Jump to content

"Kiss på dörrhandtag och "Mobbad med sms och mejl"


Tux
 Share

Recommended Posts

För att gå in på mobbningen.

Har man varit mobbad I skolan I flera år så blir man tillslut ganska känslig.

Det är inte roligt när folk skriver dumma saker till en. Man blir bara ännu mer deppad och tycker sig vara dum, ''jag blir tom. mobbad via internet''. Att få mail och annat samt kanske sms av okända personer är någonting som tar på personen ochså.

Det är ingen skillnad om man skriver dessa saker till personer på internet eller säger det rakt upp I andsiktet på dom. Somsagt, man är skyddad bakom datorskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag besökte Aftonbladet.se precis och såg den här artikeln ”Troligt att det är kiss på dörrhandtaget ut från toan”

Länk

Asså jag tycker detta är sjukt att folk inte tvättar händerna. När man har gått på toan så får man ju fan tvätta händerna. Man kan ju inte bara gå ut och sen ta på Kundvagnar och hälsa på folk med sina äckliga händer.

Gahh vad trött jag är på den här bakteriehysterin. Det har funkat alldeles utmärkt att ta i dörrhandtag, använda kundvagnar, skaka hand o.s.v hittils så hur orkar folk bry sig? Bakterier finns överallt och det är inte nyttigt att vara överdrivet noga med att undvika bakterier för då pajar man så småningom sitt immunförsvar. Klart att man ska tvätta händerna när man varit på toa men att folk inte vågar trycka på hissknappar eller att man tar i kranen med ett papper på offentliga toaletter är så larvigt så det är inte sant.

Sen så såg jag den här artikeln "Mobbad med sms och mejl"

Länk

Hur kan man bli mobbad utav SMS och Mejl? asså seriöst. Om någon på Gtasajten skulle skriva "Du e ful! HAHAHAH". Då skulle jag inte ens bry mig men det verkar som vissa står och gråter när dom får höra en sån här mening. Jag kan förstå om man blir mobbad i verkligheten. Då är det ju riktiga ord?... men på nätet?. Är detta ett skämt?.

:)

Håller med, orka bry sig. Om nån skriver nåt elakt åt en på msn, via mail eller på något forum ber man ju bara personen gå och gräva ner sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gahh vad trött jag är på den här bakteriehysterin. Det har funkat alldeles utmärkt att ta i dörrhandtag, använda kundvagnar, skaka hand o.s.v hittils så hur orkar folk bry sig? Bakterier finns överallt och det är inte nyttigt att vara överdrivet noga med att undvika bakterier för då pajar man så småningom sitt immunförsvar. Klart att man ska tvätta händerna när man varit på toa men att folk inte vågar trycka på hissknappar eller att man tar i kranen med ett papper på offentliga toaletter är så larvigt så det är inte sant.

Håller med, orka bry sig. Om nån skriver nåt elakt åt en på msn, via mail eller på något forum ber man ju bara personen gå och gräva ner sig.

Håller med till 100%! på allt du sa :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen så såg jag den här artikeln "Mobbad med sms och mejl"

Länk

Hur kan man bli mobbad utav SMS och Mejl? asså seriöst. Om någon på Gtasajten skulle skriva "Du e ful! HAHAHAH". Då skulle jag inte ens bry mig men det verkar som vissa står och gråter när dom får höra en sån här mening. Jag kan förstå om man blir mobbad i verkligheten. Då är det ju riktiga ord?... men på nätet?. Är detta ett skämt?.

:)

Man skulle kunna hota nån, ganska lätt faktist...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man mobbas över mail, är det ju bara att blocka personen eller helt enkelt inte läsa mailen. Eller ännu bättre, skicka tillbaka det till honom utan att läsa det. Jag förstår mycket väl att man tar åt sig, speciellt under puberteten då självförtroendet redan är lika med noll. Men det kommer ju inte direkt upp en stor ruta på skärmen, utan bara en antydan om att man har ett meddelande från denna personen. Om man öppnar detta efter allt han sagt tidigare, är man bra dum. Mycket bra dum.

@Colan K: (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gjorde du för att unkomma detta?... Gick du vidare eller?...

Gick på Barn och Ungdoms psyk i ett halvår och tillkallade polisen som skällde ut dom som hade mordhotat mig. Ville inte polisanmäla dom för bara det.(Ioförsig så hade dom slagit ner mig på stan innan så det gjorde ju inte saken bättre).

Och GTAsajtaren som sms-hotade mig snackade jag vett med. Anledningen till att han blev hybernatad i några veckor var för han hade spammat överallt och hotat allt och alla bara för GTAsajten inte ville lägga upp hans eJay låt han hade gjort med Tommy Vercetti ljudklipp i.

Förstår inte hans ork dock. Han kollade upp mig på lunarstorm, fick tag i mig email. Addade mig på MSN, där jag hade mitt mobilnummer uppskrivet och började skicka SMS där han skrev att han skulle komma hem till mig och slå ner mig för jag inte ville hosta hans låt på GTAsajten(antagligen trodde han att jag var admin här).

Snackade som sakt till rätta allt. Han skickade låten på MSN, jag sa att jag ska se vad jag kan göra och sen blockade jag honom för att aldrig tänka mer på det som hade hänt. Han fick också livstids ban på GTAsajten's Forum pga. hans sjuka beteénde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående mobbing: någon som kan termen "blockera avsändare"?

Fjantigt att kärringen överhuvudtaget bryr sig.

Mm. Jag tycker inte hon borde bry sig om dessa SMS. Hur svårt kan det vara att blockera sånt i huvudet?. Om en människa kan dricka öl så kan människan blockera saker som den inte tycker om i huvudet. Punkt slut.

:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gahh vad trött jag är på den här bakteriehysterin. Det har funkat alldeles utmärkt att ta i dörrhandtag, använda kundvagnar, skaka hand o.s.v hittils så hur orkar folk bry sig? Bakterier finns överallt och det är inte nyttigt att vara överdrivet noga med att undvika bakterier för då pajar man så småningom sitt immunförsvar. Klart att man ska tvätta händerna när man varit på toa men att folk inte vågar trycka på hissknappar eller att man tar i kranen med ett papper på offentliga toaletter är så larvigt så det är inte sant.

Håller med, orka bry sig. Om nån skriver nåt elakt åt en på msn, via mail eller på något forum ber man ju bara personen gå och gräva ner sig.

Ehh, jag tänkte bara lite på det med offentliga toaletter. Borde man inte se upp med ringen då det kan finnas folk med otrevliga könssjukdomar som suttit där?

Jag skulle faktiskt ta åt mig utav sms och mejl om folk som jag kände började bomba mig och det stog något personligt t ex: "Du kan dra åt helvete, och din mormor med" om mormor hade dött nyligen. Fan vad seg jag är på exempel. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, herregud.

Man kanske får ett SMS där det står "mobbade fanskap"

Tror du det inte sätter sig i sinnet? Man får dåligt självförtroende, och man börjar mer och mer brytas ner inom sig. Sen kanske det kommer "Du är så ful", då förlorar man självförtroendet om hur man ser ut.

Hur kan folk ens vara med dig frågar dom, då kommer tanken: tänk om dom bara utnyttjar mig??

Ord som ord, språk som språk. Man tar väl åt sig endå. Eftersom du inte förstår dig på nätmobbning, varför skapa en tråd där du tror att det är ett skämt?

Jag vägrar att visa empati för dig pkz.. jag vägrar! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...