Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jag bara höra varför många har nått emot SAAB och älskar Volvo?

är det för att det finns så många av dem i sverige? kolla då bara på alla dessa V70 som finns vart man än kollar.

eller är det för att ni tycker att dom är fula? dom flesta ser mkt sportigare ut än nån volvo överhuvudtaget. om man bortser från s60.

Redigerad av Add3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Den håller och är modern. Sedan är det lite så att man måste vänja sig med den också. Kollar ni på Sossekontainrarna från Torslanda så är deras design enkel och lätt att vänja sig med då de är så fyrkantiga. Saabs är lite rundare.

Men du har rätt i en sak Azore och det är att de var ganska flygplansinspirierade. Bland annat sägs det att Saab 920001 hade en del gemensama former med flygplansvingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen just nu men tänkte köpa en fyrhjuldriven turbo Lancer med 260 hk original och kan med mindre kirurgi i boxen få över 300...

Kommer aldrig köpa en volvo i varje fall, fram till 850n låter alla volvosar som en fläktvinge, ser ut som en container, rister och är riktigt slöa (till skillnad från andra bilar som överlag känns piggare).

Dom duger inte ens till att köras sönder. Dessutom ärn og 360n den vidrigaste bilen jag någonsin sett men den lilla taskiga franska skitmotorn dom har i.

Nu lär en del med volvo stämplat i pannan bli förbannade, men jag var bara tvungen att skriva det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen just nu men tänkte köpa en fyrhjuldriven turbo Lancer med 260 hk original och kan med mindre kirurgi i boxen få över 300...

Kommer aldrig köpa en volvo i varje fall, fram till 850n låter alla volvosar som en fläktvinge, ser ut som en container, rister och är riktigt slöa (till skillnad från andra bilar som överlag känns piggare).

Dom duger inte ens till att köras sönder. Dessutom ärn og 360n den vidrigaste bilen jag någonsin sett men den lilla taskiga franska skitmotorn dom har i.

Nu lär en del med volvo stämplat i pannan bli förbannade, men jag var bara tvungen att skriva det.

360 är inte fransk, den är svensk kvalité rakt igenom, med äkta volvomotor och bra viktfördelning i och med att v-lådan sitter bakmonterade på dom. Du tänker på 460 som är byggd av renault.

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa svensk kvalité, inte svensk bil

Den höll ju ändå inte svensk kvalité. Volvo 300-serie, Volvo 400-serie och gamla S40 och V40 ska ju inte ha varit så bra som de svenskbyggda bilarna och den nya S40:n och V50:n. Så att kalla de svensk kvalité är väl lite fel om du inte tycker att svensk kvalité är skitdåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...