1997.

Jag gjorde detta för att jag inte under några omständigheter trodde på att detta var något att oroa sig för och på sin höjd skulle få någon att säga åt mig att lägga av och egentligen skulle få några homosexuella att typ bli mina vänner då det jag sa var så otroligt extremt.

Det var ett försök till att skämta om detta i Monty phytons anda, då jag funderade på att medverka i spex och dyligt men det blev ju totalt omöjligt då trackaserierna började.

Att det skulle orsaka mig år av mobbing och trackaserier från homosexuella hade jag inte i mina vildaste fantasier kunnat drömma om.

Det fanns helt enkelt inte på min karta av verkligheten.

---------------

Eftersom jag blir trackaserad av främmande människor på olika platser, men mest i Lund, så måste det finnas en typ av mailing lista, bland visa människor, där bilder på mig cirkulerat.

Jag vet att det låter otroligt men telefonhot mitt i natten, folk som häller öl över mig när jag var på nationer, försöker sätta fälleben på mig i folksamlingar och att en person kommer fram och skriker mig rakt i ansiktet att han hatar mig och att han ska döda mig, gör mig ganska övertygad om att det inte är hjärnspöken.

En annan sak som brukade inträffa var att när jag stod i folksamlingar så kan man ju bli trampad på fötterna.

En normal instingt är att omedelbart kliva av och be om ursäkt.

Men när någon står kvar och ser en i ansiktet samtidigt som personen lägger mer vikt på foten, skapar en fruktansvärd hotfullt skrämmande situation då personen som gör dig illa är alldeles inpå en.

Ni kan under inga omständigheter inse vilket vansinne jag varit utsatt för sedan 1997. Och hade någon sagt till mig att jag skulle bli trackaserad av homosexuella på universitetet så skulle jag bara skratta.

Jag gör inte detta för att öka hatbrott utan att jag vill berätta för folk att detta förekommer och att alla homosexuella inte är de snälla beskedliga personer som man går omkring och talar och skriver om.

Detta är min verklighet sedan hösten 1997 , men nu har trackaserierna minskat betydligt, sedan jag lyckats ta examen.

Jag vill bara få ett slut på trackaserierna mot mig.

Född: 25 November 1963

Civil Ingenjör , Teknisk Fysik , LTH

Medlem av Röda Korset

Redigerad av magi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför i hela friden säger du att jag raggar på tonårspojkar över Internet?

När och var har jag gjort detta?

Medlem av Röda Korset

Come again?

Hela ditt förra inlägg sprudlar ju av sexuellt avvikande undertoner.

__________________________

Jag är världens snällaste människa :)

Hör gärna av er om ni inte tror mig. (w00t)

__________________________

Bwah! Spänn av guy, jag driver bara med dig.

Tråkigt att det drivs en hatkampanj mot dig. Men det känns lite väl överdrivet då jag själv bor jag i en del av landet där homosexualiteten är ganska utbredd. Och jag brukar skämta ganska friskt med dem, väldigt grovt också, i vissa avseenden, men inga arga telefonsamtal eller onda blickar har jag fått. Glimten i ögat är nyckeln, min vän.

Men om du vill så kan jag jaga iväg dessa stygga fruktkakor åt dig.

Hör av dig till mig

OlleWesterlund.com

Det är jag som är Olle... and I'm a bad muthafucka'. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det då med BIs då? Dom tänder ju på båda..?

Dom tänder på fitta, dom tänder på kuk..?

Jag vet inte hur det är med dom..

Har aldrig tänkt på bisexuella människor..

Det ända jag kan säga om dom är att de är mer normala än vad Homosexuella är. De tänder på den person som är antingen snygg eller som har den personlighet som de gillar.

Personligen tänder jag inte på killar eftersom att det är emot naturen och att man alltid under sin uppväxt fått veta att det är äckligt och onaturligt.

Därför tror jag att de som har motsatta läggning har det pga fel i huvet. De har helt enkelt aldrig lärt sig att det är fel.

Fotnot

---------------------

Skulle aldrig kunna "lära mig" att vara homosexuell. Ville bara påpeka det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...