Jump to content

gtasajten members...


Funnylin
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hm, jag måste tänka efter hur jag upptäckte GTAsajten... Det var nog när jag höll på att göra Blaque's GTA-sajt i slutet av 2001.

Jag letade runt överallt efter svenska gta sajter och den bästa jag kunde hitta var då GTA sajten (http://hem.passagen.se/koffeh/), dvs den gamla GTA sajten. Den hade inte blivit uppdaterad på flera månader och dessutom var den ful, riktigt ful (no offense Hultan!.. :P ). Det var därför jag började göra en egen sajt för GTA-spelen. Jag tyckte inte att det fanns någon som var speciellt bra (svensk alltså).

När Blaque's GTA-sajt varit igång i några månader fick jag detta mejl från Hultenius den 4 februari 2002:

Hej!!

Jag är webmaster på "GTA sajten" och tänkte fråga dig om du har lust att vara skribent där när den startar om på nytt. Jag vet att du själv driver en GTA sida men det är ju i alla fall värt att fråga i alla fall.

GTA sajten ska alltså uppdateras snart och bli större, framförallt tills GTA3 kommer till PC. Om du tackar ja så kommer ditt uppdrag främst bli att uppdatera nyheterna. Eftersom GTA sajten är ombyggd från grunden kommer det vara lätt att lägga till en nyhet, allt kommer nästan att sköta sig självt, det ända man behöver göra är att skriva in rubrik och text på en sida sen är allt klart.

Sedan (om du sköter dig bra =) kanske jag kan släppa dig längre och ge dig större kontroll, tex att du själv kan rekrytera nya skrivbenter, redigera poster och forum mm. GTA sajten beräknas att komma upp nån gång straxt efter sportlovet men redan nu kan du få se två bilder om du är intresserad om hur den kommer se ut.

Bild1: http://hem.passagen.se/koffeh/bild1.htm

Bild2: http://hem.passagen.se/koffeh/bild2.htm

Det är bara att maila tillbaka om du vill joina "GTA sajten" eller har frågor/synpunkter eller annat.

MVH: Kristoffer

http://hem.passagen.se/koffeh/

Snacka om nostalgi!!

I ett annat mejl skrev Hultenius att han satsade på att GTAsajten skulle bli den största svenska sajten för GTA spelen, och det har han ju verkligen lyckats med!!! :huh:

Som ni ser i mejlet så var jag "nyhetsskribent" till en början och hann väl posta en 15-20 nyheter innan jag tog tjänstledigt på obestämd tid... :D Så min tid som skribent blev kort, från februari-mars till april-maj 2002 någon gång (jag postade någon enstaka nyhet efter det). Detta skedde ungefär vid den tiden Blaque's GTA-sajt slutade uppdateras.

Eftersom jag var skribent vid tiden forumet öppnades så blev jag även admin här, och än är jag kvar!!

Annars kan jag bara instämma med vad alla andra har skrivit att det är ett grymt jobb du lägger ner här Hultan! Jag vet själv hur jobbigt det är när man "måste" uppdatera ett par gånger i veckan! Fortsätt bara köra på!! :lol:

Forumet ja, det är ju nästan viktigare än själva sajten (jag överdriver väl lite), utan forumet tror jag inte att GTAsajten skulle ha lika många besökare som det har idag. Det skulle iaf absolut inte bli samma "sammanhållning", eller vad man ska kalla det!? Nu "känner" man ju dom som skriver inlägg eller kommentarer till nyheter och det är lättare att förstå vad dom/ni menar, om man vet lita annat om er!! Dessutom är det bara att gå in på forumet och skriva en fråga om man har något problem, så är det nästan säkert att man får det löst!!

Forumet är för många helt självklar att besöka när man är inne på internet, så också för mig! När jag går ut på internet är det tre saker jag alltid gör: Loggar in på Managerzone, kollar mejl, samt (först av allt) går in på GTAsajten och forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så fick man då slutligen höra historien om hur Blaque blev skribent & Admin...jag trodde att Blaque och Hultenius gick i samma skola eller något, Men blev lite konfunderad när jag såg att den ene bodde i Dalarna och den andre i Småland... :P Har ni båda träffats någon gång IRL??? :huh:

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så fick man då slutligen höra historien om hur Blaque blev skribent & Admin...jag trodde att Blaque och Hultenius gick i samma skola eller något, Men blev lite konfunderad när jag såg att den ene bodde i Dalarna och den andre i Småland... :P Har ni båda träffats någon gång IRL??? :huh:

Nope! Aldrig! Jag har inte träffat någon här på forumet IRL (vad jag vet iaf!). Men det kanske skulle var kul med en träff eller något!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ju diskuterats tidagare om någon sorts "träff" Men jag tror inte riktigt att det skulle bli så bra, Var ska man uppehålla sej, Det finns ju folk från överrallt i Sverige, Och om man skulle träffas, Skulle det kanske inte vara så mycket att prata om...Jag menar att diskutera det som hänt på forumet låter lite...Hmm..Ehh... :huh: :">

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon gång förra våren berättade Misterwhoopee för mig i skolan att han hittat några bra sidor om GTA i en webbkatalog på AltaVista. Jag kollade upp webbkatalogen som bl a innehöll gamla GTAsajten på brinkster. I början var jag mest ute efter tips och koder till GTA1 som jag precis hade börjat spela så det blev bara ett fåtal besök. Samtidigt fick jag en lysande idé, jag hade lärt mig HTML i början av året och ville skapa en hemsida. När

jag fick se GTAsajten och de andra GTA-sidorna kom jag på vad min hemsida skulle handla om, nämligen GTA1. Min gamla hemsida är fortfarande uppe och kan ses här.

