Jump to content

Frank Zappa


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 113
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men please. Jag hatar dessa cyniska kommentarer om att man lyssnar på diverse artister för att passa in. Jag hade lyssnat på Dylan långt innan jag nosat mig in på forumet. Däremot har jag Crice att tacka för att jag började igen, men jag gjorde det inte av respekt, kanske av hatkärlek, ho-hum. Get outta here, jaeger. Jag lyssnar på den musiken jag gillar, och tipsar om den musiken jag gillar. Varför skulle jag göra något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ju ett levande motbevis, alla ni med åsikter som skribb och jaeger: hur mycket jag än tjatar kommer ingen någonsin har en Neu!-signatur.

Neu! NEU! Äh, jag är för dålig på att GTA-sajten-manipulera. Velvet Underground? Epix började först lyssna då sell-outen Crice tipsade, BAH! HUH! HO!

Fuckers!!! *Springer och tröstar mig med Charlie Parker...*

Hm, Zappa. Hrm. Be-Bop Tango - oh yeah.

Dock less på karln. Ägaren av den lokala skivaffären tjatar ständigt om hans storhet: sen när jag kommer hem - ja vad händer? En The Dude upp i ansiktet och en fetingmustach som visningsbild. Grr.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frank Zappa? Nej tack, har iofs bara lyssnat på "Stictly Commercial" albummet men det är inget musik som faller i smaken på tungan.

Frank Zappa? Nej tack, har iofs bara lyssnat på "Stictly Commercial" albummet men det är inget musik som faller i smaken på tungan.

Det är iofs en jäkligt bra Zappa-samling, men förstår att det inte faller alla i smaken.

Måste lägga upp det snygga omslaget till Hot Rats också, hoho.

36pimp1_643420_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah. Lekte runt i vinylaffären igår, och såg den fina Roxy & Elsewhere (200 kr). Det första jag tänkte på var The Dude, och det andra var den lustiga be-bop-tangon. Helt plötsligt fick jag ett behov av att säga till Christer - som är den lokala skivbutikens ägare och en man vars besatthet av Zappa överstiger det mesta (inklusive den nuvarande hypen på detta forum) - vilken oerhört fin låt det är.

Jag tog ner skivan från dess plats, och uttryckte vilken fin låt det är; värt att nämna är att jag fick oerhört lite respons (jag anar att han inte hade särskilt stor koll på vilken låt jag talade om och blev lite ställd - fucker, mohaha!). Anyways: jag hade lett in honom på ämnet Zappa, och fick stå mitt kast. Han talade stort och högtidligt om alla hans verk. Men hey, det kändes rätt at the moment...

...nåväl, jag tystade honom genom att uttrycka ganska välformulerat att det ENDAST är den låten av Zappa jag har hört och gillat. Han kanske förstod att det inte lönade sig att spotta Zappa-galla över mig.

Recitering (öhm, nästan): "själv gillar jag absolut inte Zappa - utöver just be-bop-tangon då, hä-hä-hä [Roskalnikov-skratt]"

Så det är min åsikt. Och gårdag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:'( .

Siana, du är ju redan i "kärnan" så varför skulle du vilja bli "medlem"? Jag menade såklart de random användarna som finns här. Superbt. Jag ska nog inte fortsätta med denna diskussion i rädsla över att bli korsfäst och äten till frukost, lunch middag och frukost igen. Hehe, nu sattes Johnny Cash låten Wanted Man på. Passande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.okka: Gör nu som jag säger och skaffa, den redan tipsade, skivan Hot Rats. Vrickad jazz, precis som Be-Bop Tango, fast med 5-minuters gitarrsolon också. Första låten, Peaches En Regalia, underbart fin instrumental feel-good-zappa!

Hrm. Jag får väl ta ditt tips. Jag har dock en Pink Floyd-relation med Zappa, yeuk. Hur bra det än blir så bär det emot: jag vet inte. Br-rr *ryser*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hrm. Jag får väl ta ditt tips. Jag har dock en Pink Floyd-relation med Zappa, yeuk. Hur bra det än blir så bär det emot: jag vet inte. Br-rr *ryser*

Auurg och sen måste du lyssna igenom 17-minuterslåten The Gumbo Variations!!!

!!!

(Edit: samma skiva, Hot Rats)

Edit2: Min 15-åriga, blonda (i båda bemärkelsena) tjejkusin tycker jag ska stänga av! Wat de fuck liskom, detta är grymt!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick igenom en Zappa-fas för ett antal år sen. Så ursäkta om jag inte är lika speedad på tanken av att utforska hans musik, som er.

Han var en väldigt intressant snubbe, och han hade ett par schysta tankegångar om medias inflytande på människan. Jag skulle gärna vilja höra dessa tankar igen, då jag inte kommer ihåg särskilt mycket av det han sa. Det var en dokumentär på SVT som dem visade nån gång 1998 där han förklarade dessa. Finns det någon här som kan rota upp denna?

Här kan ni lyssna på Zappa när han läser upp ett av de sjukaste stycken i William Burroughs fantastiskt skruvade bok "Naked Lunch".

Behold! The man who taught his asshole how to talk http://www.kilbot.net/writing/asshole.php

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå "nya Dylan-hypen"? Dylan blev hypad på 60-talet typ (och fortfarande är aktiv), tror knappast att ni kan jämföra det med Zappa (som förresten blev hypad på 80-talet, så det är inte precis "nytt", och som sen dog i början av 90-talet). det skulle vara som att kalla Nirvana-hypen "den nya Pink Floyd-hypen". var ligger jämförelsen liksom.

och sen var Frank Zappa underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå "nya Dylan-hypen"? Dylan blev hypad på 60-talet typ (och fortfarande är aktiv), tror knappast att ni kan jämföra det med Zappa (som förresten blev hypad på 80-talet, så det är inte precis "nytt", och som sen dog i början av 90-talet). det skulle vara som att kalla Nirvana-hypen "den nya Pink Floyd-hypen". var ligger jämförelsen liksom.

och sen var Frank Zappa underbar.

På forumet menar vi givetvis... Massa zappa-tips, zappa-trådar och zappa-signaturer osv.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...