Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

Är det inte så att 340n har renaultmotor, och 360n volvomotor?

Beror ju på årsmodell.

Tidiga 340 hade väl B14, och det var väl en utlänsk sak. 360 hade B19, och senare fick väl 340 det också. Sen kom B200K och B200F om jag minns rätt. 300-serien fanns väl bara med 2,0liters motor som högst.

360 tål ivarjefall lika mkt stryk som vilken gammal volvo som helst, tro mig, jag vet.

Börjar man skruva i dom som märker man att det är kvalité. Växellådan håller bra sålänge man inte pinar dom för mkt (femmans växel på min slutade fungera).

Lite väl lätta i bak är dom väl, gick att sladda lös på det mesta.

Rost hittas vanligen i trösklarna och reservhjulsbaljan.

Det enda riktigt negativa är väl att dom är klena i fronten, krockade min och hela fronten blev toksne trots att det gick i max 40-50....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Ja visst! Blir antagligen i morgon. :o

Det var ett tag sen nu...

Folk här verkar inte värst noga med att hålla vad dom lovar.

Frågan jag har är: känner ni till några icke märkesbundna gratis bilforum?

Har hängt på Turboperformanceclubs forum ett tag, men dom talar nästan uteslutande volvo där (inte konstigt, med tanke på att TPC ÄR en volvoklubb).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ett tag sen nu...

Folk här verkar inte värst noga med att hålla vad dom lovar.

Frågan jag har är: känner ni till några icke märkesbundna gratis bilforum?

Har hängt på Turboperformanceclubs forum ett tag, men dom talar nästan uteslutande volvo där (inte konstigt, med tanke på att TPC ÄR en volvoklubb).

Som du säkert vet har en hel del inlägg försvunnit, bilden på min bil var ett av.

Finns bild i min intervju för dem som vill se.

Zatzy's forum funkar alltid. http://www.zatzy.com/forumhome.php?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ska köpa en Porsche Cayman, hhohohohoh, var på Porsche center i segeltorp på lunchen ida, jävla va fräsh den e alltså, billig me, 795.000 för en fullutrustad.................................................... carreran e klart snyggare men vem hostar upp 950.000 för en 4S (4wd)?

Offrar lungt lägenheten för en, drar nog ditt på lördag igen å köper den svarta eller varför inte den gula?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köpa en Porsche Cayman, hhohohohoh, var på Porsche center i segeltorp på lunchen ida, jävla va fräsh den e alltså, billig me, 795.000 för en fullutrustad.................................................... carreran e klart snyggare men vem hostar upp 950.000 för en 4S (4wd)?

Offrar lungt lägenheten för en, drar nog ditt på lördag igen å köper den svarta eller varför inte den gula?

Vilka drömmar du har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köpa en Porsche Cayman, hhohohohoh, var på Porsche center i segeltorp på lunchen ida, jävla va fräsh den e alltså, billig me, 795.000 för en fullutrustad.................................................... carreran e klart snyggare men vem hostar upp 950.000 för en 4S (4wd)?

Offrar lungt lägenheten för en, drar nog ditt på lördag igen å köper den svarta eller varför inte den gula?

Ska du flytta hem till mamma sen eller vart ska du ta vägen?

:shifty:

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...