Några veckor före sommarlovet fick jag tag i GTA2 och senare även GTA London vilket gjorde att jag började besöka GTAsajten oftare, samtidigt började jag intressera mig för nya banor till GTA1 och eftersom jag sett att det fanns nya banor på GTAsajten surfade jag dit direkt. Först tänkte jag bara ladda ner en bana på prov men det slutade med att jag laddade hem alla som gick. Senare under sommarlovet började jag även modda GTA själv och det var då forumet kom in i bilden. Jag blev medlem den första Juli, i min första topic undrade jag hur man gör egna uppdrag till GTA1 och hultan tipsade om några bra editorer. I början var GTA och Off-topic de ända topicarna jag läste men i slutet av sommaren när jag skaffade GTA3 började jag även intressera mig för GTA3-topicen. Nuförtiden läser jag alla topicar utom GTA Vice City eftersom jag inte har spelat det än, The Getaway och Mafia läser jag bara ibland.

GTAsajten tycker jag är den bästa svenska sidan om GTA, forumet är mer än bara ett ställe där man kan snacka GTA, GTAsajtens forum är en perfekt community där jag lärt känna många nya människor och tillbringar flera timmar varje dag. Tack för forumet och lycka till med GTAsajten i fortsättningen hultan! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

då ska jag väl ge min version då

nån dag i augusti/september så sökte vi (vi är ju två)på google om att ladda ner gta 2... så hittade vi gtasajten ja och finns det något mer att tillägga.... den fjärde september joinade vi forumet här är vår första topic...vår första topic/poll så tack till hultan och alla andra vänliga forumiter :huh::P

//GTAdiggarna//

(det blev lite kort nu men... jag är ju ingen författare :"> )

Redigerad av gta-diggarna
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att många här på forumet tycker jag är forumets största klagare....jag vet inte riktigt vad jag ska skriva nu....kanske jag är det....jag tänker nästan aldrig på vad jag skriver(Ett under att jag inte blivit bannad kanske???)...men är det nån som har fel så är jag den förste som påpekar det!!!(Om jag över huvud taget vet om att personen ifråga har fel)....och ofta när jag vet att jag har fel brukar jag ändå föra en debatt för att i slutändan få rätt iaf...och det har väl den jag debatterat med mest fått känna på några gånger(Wild Hawk)andledningen till att det blev så från början var nog att han(efter att jag skapat två rollspel)skapade en hemsida för gta-rollspel....det låter nog också ganska sjukt!....Jag skulle iaf vilja be om ursäkt till alla dom jag...ehh...."sårat" speciellt Wild Hawk då!!!

tack funny!!

jag ber också om ursäkt för dom gångerna som jag har sårat dig funny!!

snyft... snyft nu gråter man av lycka :huh:

"Ger funny och alla andra på forumet en kram"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

min story är väll att jag var med i en msn gta grupp där dom tippsade om Gtasajten, och senare så gick jag med i forumet, och efter bara nåra dagar så kunde jag inte slitta mig i från det he he så det har väl blivit som en drog.. jag skrev väll inte så mycket nu då men det var allt jag kom på :P

edit: ockej jag lägger på mer då till min story, och i forumet är som mitt andra hem, här är nästan alla mina vänner här kan jag diskutera om något som jag täncker på eller om jag har nån fråga om nå spel. Den här sidan är absolut Svergies bästa GTA SAJT!!!! den betyder jätte mycket för mig!! när jag läste en topic förut så lät det som att gtasajten skulle läggas ner.. jag blev jätte ledsen men som tur var så löste hultan det! så jag tackar hultan för att han har gjort svergies bästa gtasajt!!!

TACK HULTAN!! YOU ARE THE MAAAAAN!!!! :huh:

Redigerad av Wild_hawk
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde nämna det att när jag va på semester och inte fick sitta på forumet på en vecka..

Jag läste alla skrivna posts som var då... Det var en del kan jag lova.. Men det är sånt man får leva med när man är en forumit...

Dom jag litar på mest på i forumet och som känns lite som en familj e:

Arvid

Blaque

Funnylin

GTA3_PLAYER

Hultenius

Misterwhoopee

(i bokstavs ordning...)

Det känns som jag förstår er mer och ni e som en vardaglig sak för mig nu... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tackar jag för!...Det är nog så med oss som vart med ett tag....Du, Misterwhoopee, Arvid, StellHell toppar ju min lista(Det är en orankad lista!..asså bland dom som är med då)....hoppas inte jag glömt nån nu...det var en...vad var det han hette...hmm...just det Hultan var det ju också!!! :huh:

Stoffe och Blaque också förstås....Förlåt, förlåt....men jag har inte sett till(Eller asså...ahh...ni fattar)Stoffe på ett tag(Tror jag inte???)....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom jag litar på mest på i forumet och som känns lite som en familj e:

Arvid

Blaque

Funnylin

GTA3_PLAYER

Hultenius

Misterwhoopee

(i bokstavs ordning...)

Det känns som jag förstår er mer och ni e som en vardaglig sak för mig nu... :P

Litar du inte mest på hultan :huh:

*edit*

såg att det var i bokstavs ordning nu... så glömm min post... :lol:

Redigerad av GTA3_PLAYER
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...