Jump to content

Frank Zappa


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 113
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 months later...

"Ny" skiva på G - The Dub Room Special. Soundtracket från Zappas film med samma namn, innehåller inspelningar från en TV- show (1974) och Halloweenkonserten 1981.

Måste också rekommendera Baby Snakes- DVDn på tal om hans filmer. Den är inspelad på Halloweenkonserten 1977 och innehåller bra musik (såklart), Zappa och bandet backstage och leranimation. Väldigt absurd är den, speciellt backstage- materialet. För övrigt är det hans kanske bästa line-up som synes på DVDn - Terry Bozzio, Tommy Mars, Adrian Belew, Roy Esterada, etc. :rolleyes: Imo var hans line-up allra bäst 1977 - 1982.

Baby_Snakes_DVD_917639_1.jpg

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Nu, när vi talar om Zappa, tycker jag att alla borde ta och ladda ned min brors bands ena låt från en skiva helt dedikerat åt Zappa. Deras band heter "Saint Alphonzo's pancake breakfast band", och låten här heter just "Saint Alphonzo's pancake breakfast". Seså! Ladda ned!

Bror min sjunger och har sig. Mysigt!

The låt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu, när vi talar om Zappa, tycker jag att alla borde ta och ladda ned min brors bands ena låt från en skiva helt dedikerat åt Zappa. Deras band heter "Saint Alphonzo's pancake breakfast band", och låten här heter just "Saint Alphonzo's pancake breakfast". Seså! Ladda ned!

Bror min sjunger och har sig. Mysigt!

The låt!

http://www.youtube.com/watch?v=nNwypaHRDks

:)

Annars var det en helt okej cover, förutom att de slarvade lite. Nu återstår det bara att se iaf de kan spela Drowning Witch och The Black Page. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...