Jump to content

Facepunch Studios hårdhet


P-C
 Share

Recommended Posts

Synd att tråden 'Noll Tolerans?' blev låst. Ville gärna skriva av mig lite.

Att införa noll tolerans är en ganska bra idé. Under min tid som hybernatare så besökte jag för det mesta Facepunch Studios.

Jag tror knappast att det finns ett forum som är hårdare än garry och co.

Du blir bannad (kanske några dagar) om du har mer än två stav-fel.

Du blir bannad om du säger 'fuck' (automatisk ban)

Du blir bannad om du säger 'ban him!' (automatisk ban)

Du blir bannad om du dubbelpostar

Du blir bannad om du säger nåt illa om garry eller modsen

Du blir bannad om du 'förutspår' moderatorernas handlingar ('Han blir säkert bannad nu')

Du blir bannad för allmänt dumt postande

Det är scriptat att man inte får ha fler än 2 stycken frågetecken eller utropstecken efter varandra. (Då slipper man alla 'SPME ANSWER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!')

Det är scriptat att man inte får ha för många stora bokstäver

Det är scriptat att man måste ta ett TEST och få 100% på det innan man får posta i varja forumdel. (Testet är rätt svårt, enligt mig. Det gör så att inga idioter kommer in)

Det är scriptat att man inte vet hur många posts nån har.

Det är scriptat att man använder sig av ett 'thanks'-system. Dvs att för varje 'bra' post eller bild du skriver/postar så kan folk trycka på en knapp bredvid dig där det står 'Thanks!'. Då visas det under din avatar hur många thanks du har. (Jag har 19)

I FS så hamnar alla under klubban. Jag har sett mods bli bannade för regelbrott.

Visst, det är hårt men, vafan, det är rent från spammare.

Just nu är 595 personer bannade. Vissa i bara några timmar, andra för evigt.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

För att det är trots allt ett forum till GTAsajten? Off-topic-delarna är väl mest som ett plus i "död-tiden" mellan GTA-spelen, annars hade forumet dött helt emellanåt.

Jag har en misstanke om att Pico var ironisk.

Anyway, med de där reglerna tvivlar jag på att folk faktiskt skulle vilja vara här. Inte ens moderatorerna själva stavar ju helt felfritt, hur ska det då gå? För att sådana regler ska fungera i praktiken så måste man ju ha runt tio medlemmar vars enda jobb är att sitta och bevaka sidan hela dagen, och runt fem till som håller ordning på trådar och dylikt. Vi har för många medlemmar för att det ska funka...

Ni som verkligen inte orkar med den här sidan; det finns en "Log Out"-knapp. Ni är inte tvingade att komma hit, och ska ni bara klanka ner på nykomlingar så kan ni lika gärna låta bli att vara här överhuvudtaget. Uppenbarligen är inte allt pest, då vi faktiskt har medlemmar som klarar av att njuta av forumet för vad det är, utan att ständigt leka "noob-slayers".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...