Jump to content

Vad lyssnade du på som barn?


Jacker
 Share

Recommended Posts

När man är mindre har man oftast en förmåga att lyssna på riktigt kassa artister/band. Så varför inte dela med oss av våra minnen och skratta tillsammans?

Själv var Björn Skifs min idol i ettan - tvåan. Hatar honom inte idag, men jag tycker inte att hans musik är särskilt bra längre. Jag lyssnade även på Anders Glenmark och Orup. Fast Orup är rätt okej, även idag - även om hans skivor dammat i skivhyllan några år nu. "Jag Blir Hellre Jagad Av Vargar" är ju skön.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 138
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

När jag var ungefär 3 år lyssnade jag på "Flickabandet :"> ". Det är en barnkör som sjunger barnvisor.

När jag gick i 1-3 lyssnade jag mycket på Martin. Jag har ett signerat album, en signerad affisch och ett signerat foto + lite till.

BroDD: Jag lyssnade också mycket på Kiss (glömde att nämna det). Jag var på en konsert i Scandinavium år 1999. Det var en sån när man fick ha 3D-glasögon. Häftigt!

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min första skiva jag köpte var Prodigy - The Fate of the Land. Aah, memories.

Massa toner som jag nu har återsökt var närvarande i barndomen, t.ex. Dexys och Love. Och så har jag gillat The Clash alla dessa år! Mycket reggae är även det nostalgiskt.

Hade även jättestort intresse för hiphop: allt från Big-L till den tidiga svenska hiphopen, som då var något att hänga i granen.

Och såklart en massa skit. Typ Rednex och tjoller. Nittiotalsskit. Någon bebis som sjöng på franska, Pandora och annat. Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är uppväxt med reggae mest, min farbor spelar i ett halvkänt band, Kalle Baah.

Så jag satt och diggade deras skivor plus bob marley och Inner circle.

Black Uhuru är även en barndomsfavorit.

Nu för tiden lyssnar jag bara på reggae när Kalle Baah släpper en ny låt, eftersom att min farbror kommer med den då ^^

Edit : Stavning är en sak man långsamt ska strypa för att efter det slänga i rännstenen så folk kan gå förbi och spotta på det.

Kort och gott, jag var inne och rättade stavfel ^^

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är uppväxt med reggae mest, min farbor spelar i ett halvkänt band, Kalle Baah.

Hell Yeah! Dom kommer från norrköping, och jag med!

När jag var liten så lyssnade jag på samma saker som min käre bror. På något sätt så har jag alltid försökt vara som honom, vet inte varför... :ermm:

sen har jag även lyssnat på lite blandad reagee, och markolio...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allmän punk och rock n' roll... sen också sånt skit som DR. bombay och Eminem... ;)

Oj! Man får inte glömma Eminem! Då man skulle skriva vilka ens idoler var i sexan (gick då i femman, iom. att jag gick med dom som var ett år äldre), så skrev jag Eminem, THomas Rusiak och Promoe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eminem var ju inte kass förut, det är nu han är kass. Ass like that och Just lose it, jag menar herregud... Eminem med skivor som marshall mathers lp slim shady lp o.s.v., The Eminem Show, det var grejer.

Hans bästa skivor gjordes enligt mig vid den tiden jag var en aktiv lyssnare av honom.

Marshall Mathers LP

The Eminem show

8-mile

fast jag tyckte mindre om 8-mile, bara någon låt där som var bra.

Speciellt fnissigt och roligt var det ju när man kom till "Ken Kaniff" låten, den var ju lite förbjuden att lyssna på haha ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Speciellt fnissigt och roligt var det ju när man kom till "Ken Kaniff" låten, den var ju lite förbjuden att lyssna på haha ^^

Tiho, en kompis slängde på den på våran datorpedagogs dator på högsta volym så att det ekade i korridorerna då datorpedagogen hade gått på toa, or supm'.

Aah, those were the days.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...