Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

Någon som har en aning om vad en begagnad sån skulle kosta år 2008-2009 (då jag som tidigast kan skaffa bil)?

Har varit så för mig också att ja väljer vilken bil jag vill ha nu. Men det känns som dem exemplar som är riktigt fina (som på bilden) kommer vara riktigt sällsynta om några år. Om det inte blir en riktig klassiker och folk håller dom fräsha.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japanare... ^_^

Det kallar jag kvalité, alltså.

Till skildnad från tyskar (nämner inga namn, Mercedes E-klass), så rostar Japanare väääääldigt långsamt.

Själv ska jag, som jag kanske redan nämnt, skaffa en Honda Prelude:

prel3_629749_0.jpg

Som jag ska storstyla...

Och ja, RIKTIGA karlar kör manuellt.

Hur annars är det tänkt att man ska dragracea?

aaah Honda :) Preluderna är ganska nice, de e 4way drive på dom äldre , lite trevligt ;) , Och somsagt ingen automat låda nu , de e så himla tråkigt!! och är man dessutom lite bra på att köra bil, så är manuelt snabbare!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chip-trim från SAM och uppgraderad turbo.. slut effekten var ca 315 hk

@Azore : mätaren pekade neråt...(rakt ner) Volvo V70 T5 250 hk orginal

Jaså? Bara. Våran 9-5 Aero (02) med lite special delar i motorn som var monterade på fabriken har man kört i runt 300 på autobahn med. Inte vi men Saabs egna killar i Gbg har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aaah Honda :unsure: Preluderna är ganska nice, de e 4way drive på dom äldre , lite trevligt :) , Och somsagt ingen automat låda nu , de e så himla tråkigt!! och är man dessutom lite bra på att köra bil, så är manuelt snabbare!!

Du måste växla som en idiot om du ska slå en automat, i alla fall på bilar som är nyare en 1995.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir kanske svårt eftersom det inte är några bromsar på den så blir det väl "vållande till annans död" Om bilen är reggad och besiktad på honom...

(Inte alls säker men bara en tanke)

Han kan sitta och fila lite på broms vajern (om det nu finns någon), och så när han ska bromsa så går vajern av, det kan ju inte han rå för.

Då blir det en olycka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han kan sitta och fila lite på broms vajern (om det nu finns någon), och så när han ska bromsa så går vajern av, det kan ju inte han rå för.

Då blir det en olycka.

De flesta bilar jag känner till har flerkretssystem, vilket gör att om en broms går sönder fungerar alltid en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...