Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

Alright. :)

Det jag hörde:

Eftersom THC är fettlösligt så lagras det i hjärnan, och stannar i flera månader innan fettet har förbränts.

Bullcrap. Lika sant som att du LSD lagrar sig i fettet och att du kan få en LSD-trip flera år efter du tagit det.. :)

Hash kan orsaka skador i nervsystemet och kroppsmotoriken också fast du återhämtar dig efter ett tag beroende på hur mycket och hur länge du röker på. Röker du på varje dag i fem år så har du inte så lätt att få upp generalen på ett bra tag framöver.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alkoholen förstör dina organ, och skadar hjärnan varje gång du dricker. Överdosering kan leda till döden, och en överdos är inte allt för mycket alkohol.

Hasch primära skada är väl på lungorna och andningen, då du får rök i dom. Du kan i vissa fall få försämrat minne och bli aningen dummare, detta försvinner ju dock efter att THC'n försvinner, vilket inte alkoholen gör. Dricker du så skadar du dina organ, and thats it. Söndersupen lever är vanligt hos alkoholister, och det är inget som kan lagas med att sluta dricka.

Röker du på kan du bli aningen dummare, som sitter i i högst ett par dagar, oftast bara en stund efter att ett rus har lagt sig.

Och du, ja just du där som precis tänkte quota mig och säga att jag inte ska sprida drog propaganda säger jag bara en sak.

Jag är inte (som jag har nämt förrut) speciellt påläst på ämnet, men min pappa jobbar med droger och typ hasch och vet en hel del om det. Tycker det är skrämmande att läsa att du verkar tro att det på något sätt är helt ofarligt, förrutom att "man blir lite dum" för ett tag.

Droger skadar nervssystemet och hjärnan p.g.a., om vi tar hasch som exempel, att det finns gift i växten till skillnad från exempelvis björklöv.

OK att man kan börja hallucinera och bli gladare och bli lite skum av hasch, det är väl OK, eller? Men är det verkligen så bra? Varför gör man det - jo, för att hjärnan påverkas, och det negativt.

Ge mig uppgifter på en enda sak som är farligare med Cannabis än vad alkohol är. 'Nuff said.

Jag quotade inte för att nämna vad som är farligast eller inte - alkohol påverkar också hjärnan och organen och jag tycker det är tragiskt att se flickor/pojkar i min ålder som super och krökar. Som jag skrev så tycker jag att det är tragiskt att du, indirekt uppmanar eller i alla fall säger till oss yngre ungdomar att "rök på, det enda som skadas är lungorna".

Hoppas att jag inte blir dumförklarad eller avstängd nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(1)Jag är inte (som jag har nämt förrut) speciellt påläst på ämnet, men min pappa jobbar med droger och typ hasch och vet en hel del om det. Tycker det är skrämmande att läsa att du verkar tro att det på något sätt är helt ofarligt, förrutom att "man blir lite dum" för ett tag.

(2)Droger skadar nervssystemet och hjärnan p.g.a., om vi tar hasch som exempel, att det finns gift i växten till skillnad från exempelvis björklöv.

(3)OK att man kan börja hallucinera och bli gladare och bli lite skum av hasch, det är väl OK, eller? Men är det verkligen så bra? Varför gör man det - jo, för att hjärnan påverkas, och det negativt.

(4)Jag quotade inte för att nämna vad som är farligast eller inte - alkohol påverkar också hjärnan och organen och jag tycker det är tragiskt att se flickor/pojkar i min ålder som super och krökar. Som jag skrev så tycker jag att det är tragiskt att du, indirekt uppmanar eller i alla fall säger till oss yngre ungdomar att "rök på, det enda som skadas är lungorna".

Hoppas att jag inte blir dumförklarad eller avstängd nu.

Du blev just dumförklarad, och likaså din pappa som matar dig med lögner om droger som inte är sanna.

Först och främst, så sa jag aldrig att det är ofarligt med cannabis, det jag sa var att alkohol är farligare än cannabis på så många olika sätt så det är sjukt att det äns är lagligt.

Ok, på punkt 2. Hasch är ingen växt. Cannabis är en växt, och att gämföra det med björklöv gjorde dig igen till en idiot. Hasch tillverkas av kådan, och detta "gift" du kallar det är THC. Det är det man vill få ut av plantan. Men för all del, om vi ska gämföra med björken som du så gärna drog in så har vi något så vanligt som träsprit som kan utvinnas från björken. Men visst, THC är myyyyyycket farligare än träsprit.. -.-

Uttala dig inte om saker du inte har en aning om. Du verkar inte veta vad det är som händer med kroppen, du vet inte vad som händer under ett rus och ändå så tycker du att det är skit, antagligen pga. din pappas jävla skitsnack.

Varför vad cannabis medicinochär fortfarande i vissa länder? Jo, för det "skadar" nerverna, menar du. Jag säger att dom bara lugnar nerverna,på både gott och ont. Leukemi och nervsjuka har använt THC posetivt not deras smärta, då kroppen slappnar av,och på så sätt kan dom göra saker som inte kunnat innan. Som P-C nämde är det en stor skillnad på Bruk och Missbruk. Enperson som röker dagligen kan fortfarande leva ett fullt normalt liv, och ha koll på sit bruk, medans en person som lever i missbruk, inte kan hålla reda på sitt liv och måste konstant vara hög för att fungera. Det är sånna personer som kan råka illa ut av THC'n, då kroppen aldrig hinner återhämta sig.

