Jump to content

Nej nu börjar jag fan bli trött...


Jazz
 Share

Recommended Posts

Alltså 13-årsgränsen borde ha tagit bort behovet att ha ett spamforum, men men alla väl sina behov att synas...

Min åsikt: Återinskaffa INTE ett forum där medlemarna okontrollerat kan skriva massa skit! Ser jäkligt illa ut, om inte annat. Men tror inte att det är någon risk att det kommer införas igen.

Siana: Du får gärna snacka flowerpower och göra trådar om det, men det finns inget vackert eller flowerpower i spam.

Jag menar inte spam som "4ssakhghh soppa" utan mer "vad lyssnar ni på just nu?", forumlekar som ordassociationer och dylikt, självklart då på en rimlig nivå. Kanske med ett par spam-mods i form utav... Siana och Vice., kanske? (Jag baserar inte det där på att ni spammar, grabbar. För att undvika verbala våldsdåd.)

Spam är dock ett för smutskastat ord för något sådant så unikt som ett fritt litet sötteforum som det jag talar om. Free Speech for the Dumb eller något iögonfallande vore bättre.

Bah, varför försöker jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar inte spam som "4ssakhghh soppa" utan mer "vad lyssnar ni på just nu?", forumlekar som ordassociationer och dylikt, självklart då på en rimlig nivå. Kanske med ett par spam-mods i form utav... Siana och Vice., kanske? (Jag baserar inte det där på att ni spammar, grabbar. För att undvika verbala våldsdåd.)

Spam är dock ett för smutskastat ord för något sådant så unikt som ett fritt litet sötteforum som det jag talar om. Free Speech for the Dumb eller något iögonfallande vore bättre.

Bah, varför försöker jag?

Ooh, agreed. Typ - öhm - ett område där man får free sitt mind [fin svengelska]! Visst, det kanske blir risk för verbala upptåg, men det är där spammoderatorerna [siana och Vice. var fina förslag] kommer in i bilden; dessa sätter the agenda, och drar en gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooh, agreed. Typ - öhm - ett område där man får free sitt mind [fin svengelska]! Visst, det kanske blir risk för verbala upptåg, men det är där spammoderatorerna [siana och Vice. var fina förslag] kommer in i bilden; dessa sätter the agenda, och drar en gräns.

Ja!!

Ni ser, när okka håller med är förslaget inte dumt längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja!!

Ni ser, när okka håller med är förslaget inte dumt längre.

Verkar ändå vara lite av en risktagning ... om man kan säga så. Walk on the edge,

Men i så fall bör "vi" inte döpa det till Spamforum, utan ett lite mer "icke-p13-lockande" namn. Om man kan säga så. :ermm:

Edit: Whoops, jag är ju 13. :shifty:

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga vad som är det farliga med ett par onödiga posts som skrivs i en spamtråd? Jag har aldrig riktigt begripit det riktiga argumentet för det. Visst, man ska inte spamma, men varje medlem kanske skriver 1-3 posts i en sådan tråd, och sedan blir den låst. Vad är den egentliga skadan?

(Notera att bara för att jag ifrågasätter det behöver jag inte stödja det).

GTAsajten skulle bli ett så mycket bättre ställe utan spam, personpåhopp osv osv.

Jag tror att det är det han menar.

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar inte spam som "4ssakhghh soppa" utan mer "vad lyssnar ni på just nu?", forumlekar som ordassociationer och dylikt, självklart då på en rimlig nivå. Kanske med ett par spam-mods i form utav... Siana och Vice., kanske? (Jag baserar inte det där på att ni spammar, grabbar. För att undvika verbala våldsdåd.)

Spam är dock ett för smutskastat ord för något sådant så unikt som ett fritt litet sötteforum som det jag talar om. Free Speech for the Dumb eller något iögonfallande vore bättre.

Bah, varför försöker jag?

Mm men då tycker jag snarare att lekar kan bli tillåtet i allmänt-forumet, jobbigt att bläddra i ännu fler.

Faktum är dock att spam som "4ssakhghh soppa" förekommer otrevligt ofta just nu, tack vare att forumet är dåligt modererat (jag säger inte att modsen är dåliga, men de är för inaktiva och ointresserade)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga vad som är det farliga med ett par onödiga posts som skrivs i en spamtråd? Jag har aldrig riktigt begripit det riktiga argumentet för det. Visst, man ska inte spamma, men varje medlem kanske skriver 1-3 posts i en sådan tråd, och sedan blir den låst. Vad är den egentliga skadan?

