Jump to content

"Kiss på dörrhandtag och "Mobbad med sms och mejl"


Tux
 Share

Recommended Posts

Jag besökte Aftonbladet.se precis och såg den här artikeln ”Troligt att det är kiss på dörrhandtaget ut från toan”

Länk

Asså jag tycker detta är sjukt att folk inte tvättar händerna. När man har gått på toan så får man ju fan tvätta händerna. Man kan ju inte bara gå ut och sen ta på Kundvagnar och hälsa på folk med sina äckliga händer.

Sen så såg jag den här artikeln "Mobbad med sms och mejl"

Länk

Hur kan man bli mobbad utav SMS och Mejl? asså seriöst. Om någon på Gtasajten skulle skriva "Du e ful! HAHAHAH". Då skulle jag inte ens bry mig men det verkar som vissa står och gråter när dom får höra en sån här mening. Jag kan förstå om man blir mobbad i verkligheten. Då är det ju riktiga ord?... men på nätet?. Är detta ett skämt?.

:teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen så såg jag den här artikeln "Mobbad med sms och mejl"

Länk

Hur kan man bli mobbad utav SMS och Mejl? asså seriöst. Om någon på Gtasajten skulle skriva "Du e ful! HAHAHAH". Då skulle jag inte ens bry mig men det verkar som vissa står och gråter när dom får höra en sån här mening. Jag kan förstå om man blir mobbad i verkligheten. Då är det ju riktiga ord?... men på nätet?. Är detta ett skämt?.

:teehee:

Men tror du dom skriver "Du e ful?" Tro mig, jag har varit med om sådant, och det är inte bara "Du e ful!!!!11" Utan det är mer "Du har ju inga kompisar, hur fan orkar du leva? ta självmord bara"

Liksom, du fattar inget, så tyst bara..

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men tror du dom skriver "Du e ful?" Tro mig, jag har varit med om sådant, och det är inte bara "Du e ful!!!!11" Utan det är mer "Du har ju inga kompisar, hur fan orkar du leva? ta självmord bara"

Liksom, du fattar inget, så tyst bara..

Tack.

Nej det är sant. Jag fattar inte. Men varför tar man SMS på allvar?. Kan man inte bara tänka att "Okej, detta varett skämt. Nu går jag vidare".

:teehee: ... jag har aldrig förstått på nät mobbing så jag vill gärna veta.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är sant. Jag fattar inte. Men varför tar man SMS på allvar?. Kan man inte bara tänka att "Okej, detta varett skämt. Nu går jag vidare".

:teehee: ... jag har aldrig förstått på nät mobbing så jag vill gärna veta.

Haha, herregud.

Man kanske får ett SMS där det står "mobbade fanskap"

Tror du det inte sätter sig i sinnet? Man får dåligt självförtroende, och man börjar mer och mer brytas ner inom sig. Sen kanske det kommer "Du är så ful", då förlorar man självförtroendet om hur man ser ut.

Hur kan folk ens vara med dig frågar dom, då kommer tanken: tänk om dom bara utnyttjar mig??

Ord som ord, språk som språk. Man tar väl åt sig endå. Eftersom du inte förstår dig på nätmobbning, varför skapa en tråd där du tror att det är ett skämt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är sant. Jag fattar inte. Men varför tar man SMS på allvar?. Kan man inte bara tänka att "Okej, detta varett skämt. Nu går jag vidare".

:teehee:  ... jag har aldrig förstått på nät mobbing så jag vill gärna veta.

Men det är inte direkt små grejjor man säger över nätet, oftast är det förmodligen hot och/eller grova trakasserier, och vissa tar åt sig, vissa gör det inte.

Men hon vet att det är några som hon sett tidigare irl, och när såna personer skickar hot och/eller trakasserier så är det inte så kul.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är sant. Jag fattar inte. Men varför tar man SMS på allvar?. Kan man inte bara tänka att "Okej, detta varett skämt. Nu går jag vidare".

:teehee:  ... jag har aldrig förstått på nät mobbing så jag vill gärna veta.

Nej det är mer än så...

Om nån skriver till dig att alla tycker du är ful, äcklig & värdelös, så tror jag vissta att du skulle fatta att ingen gillar dig och om det skulle komma flera sånna brev varje dag av olika personer så skulle inte jag må så bra i alla fall....

Jag tror inte att mobbarna tänker: Nu ska vi börja mobba nån "populär" person...

Utan dom tänker: "Fy vilken ful & äcklig unge"... & Sen börjar som "säga" det rakt ut...

Hoppas du förtår nu hur allvarligt mobbning är ^_^

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tragiskt att sådant här händer.. =(

Det enda man kan gotta sig med är att mobbarna slösar pengar..

Och, det enda skämt jag ser att att en kille heter Martin Höög..

Mm... väldigt synd. Jag har varit mobbad när jag gick i dagis men aldrig nåt allvarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vart mobbad i fyran typ och mobbningen har fortsatt ändå även fast det nästan har gått till polisen.

har fått höra meningar som typ "JÄVLA BÖG JÄVEL, FATTA JAG SKA DÖDA DIG"

och en del har till och med hoppat på mig av nån konstig anledning, men VAFAN BRYR JAG MIG OM DET FÖR.

Javisst låt dom fortsätta med detta dom kommer ändå få igen det senare det kan jag tamejfan lova att dom kommer få.