Sen finns det ingenforskning som visar på att THC är beroende framkallande på något sätt, som många andra droger är, och nu på senare dagar gjordes det ett test som har publicerats men inte till dom stora medierna då dom inte vill att det ska komma ut till allmänheten. Det är iaf bevisat nu att cannabis INTE är en "inköpsport" till tyngre droger.

Vet inte om det var 100 personer, men dom gjorde iag ett stort test på 50/50 som rökte/inte rökte och lät det gå X antal år (måste leta upp länken igen..) Och det var mer på dom 50 som inte hade testat cannabis som hade börjat med tyngre droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du blev just dumförklarad, och likaså din pappa som matar dig med lögner om droger som inte är sanna.

Först och främst, så sa jag aldrig att det är ofarligt med cannabis, det jag sa var att alkohol är farligare än cannabis på så många olika sätt så det är sjukt att det äns är lagligt.

Ok, på punkt 2. Hasch är ingen växt. Cannabis är en växt, och att gämföra det med björklöv gjorde dig igen till en idiot. Hasch tillverkas av kådan, och detta "gift" du kallar det är THC. Det är det man vill få ut av plantan. Men för all del, om vi ska gämföra med björken som du så gärna drog in så har vi något så vanligt som träsprit som kan utvinnas från björken. Men visst, THC är myyyyyycket farligare än träsprit.. -.-

Uttala dig inte om saker du inte har en aning om. Du verkar inte veta vad det är som händer med kroppen, du vet inte vad som händer under ett rus och ändå så tycker du att det är skit, antagligen pga. din pappas jävla skitsnack.

Varför vad cannabis medicinochär fortfarande i vissa länder? Jo, för det "skadar" nerverna, menar du. Jag säger att dom bara lugnar nerverna,på både gott och ont. Leukemi och nervsjuka har använt THC posetivt not deras smärta, då kroppen slappnar av,och på så sätt kan dom göra saker som inte kunnat innan. Som P-C nämde är det en stor skillnad på Bruk och Missbruk. Enperson som röker dagligen kan fortfarande leva ett fullt normalt liv, och ha koll på sit bruk, medans en person som lever i missbruk, inte kan hålla reda på sitt liv och måste konstant vara hög för att fungera. Det är sånna personer som kan råka illa ut av THC'n, då kroppen aldrig hinner återhämta sig.

Sen finns det ingenforskning som visar på att THC är beroende framkallande på något sätt, som många andra droger är, och nu på senare dagar gjordes det ett test som har publicerats men inte till dom stora medierna då dom inte vill att det ska komma ut till allmänheten. Det är iaf bevisat nu att cannabis INTE är en "inköpsport" till tyngre droger.

Vet inte om det var 100 personer, men dom gjorde iag ett stort test på 50/50 som rökte/inte rökte och lät det gå X antal år (måste leta upp länken igen..) Och det var mer på dom 50 som inte hade testat cannabis som hade börjat med tyngre droger.

Nja, faktum är att jag kan ropa hit min pappa och be han skriva en artikel eller två. Något han har fått någonting höga betyg på, så att kalla han dumförklarad var långsökt.

Det jag skrev kom utifrån mig och inte han.

Jag är fullt medveten om att hasch kommer ifrån växten hampa och allt sådant skit. Men utifrån alla inlägg jag har läst från dig ang. droger så verkar det som att det är tämligen ofarligt. Vem vet, det kanske var en slump att alla inlägg jag läst från dig om droger var just om det. Kanske, kanske inte.

Sedan är det också så att du är egentligen kanske inte beroende - du gillar ruset eller vad fan det är. Tänk dock på hur många som dör dagligen p.g.a. missbruk av droger överlag och hur många som förstör sina liv i tidig ålder p.g.a. droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, faktum är att jag kan ropa hit min pappa och be han skriva en artikel eller två. Något han har fått någonting höga betyg på, så att kalla han dumförklarad var långsökt.

Det jag skrev kom utifrån mig och inte han.

Jag är fullt medveten om att hasch kommer ifrån växten hampa och allt sådant skit. Men utifrån alla inlägg jag har läst från dig ang. droger så verkar det som att det är tämligen ofarligt. Vem vet, det kanske var en slump att alla inlägg jag läst från dig om droger var just om det. Kanske, kanske inte.

Sedan är det också så att du är egentligen kanske inte beroende - du gillar ruset eller vad fan det är. Tänk dock på hur många som dör dagligen p.g.a. missbruk av droger överlag och hur många som förstör sina liv i tidig ålder p.g.a. droger.

För visso. Men ge mig då en siffra på hur många som dött av cannabis, dagligen. Du kan t.o.m få ta över hela väldshistorien om du så vill, för du kommer inte hitta några dödsfall.

Kolla sen dödsstatistiken på alkohol, det är den som är skrämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För visso. Men ge mig då en siffra på hur många som dött av cannabis, dagligen. Du kan t.o.m få ta över hela väldshistorien om du så vill, för du kommer inte hitta några dödsfall.

Kolla sen dödsstatistiken på alkohol, det är den som är skrämmande.

Cananbis efter 12 000 år: ZEEEEEEERO!

Alkohol ETT år (2001) i USA: Sjuttiofemtusen sjuhundrafemtiofyra

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maim: För dom själva aldrig testat det, och sitter med deras feta arslen och tror på all drogpropaganda som folk matas med under skolåren.

eXotic: Alice förljer efter en kanin ner i ett hål som leder ner till underlandet, där träffar hon på massa lustiga figurer. Mer kommer jag inte säga, då det är fetspoiler :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...