(Notera att bara för att jag ifrågasätter det behöver jag inte stödja det).

Det har ingenting med det att göra.

Ingen mår sämre av lite spam, om det inte är massa påhopp. Men själva grejen är om en person kan spamma i en topic som med stor sannolikhet kommer bli låst så kan ju alla andra göra det med. Eller?

Vad då om ingen moderator är online just då?

50 personer som skriver ett meddelande i minuten i flera timmar, bara för det inte gör nått för topicen ändå kommer bli låst senare. Så går inte resonera.

Har man regler så ska man följa dom, hur löjliga dom än är. Och jag kan lova att det inte skulle vara så roligt om alla gjorde en Pottzork varje natt bara för "dom kommer bli låsta sen ändå".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jazz: Helt rätt - vi måste ha någon sorts kvasinitellektuell approach på det hela, så att vi avskräcker de oseriösa! Vad sägs om att forumet heter I Walk The Line, passande nog? Heho...

Det är ju onekligen ett risktagande, och på den fronten håller jag med (som oftast) The Dude: möjligtvis ett subforum, hrm?

StellHell: ah, håller även med dig - ett sorts utlopp av 'revolutionär' onödighet (ni vet - då man fnissar lite i sin ensamhet och ser att ingen moderator är inloggad: väntandes spänt på då ens medkompanioner i den onödiga 'revolutionära' spamningen ska skriva nästa off-topic-inlägg i soon-to-be-locked-tråden i fråga) eller nått, är ju, just det, onödigt.

Inget ont om regler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ingenting med det att göra.

Ingen mår sämre av lite spam, om det inte är massa påhopp. Men själva grejen är om en person kan spamma i en topic som med stor sannolikhet kommer bli låst så kan ju alla andra göra det med. Eller?

Vad då om ingen moderator är online just då?

50 personer som skriver ett meddelande i minuten i flera timmar, bara för det inte gör nått för topicen ändå kommer bli låst senare. Så går inte resonera.

Har man regler så ska man följa dom, hur löjliga dom än är. Och jag kan lova att det inte skulle vara så roligt om alla gjorde en Pottzork varje natt bara för "dom kommer bli låsta sen ändå".

Precis det jag ville säga ...

Men vilken sorts "lite spam" menar du? Jag antar att du inte menar "lite spam" som inehåller "4ssakhghh soppa"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ingenting med det att göra.

Ingen mår sämre av lite spam, om det inte är massa påhopp. Men själva grejen är om en person kan spamma i en topic som med stor sannolikhet kommer bli låst så kan ju alla andra göra det med. Eller?

Vad då om ingen moderator är online just då?

50 personer som skriver ett meddelande i minuten i flera timmar, bara för det inte gör nått för topicen ändå kommer bli låst senare. Så går inte resonera.

Har man regler så ska man följa dom, hur löjliga dom än är. Och jag kan lova att det inte skulle vara så roligt om alla gjorde en Pottzork varje natt bara för "dom kommer bli låsta sen ändå".

Om går ju alltid att bygga sina argument på, men vi får ju se på situationen som den är. Och det är väl knappast 50 personer som skriver ett meddelande i minuten? Då kanske man inte ska ta så allvarligt på det.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra skrivet men ska vi göra nåt åt det?... Det räcker inte att vi skriva "Bra skrivet" eftersom senare under dagen så blir det bara fortsättning på spam. Från och med Nu får vi göra nåt åt detta. Om man märker att en topic är spam så räcker det att bara Reporta... skriv inget. Uppmuntra inte spammaren.

Report 'N' Move On.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra skrivet men ska vi göra nåt åt det?... Det räcker inte att vi skriva "Bra skrivet" eftersom senare under dagen så blir det bara fortsättning på spam. Från och med Nu får vi göra nåt åt detta. Om man märker att en topic är spam så räcker det att bara Reporta... skriv inget. Uppmuntra inte spammaren.

Report 'N' Move On.

Vad är det jag har försökt säga med denna tråd? Har du ens läst det? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...