BTW när jag var mindre fick jag oftast hot SMS, typ där det stog på engelska "They are going to hunt u down so watch it" typ, ORKA BRY SIG.

Skitsamma livet leker på ändå, jag orkar inte bry mig om vad mobbarna gör.

BTW jag kan säga såhär, dom som mobbar en annan person har oftast vart med om det själv, och dom ger sig oftast på nya i skolan/klassen, personer med glasögon, undernärda personer, Homosexuella (detta beror på homo fobi) och såna som mig. Såna som egentligen inte borde få vara värd att få leva

aja skitsamma

Over and out // ZcruweN

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är sant. Jag fattar inte. Men varför tar man SMS på allvar?. Kan man inte bara tänka att "Okej, detta varett skämt. Nu går jag vidare".

:teehee: ... jag har aldrig förstått på nät mobbing så jag vill gärna veta.

Du e keff..

Om någon skickar sms till dig flera gånger om dagen och skriver massa elaka saker och hotar dig och sånt och du inte har en aning om vem det är så kommer du allt ta åt dig.

Och det handlar inte om vad det står. det handlar mer om hur mycket dom skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och såna som mig.

Och du är?

@topic: Det är förståeligt att vissa tar detta på allvar, t.ex. "ingen gillar dig" - man kan aldrig vara exakt 100% på att ens bäste vän/förtrogne gör det heller, åtminstone om man är i den sitsen att man a) inte har valt sina vänner utan placerats i en grupp med andra 'töntar' eller b ) man helt enkelt inte har så många. There's more than meets the eye. *filmmusik kicks in*

Edit: Gah, smilie mitt i texten.

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du e keff..

Om någon skickar sms till dig flera gånger om dagen och skriver massa elaka saker och hotar dig och sånt och du inte har en aning om vem det är så kommer du allt ta åt dig.

Och det handlar inte om vad det står. det handlar mer om hur mycket dom skriver.

Jo det gör ju det, Styr upp det innan det blir too ugly.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du e keff..

Om någon skickar sms till dig flera gånger om dagen och skriver massa elaka saker och hotar dig och sånt och du inte har en aning om vem det är så kommer du allt ta åt dig.

Och det handlar inte om vad det står. det handlar mer om hur mycket dom skriver.

Men om man får så många SMS hela tiden så kan man ju byta nummer?... man kan skippa att ha en mobil?. Man kan "Försöka" att spåra numret?. Man ska ju inte sitta där och ta emot allt dom säger och sen vara deprimerad. Jag skulle iallafall bytt nummer.

^_^

vad e keff?... :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man får så många SMS hela tiden så kan man ju byta nummer?... man kan skippa att ha en mobil?. Man kan "Försöka" att spåra numret?. Man ska ju inte sitta där och ta emot allt dom säger och sen vara deprimerad. Jag skulle iallafall bytt nummer.

^_^

vad e keff?... :teehee:

Men lolz..

Låtsas att du är i hennes situation. Du har bytt skola 2 gånger. Du tror inte att hon har bytt mobilnummer då med eller?

Jag har själv fått sms/telefonsamtal av folk som har hotat mig till livet ett par gånger. Knäckte mig totalt o var på psyket o shit.

Och det behöver inte va väldigt många SMS.

Jag minns att jag fick sms från en GTAsajtare som jag hybernatad som smsa och mordhotade mig för han visste var jag bodde. man försöker skämta bort det och så men det finns ju alltid kvar i bakhuvudet att det finns idioter som faktist skulle kunna vara kapabla att åka hem till en och slå ihjäl en utan vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men lolz..

Låtsas att du är i hennes situation. Du har bytt skola 2 gånger. Du tror inte att hon har bytt mobilnummer då med eller?

Jag har själv fått sms/telefonsamtal av folk som har hotat mig till livet ett par gånger. Knäckte mig totalt o var på psyket o shit.

Och det behöver inte va väldigt många SMS.

Jag minns att jag fick sms från en GTAsajtare som jag hybernatad som smsa och mordhotade mig för han visste var jag bodde. man försöker skämta bort det och så men det finns ju alltid kvar i bakhuvudet att det finns idioter som faktist skulle kunna vara kapabla att åka hem till en och slå ihjäl en utan vidare.

Hur gjorde du för att unkomma detta?... Gick du vidare eller?...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns att jag fick sms från en GTAsajtare som jag hybernatad som smsa och mordhotade mig för han visste var jag bodde. man försöker skämta bort det och så men det finns ju alltid kvar i bakhuvudet att det finns idioter som faktist skulle kunna vara kapabla att åka hem till en och slå ihjäl en utan vidare.

Japp, det är sjukt men jag vet att det är svårt för folk som inte är utsatta eller har varit utsatta för det att förstå.

Det finns vissa personer som är helt dumma i skallen och som man ska passa sig för. Jag i yrket aktar mig för endel och vill inte gärna - trotts batong och comradio - ge mig på någon utan hjälp - är inte stålmannen.

Har en kollega som fick en kille som började gå berzhärkagång(?) och han och hans kollega fick inte stopp på killen och tillkallade polis. Till och med polisen aktade sig, det tog ett tag innan de fick stopp på han. Så man ska passa sig oavsätt hur säker man är på kampsporter, världensstarkast eller polis.

Tillbaka till tråden så tar mobbing oavsätt mobbningsmetod på psyket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...