Jump to content

Guildwars


spacepig
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 290
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ska kanske börja med GW, fast har en del frågor.

Är det sköna kontroller? Hur styr man? Kan man välja själv kontroller?

Är det mycket restid? dvs springa mycket för att komma fram, eller ligger de mesta nära, eller kan man typ teleportera sig?

Jobbiga skillbuilds? Tar det länge å levla?

Vadå frågvis? Tack :]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska kanske börja med GW, fast har en del frågor.

Är det sköna kontroller? Hur styr man? Kan man välja själv kontroller?

Är det mycket restid? dvs springa mycket för att komma fram, eller ligger de mesta nära, eller kan man typ teleportera sig?

Jobbiga skillbuilds? Tar det länge å levla?

Vadå frågvis? Tack :]

Kontrollerna är väl som vilket annat spel som helst egentligen, wasd eller piltangenter för att styra, högerklicka på fiender för att attackera. När du väl besökt ett ställe finns det ingen restid alls. bara tryck på en stad på kartan så kommer du dit. Att göra skillbuilds tkr jag inte är svårt alls. välj 2-3 schools som tilltalar dig och specca dig i dom helt enkelt. Sedan tar du de spellsen från den schoolen som du gillar mest och sätter i din action bar, sedanger du dig ut med en grupp... och dödar, questar, gör missions etc. Att lvla är lätt, du kan komma till lvl 20 hur snabbt som helst om du gör missions för att komma vidare i spelet. Men spelet går inte precis ut på att lvla som runescape eller WoW.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Har inhandlat spelet nu, tack Stoffe för svaren.

Är en ranger, fast har en fråga, hur får man nya kläder? :unsure:

Vet att det finns armor shops, men man måste ha nå "trianglar".

Tex 6 trianglar och 60 guld för en armor, osv.

Var får man dem?

Om du har muspekaren över 'triangeln' ser du vilket material det är. dessa material kan du få från olika armor scraps du hittar, t.ex från en Charr med yxa och metall-armor kan du få en bit plåt eller något. Sedan använder du ett salvage kit(som du köper hos merchant)på den, då får du kanske en iron ingot eller något. du kan även köpa material hos vissa merchants, och från andra spelare.

Om du hittar en armor scrap som har ett blått, lila eller guldigt namn, ska du använda en expert salvage kit på den, då får du med 100% säkerhet en rune som du använder till att uppgradera armor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Drar upp den här tråden eftersom vi bara spammar ner screenshots-tråden hela tiden med vårat Guild Wars snack.

Så för att dra igång en diskussion, vad har ni för proffs och vilket level är ni? Hur långt har ni kommit?

Själv har jag en Warrior/Necromancer level 10. Men jag ska kanske göra en ny, hade tänkt mig en Elementalist/Monk eller Elementalist/Ranger, är det något att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drar upp den här tråden eftersom vi bara spammar ner screenshots-tråden hela tiden med vårat Guild Wars snack.

Så för att dra igång en diskussion, vad har ni för proffs och vilket level är ni? Hur långt har ni kommit?

Själv har jag en Warrior/Necromancer level 10. Men jag ska kanske göra en ny, hade tänkt mig en Elementalist/Monk eller Elementalist/Ranger, är det något att ha?

Kör en lv 13 Necromancer/Monk och en lv 8 Ranger/necromancer, kör seriösast på necron , helt klart

edit: heter Xemtoth Darkbringer ^_^

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En lvl 20 + ca 14 R/N, riktigt nöjd.

Jag är inne i Simpa's Teamspeak server för det mesta när jag spelar.

Joina gärna om du lirar. Har även bett mina IRL vänner å använda den också, så

det är folk rätt ofta där mellan 17-21 ^_^

IP: 213.64.224.5:8767

Jotack, jag märkte det, kom hem från träningen och slängde snabbt ett öga mot servern, två av dina kompisar blev bannade i fem minuter av servern för att de floodade servern. En 10-åring kom in och spammade i *All*-chatten och någon hade suttit och gjort subchannels överallt :huh:

Bara en påminnelse, om ni ska vara i min server så ser jag helst att ni reggar er mot servern, det går på tre sekunder och det är jättelätt. Bara för att jag ska kunna hålla koll på er enklare ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jotack, jag märkte det, kom hem från träningen och slängde snabbt ett öga mot servern, två av dina kompisar blev bannade i fem minuter av servern för att de floodade servern. En 10-åring kom in och spammade i *All*-chatten och någon hade suttit och gjort subchannels överallt :ph34r:

Bara en påminnelse, om ni ska vara i min server så ser jag helst att ni reggar er mot servern, det går på tre sekunder och det är jättelätt. Bara för att jag ska kunna hålla koll på er enklare :mellow:

Haha, jag får väl ta å kolla runt lite oftare. Hann inte riktigt igår, grannen var förbi å hämtade sin dator och sen satt jag i telefon resten av dan.

Köper jag expansion så är det lätt Nightfall som gäller, fast för om nån vecka då.

Ska bara tipsa alla som är i eller nära Lion's arch och inte gjort questet när man ska döda Gilrath (The Villiany of Gilrath), att svara här eller vara inne på teamspeak efter 19:00. Ska hjälpa två vänner med det, så det är bara å hänga på om ni behöver göra den eller bara vill hjälpa till.

Rewarden för questet är 4000 XP och vi startar troligen från Lion's Arch, fast har ni kommit till ToA så kan ni hoppa in i partyt när vi kommer fram dit.

This is a long quests so pack a lunch. Start off with talking to Firstwatch Sergio (skills guy) in Lion's Arch. He'll send you out to Kill Galrath at the Wizard's Tower in Kessex Peak. You'll need to go thru Cursed Lands, The Black Curtain and finally into Kessex Peak, (or the easy way start from ToA.) when you do finally kill Galrath return to Lion's Arch and talk to Sergio.
Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...